به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
در پی افتتاح حساب در خارج از استان:
بانک‌های استان به لحاظ پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد خوبی داشتند، اما در آمار وزارت ورزش و جوانان بیان شده که استان وضعیت خوبی ندارد و نامه‌ای به دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌شود که آمار وزارت ورزش و جوانان در خصوص پرداختی وام ازدواج در استان غیرواقعی است.

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد کارخانجات و واحدهای بزرگ صنعتی را ملزم به افتتاح حساب در داخل استان کرد.

به گزارش"خبردنا"، علی احمدزاده گفت: اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران منوط به انتقال حساب بانکی آن‌ها در استان است و این مهم در شورای برنامه‌ریزی نیز تاکید و مصوب می‌شود.

سید علی احمدزاده در بازدید سرزده از بانک ملی شعبه مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: واحد‌ها و کارخانجات بزرگ صنعتی که در استان ساخته و راه‌اندازی شدند، اما حساب‌های بانکی آن‌ها در خارج از استان است، آن‌ها را ملزم کردیم در درون استان حساب داشته باشند.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال، بالا رفتن آمار ازدواج، افزایش فرزندآوری و طرح نهضت ملی مسکن از جمله موارد مهمی است که دولت دنبال می‌کند و ما برای محقق شدن این برنامه‌ها نیازمند همکاری سیستم بانکی در استان هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن را ۴۰ هزار واحد عنوان کرد و ادامه داد: سالانه باید ۱۰ هزار واحد مسکن در استان ساخته شود که برای تحقق این مهم بانک‌ها باید بیش از گذشته همکاری کنند.

احمدزاده اضافه کرد: طبق این آمار از مجموعه ۱۳ هزار متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج ۹ هزار و ۴۰۰ نفر تسهیلات دریافت کردند.

وی عنوان کرد: طبق آمار ، استان در پرداخت تسهیلات ازدواج در دی ماه سال گذشته رتبه اول و در پایان همین سال با چهار صدم درصد اختلاف در رتبه دوم کشور قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک‌های استان به لحاظ پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد خوبی داشتند، اما در آمار وزارت ورزش و جوانان بیان شده که استان وضعیت خوبی ندارد و نامه‌ای به دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌شود که آمار وزارت ورزش و جوانان در خصوص پرداختی وام ازدواج در استان غیرواقعی است.

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۷۲ درصد متقاضیان دریافت وام ازدواج تسهیلات دریافت کردند.

منصور دانش آموز با بیان اینکه بانک‌های استان بیشتر از منابع خود تسهیلات پرداخت کردند، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان درخواست تفکیک تسهیلات تکلیفی از مصارف بانکی ارائه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: