به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۰۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
در بازدید استاندار عنوان شد؛
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با افشاگری در جابجایی اعتبارات پروژه‌های عمرانی آبرسانی در این استان طی سال‌های گذشته گفت: بیشترین اعتبارات جابجا شده مربوط به شهرستان گچساران است.

به گزارش خبردنا، "اُمید صالحی" در بازدید استاندار و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی از ایستگاه های پمپاژ آب سعادت آباد و خیرآباد شهرستان گچساران، اظهار داشت: در چند سال اخیر، اعتبارات این شهرستان به جاهای دیگر می‌رفت و همین امر هم باعث وقفه در توسعه شبکه‌ها، ایجاد مخازن و توسعه ایستگاه‌های پُمپاژ آب برای این شهرستان گرمسیری شده است.

صالحی با انتقاد از این جابجایی ها و با تأکید براینکه این اتفاق نه تنها برای این شهرستان که در همه استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده ، یادآورشد: سعی کردیم حقوق همه شهرستان ها رعایت شود تا هیچ منطقه ای از توسعه و آبادانی که حقش است عقب نیفتد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد درباره قطعی های آب در شهرستان گچساران هم ادامه داد: دلیل قطعی آب به قطعی مکرر برق در این شهرستان بر می‌گردد.

صالحی گفت: وقتی که یک ساعت قطع برق رخ می دهد سرازیر شدن آب از ۹ ایستگاه و در نهایت استفاده مشترکان آب شهری و روستایی در شهرستان گچساران حداقل شش ساعت زمان نیاز است.

وی در ادامه سخنان خود هم گفت: در چهارماهه اخیر فقط در حوزه فاضلاب ۳۹ میلیاردتومان تخصیص اعتبار داشتیم که در چند سال اخیر در این بخش اعتبارات تقریباً صفر بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از اخذ ۲۰ میلیارد تومان از محل تنش‌زدایی برای ساماندهی آب شهرستان گچساران هم خبرداد.

صالحی گفت: این ۲۰ میلیارد تومان برای ارتقاء و افزایش تولید آب ایستگاه‌ها با ایجاد سه چاهک، سه الکتروپمپ شناور و در نهایت افزایش ظرفیت تولید آب از حدود ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه تخصیص می‌شود.

وی افزود: ۱۵۰ میلیاردتومان از اعتبارات محرومیت زدایی متعلق به شهرستان‌های گچساران و باشت است که از اعتبارات نفت نیز هشت میلیاردتومان برای اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرستان گچساران مُصوب شده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: