به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۷۱۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

خبردنا: بیش از یک سال قبل بود که ساکنان یکی از شهرهای ایالت گوئررو در مکزیک متوجه سنگ‌هایی با شکل و اندازۀ غیرعادی شدند که از حاشیۀ یک نهر کوچک بیرون زده بودند.

 
 

کشف فسیل‌ یک «فیل» عجیب و منقرض‌شده

 

بعد از اطلاع مسئولان میراث فرهنگی و موسسه ملی انسان‌شناسی و تاریخ، بررسی‌هایی در این مورد صورت گرفت و معلوم شد که این سنگ‌ها در واقع بقایای فسیل‌شدۀ یک گونۀ منقرض شده از فیل‌سانان موسوم به گومفوتِر (Gomphothere) هستند.

 

کشف فسیل‌ یک «فیل» عجیب و منقرض‌شده

متخصصان بعد از بررسی فسیل‌هایی که مردم محلی جمع کرده بودند، قطعاتی از استخوان دنده، بخش‌هایی از ستون فقرات، بخشی از آروارۀ زیرین به همراه دندان‌ها و قطعاتی از دندان‌های پیشین جانور را در بین آن‌ها تشخیص دادند.

کشف فسیل‌ یک «فیل» عجیب و منقرض‌شده

بعد از تحلیل فسیل‌ها محققان نتیجه گرفتند که این‌ها بقایای یک گومفوتر از نوع کوویر (Cuvier) هستند؛ گونه‌ای منقرض شده از فیل‌سانان که در آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کرد و ارتفاع قدش به 2.5 تا 2.70 متر می‌رسید.

کشف فسیل‌ یک «فیل» عجیب و منقرض‌شده

تفاوت اصلی این گونه با فیل‌های امروزی در داشتن یک فک پایین بلند بوده است که ظاهرا در روند تکامل فیل‌سانان به تدریج از میان رفته است. این گونه از فیل‌ها تا 12 هزار سال قبل در قارۀ آمریکا زندگی می‌کردند و با ورود انسان‌ها به این قاره به تدریج منقرض شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: