به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
نیروهای حفاظتی منابع طبیعی این شهرستان با کنترل محصولات چوبی، زغال، هیزم و محصولات فرعی جنگلی و مرتع در صورتی که محموله از مجوز لازم برخوردار نباشد طبق قانون قاچاق می باشد و برای متخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

خبردنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۱۴ محموله قاچاق چوب و زغال از سوی ماموران یگان حفاظت این شهرستان حین بازرسی طی چند ماه گذشته تاکنون توقیف شده است.

به گزارش"خبردنا"، محراب عبدی افزود: این محموله ها از نوع محصولات جنگلی قاچاق بوده که در ۱۴ دستگاه نیسان و خودرو وانت پیکان ، پراید، پژو، کامیون بارگیری شده بود، و پس از بررسی و اطمینان از قاچاق بودن آن با حکم دادستان این شهرستان توقیف شد.

وی بیان کرد: این محموله ها در حوزه خامی، بیدک ، بهره عنا، پیچاب و ده بزرگ این شهرستان بارگیری شده بود و صاحبان آن قصد داشتند که آن را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به استان های همجوار منتقل کنند.

عبدی با بیان اینکه بیش از پنج تن محموله چوب بلوط قاچاق و ۱۶۰ کیلوگرم زغال در این شهرستان توقیف شد ابراز کرد: در این زمینه ۱۴ متخلف شناسایی و پنج دستگاه اره برقی کشف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت افزود: پرونده ای در این خصوصی برای متخلفان تشکیل و به منظور پیگیری به مراجع قضایی ارسال شد.

وی گفت: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی این شهرستان با کنترل محصولات چوبی، زغال، هیزم و محصولات فرعی جنگلی و مرتع در صورتی که محموله از مجوز لازم برخوردار نباشد طبق قانون قاچاق می باشد و برای متخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

عبدی ادامه داد: قاچاق چوب به ازای هر کیلوگرم هیزم تر یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، هیزم خشک یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم زغال نیز سه میلیون ریال جریمه می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب عرصه های ملی این شهرستان شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

عبدی از تلاش و همکاری دادستان،نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

سطح مراتع و جنگل های شهرستان باشت ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان بشمار می رود.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: