به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که عبدالله قبادی_ رئیس جدید اتاق بازرگانی یاسوج_ اهداف و برنامه‌های خود را به‌طور خلاصه تبیین کرد و خواستار پاسخگویی سازمان‌ها و ادارات دولتی در خصوص مصوبات و مکاتبات شورای گفت‌وگو باشند.

خبردنا: نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست سید احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و به دبیری عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج_ در سالن جلسات این اتاق برگزار شد.

به گزارش"خبردنا"، عبدالله قبادی در این جلسه تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است را ضروری و کاربردی دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته همواره اقتصاد را مهمترین موضوع کشور دانستند و در همین راستا سیاست‌های کلی نظام را تبیین کردند و نامگذاری شعار سال به همین منظور است.

وی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی یاسوج برای تحقق شعار در کنار سایر دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف قرار دارد. مهار تورم و رشد تولید دو راهبرد مهم کشور است که تحقق آن با هم‌افزایی و وحدت امکان‌پذیر است.

قبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: رویکرد اتاق بازرگانی یاسوج تغییر کرده و ما به دنبال پیاده کردن رویکردی اثربخش هستیم که علاوه بر فعالیت مبتنی بر دانش و برنامه به دنبال بهبود فضای کسب و کار با همکاری همه جانبه با سایر دستگاه‌های دولتی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید اتاق بازرگانی یاسوج دست همه مدیران و بخش خصوصی را به منظور رونق تولید به گرمی می‌فشارد، گفت: اتاق بازرگانی یاسوج همواره در کنار مجموعه دولت بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: اتاق بازرگانی یاسوج مشاور سه قوه و اتاق در همه زمینه‌ها همراه دولت است. انتظار داریم که سازمان‌ها، نهادها و مدیران دولتی کمک کار بخش خصوصی باشند و برنامه بدهند و از ماها مطالبه گری کنند، همانطوری که ما در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغالزایی از ادارات دولتی مطالبه‌گری خواهیم کرد.

قبادی در ادامه به برخی از مشکلات شورای گفت‌وگو و بخش خصوصی گریزی زد و گفت: متأسفانه گاهی شاهد هستیم که مصوبات شورای گفت‌وگو قابلیت اجرایی ندارند که باید پیگیر باشیم که این مصوبات قابلیت اجرایی داشته باشند و این مشکل اصلی شورای گفت‌وگو است.

وی خطاب به عسکری، معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان‌ها باید پاسخگوی مصوبات و مکاتبات شورای گفت‌وگو باشند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج همچنین از پیگیری برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج در این باره صحبت‌های انجام گرفته که سعی می‌کنیم از این فرصت به نفع استان قدم‌های مثبتی برداریم.

قبادی گفت: یکی دیگر از اهداف تیم جدید اتاق بازرگانی یاسوج پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به صادرکنندگان است.

وی همچنین گفت: به دنبال رفع موانع مُخل تولید هستیم، عوامل انسانی مُخل تولید وجود دارد و بعضی جاها مشکل‌تراشی می‌کنند. بنابر این رویکرد اتاق بازرگانی یاسوج تغییر کرده و به سمت کارآیی و عمل خواهیم رفت و از تئوری پردازی صرف دوری خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث امور بازرگانی و واحدهای تولیدی و ارائه خدمات نقش تسهیل‌گری خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: بانک‌ها یک سر مشکلات فعالیت اقتصادی هستند که با مدیریت و برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات کارشناسی شده مشکلات این حوزه را مرتفع خواهیم ساخت.

نام:
ایمیل:
* نظر: