به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۸۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
خبردنا : «تنش ها بین دو کشور همسایه یعنی ترکیه و ایران در حال افزایش است و این در شرایطی می باشد که تهران و آنکارا برای نفوذ در کشورهای جنگ زده سوریه و عراق به یکدیگر تنه می زنند».

پایگاه اطلاع رسانی شبکه صدای آمریکا (VOA) در صفحه انگلیسی زبان خود مدعی شد که اختلافات بین تهران و ترکیه افزایش یافته است.    
 
صدای آمریکا گزارش خود را زیر عنوان "تنش ها بین ایران و ترکیه بر سر سوریه و عراق شدت گرفت" تنظیم و منتشر کرد.   
 
در ابتدای این نوشتار می خوانیم: تنش ها بین دو کشور همسایه یعنی ترکیه و ایران در حال افزایش است و این در شرایطی می باشد که تهران و آنکارا برای نفوذ در کشورهای جنگ زده سوریه و عراق به یکدیگر تنه می زنند.    
 
صدای آمریکا در ادامه مدعی شد: اما در این بین نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه رقابت ایران و ترکیه به ایجاد شکاف فرقه ای در منطقه دامن می زند.    
 
در ادامه این گزارش آمده است: این تنش ها همچنین می توند شرایط را برای همکاری با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا فراهم سازد.   
 
این ادعای صدای آمریکا در حالی مطرح شده که خبرگزاری رویترز (Reuters) چندی پیش با انعکاس خبر "سفر غیرمنتظره وزیر خارجه ترکیه به ایران" نوشت: : به نظر می رسد روابط بین این دو همسایه یعنی ایران و ترکیه بهبود یافته و این بهبود روابط پس از آن بود که تهران از دولت ترکیه دربرابر کودتای شکست خورده در ماه جولای حمایت کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: