به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۶۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مهران مدیری داره تو برنامه‌ش تیکه می‌ندازه به مردهایی که حق طلاق رو به خانومشون دادن؛ می‌گه اینا سر سفره عقد جوگیر شدن. / خاک بر سرت!
خبردنا : دورهمی پنج‌شنبه شب، با موضوع محوری «طلاق» روی آنتن شبکه نسیم رفت.جنجالی‌ترین بخش برنامه پنج‌شنبه شب «دورهمی» وقتی رقم خورد که مدیری از تماشاچیان حاضر در محل ضبط برنامه خواست تا زنانی که حق طلاق در شناسنامه با آنهاست، دست‌هایشان را بلند کنند. اتفاقی که فقط برای یک زن جوان افتاد و مدیری، از او خواست به جایگاه اجرای برنامه بیاید و پس از آن، از همسر او نیز خواست تا با حضور در جایگاه، پاسخگوی پرسش‌های مدیری باشد. نکته قابل توجه، نه پرسش‌های مدیری، بلکه پاسخ‌های این زوج جوان بود که این بخش را خبرسازتر کرد. زوجی که به گفته خودشان، یک سال و چهار ماه از ازدواجشان می‌گذشت و حق طلاق زوجه، نه به درخواست زن جوان، بلکه با اصرار مادر او در شروط عقدنامه این زوج، ذکر شده بود.
 
بخشی از پرسش و پاسخ‌های مدیری با این زوج را بخوانید؛
 
مدیری: این شرط حق طلاق، شرط شما بود یا همسرتان؟
 
زن: شرط مادرم بود.
 
مدیری: چرا به نظر شما این شرط وجود دارد؟
 
مرد: به‌عنوان محکم‌کاری. اگر مشکلی پیش آمد، بدون دردسر بشود طلاق گرفت.
 
مدیری: شما راحت پذیرفتید؟
 
مرد: بالطبع نه. بحث کردیم. بحث که شد خانمم فرمودند به‌خاطر این که پدر و مادرم رضایت بدهند، قبول کن.
 
خانم: چون دوستش داشتم.
 
مدیری: چرا خانم‌ها حق طلاق را مایلند داشته باشند؟
 
زن: چون مثلاً اگر مشکلی از شوهرشان ببینند راحت طلاق بگیرند.
 
مدیری: مثلاً چه مشکلی؟
 
مرد: عیب و ایرادی چیزی؛ چه از نظر شخصیتی و چه اخلاقی.
 
مدیری: ماهیچه‌هایم سوخت برایت؛ -خطاب به زن و تماشاگران- : خیلی مظلوم است. خانم! کاریش نداشته باشید. به خاطر من. هرکاری هم کرد، کاریش نداشته باشید. امیدوارم که هیچ وقت از این حق طلاق استفاده نشود. تا سن 100 سالگی. بعد هم مدیری از زوج جوان می‌پرسد: «‌راضی هستید که همه این‌ها پخش شود؟» و جواب «‌بله!» را هم از آنان می‌گیرد تا کار از محکم‌کاری عیب نکند. اما بلافاصله پس از این بخش کوتاه حدود چهاردقیقه‌ای، سیل پیام‌ها و پست‌های تخریبی شبه‌روشنفکران علیه مدیری به راه می افتد. این، بخشی از واکنش‌ها به این آیتم کوتاه چهاردقیقه‌ای در برنامه دورهمی 18 آذرماه است؛
#مهران_مدیری چند روز دیگه تو #دورهمی چهار تا تیکه به مسوولان می‌ندازه و ملت از ذوق کف و خون قاطی می‌کنن و این برنامه امشب رو می‌شوره می‌بره.

میگه تو این جمع کدوم زنی حق طلاق داره. فقط یکی بوده اونم شوهرشو آورد روی سن و قاه قاه خندیدن بهش و ابراز دلسوزی کردن، مهران جان مدیری #دورهمی
 
معمولاً هنرمندان مملکت باید آوانگارد و سنت‌ستیز باشن که خب طبق معمول در کشور گل و بلبل برعکسه. خودشون متحجّر تمام عیارن!
 
اولیه‌ترین حقوق زن‌ها مایه تمسخره تو سیمای میلی! اینکه یه زن حق طلاق داره دلیلی برای تحقیر همسرش نمی‌شه جناب مدیری.
 
مهران مدیری داره تو برنامه‌ش تیکه می‌ندازه به مردهایی که حق طلاق رو به خانومشون دادن؛ می‌گه اینا سر سفره عقد جوگیر شدن. / خاک بر سرت!
 
#مهران _مدیری تو برنامه #دورهمی به مردی که حق طلاق رو به همسرش داده میگه بیا بغلم و با یک حالتی انگار چقدر مورد ظلم واقع شده و حتی تحقیر شده.
 
هی همه گفتن #دورهمی ببین خوبه. حالم بد شد بس که این مدیری ضدزنه.
 
از جمعیت پرسید کیا حق طلاق دارن، یک خانم بلند شد که اون هم مادرش گفته بود حق رو بگیره، خلاصه که از ماست که بر ماست.
 
برای بار هزارم تو کارهای مهران مدیری. کاره‌اش رو می‌شه یکی یکی به‌عنوان مثال‌های #سکسیسم، زن‌ستیزی تدریس کرد.
 
مهران مدیری تو تمام سریال‌هاش و خود شخصیتش به‌شدت زن‌ستیزه.
 
تو #دورهمی مهران مدیری می‌پرسه دلیل طلاق چیه به نظرتون؟ میگه دلیلش اینه خانوما فکر می‌کنند طلاق بگیرند یه شوهر بهتر می‌کنند. آقا دوباره نارنجی‌ش کنیم.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: