به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۸۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
وی بیان کرد: کشور بلغارستان می تواند پل عبور جمهوری اسلامی ایران به اروپا باشد .
خبردنا: سفیر بلغارستان در ایران در جریان سفر دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد از بزرگترین واحد تولیدی این استان بازدید کرد .

به گزارش"خبردنا"  هریستو پولنداکف در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران  در خصوص دلایل سفرش به استان گفت : جهت تحکیم روابط بین ایران و بلغارستان به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است .
وی افزود: سعی ما بر این است که دو کشور را از هر دو سو به یکدیگر نزدیک کنیم و در این خصوص تمام شرایط و موارد پیشنهادی را بررسی می‌کنیم .

این مسئول با تاکید بر اینکه ایران یکی از کشورهای مورد اعتماد مسئولان و مردم کشور بلغارستان است اظهار داشت : ارتباط تجاری و اقتصادی دو کشور نباید تنها به مبادلات کالا به کالا خلاصه شود بلکه انتقال تکنولوژی و استفاده از تجربیات دو کشور نیز باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد .
سفیر بلغارستان در ایران با ابراز خرسندی از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشور بلغارستان می تواند پل عبور جمهوری اسلامی ایران به اروپا باشد .

کریستو پولنداکف افزود: ظرفیت های ارزشمند استان کهگیلویه و بویراحمد ، مزیت مطلوبی برای گسترش همکاری های مشترک اقتصادی ایران و بلغارستان است .

وی ادامه داد: بازار بلغارستان با توجه به اقتصاد رو به رشد اخیر، مقصد مناسبی برای ورود کالا و خدمات ایران است و استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان های در حال پیشرفت کشور، می تواند شریک تجاری و اقتصادی مناسبی برای بلغارستان باشد .

وی عنوان کرد: بلغارستان بازار هدف مناسبی برای عرضه تولیدات جمهوری اسلامی ایران است و در آینده نزدیک با تقویت همکاری های مشترک زمینه تبادل اقتصادی دو کشور ایران و بلغارستان فراهم می شود.

 کریستو پولنداکف که از تکنولوژی بکار رفته در تولید محصولات مجتمع تولیدی بین المللی دناصنعت شگفت زده شده بود ، گفت: در مدت سفیر بودنم در ایران از واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری در استان های مختلف کشور بازدید کرده ام،ولی خوشحالم که با قاطعیت بگویم مجتمع تولیدی بین المللی دناصنعت به یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا مجهز ست .

وی در پایان با تقدیر از مهندس باقری مدیر عامل مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت اظهار امیدواری کرد ، پس از پایان این سفر زمینه ای فراهم شود که از محصولات منحصر به فرد این شرکت در پروژه های موجود در کشور بلغارستان و دیگر کشورهای اروپای شرقی نیز استفاده شود .

در ادامه مدیرعامل مجتمع بین المللی دناصنعت گفت: مجتمع بین المللی دنا صنعت به عنوان نخستین تولیدکننده لوله های کامپوزیتی در ایران محسوب می شود که در همین زمینه رتبه سوم خاورمیانه را نیز کسب کرده است.

لهراسب باقری افزود: لوله پلی اتیلن تک جداره تحت فشار برای مصارف آب، گاز و آبیاری قطره ای با فشارهای متفاوت تا 30 بار در اقطار (2500-16) میلیمتر برای نخستین بار در ایران در مجتمع بین المللی دنا صنعت یاسوج تولید شد.

مدیرعامل مجتمع بین المللی دناصنعت یاسوج با بیان اینکه لوله و اتصالات دوجداره کرتیوب دار فاضلابی، زهکشی، جمع آوری آب های سطحی و پروژه های دریایی با سفتی حلقوی متفاوت تا 120 کیلو نیوتن بر مترمربع در اقطار (4000-300) میلیمتر تولید می شود، اظهار داشت: این تولیدات با چهار نوع روش اتصال آسان و مطمئن مخصوصاً سیستم جوش الکتروفیوژن جدید با آب بندی 100 درصد در مقابل هرگونه نشت و نفوذ، یکپارچه و مقاوم در برابر رانش زمین و زلزله، دارای مزیت فنی نسبت به تولیدات مشابه است.

باقری گفت: لوله و اتصالات کامپوزیت (PE-GF) و پلی اتیلن آبرسانی با فشار کاری 30-16-10-6 اتمسفر در اقطار (2500-300) میلی متر با چهار نوع جوش مخصوصاً سیستم جوش الکتروفیوژن در اختیار سه کشور امریکا، آلمان، ترکیه و اکنون دنا صنعت یاسوج است.

وی تولید انواع فلنج و منهول پلی اتیلن تا سایز چهار هزار میلی متر را از دیگر تولیدات مجتمع بین المللی دناصنعت یاسوج ذکر و خاطرنشان کرد: لوله و اتصالات موردنیاز پروژه های دریایی از دیگر تولیدات این مجتمع است.

مدیرعامل مجتمع بین المللی دناصنعت یاسوج افزود: این مجتمع دارای آزمایشگاه آکرودیته مورد تائید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای انجام تمامی آزمون های مربوط به تولیدات خود است.

باقری گفت: پروانه استاندارد دارد 9116 ISIRI برای نخستین بار در ایران و تمامی استانداردهای دیگر ازجمله استاندارد 14427 را برای تولیدات خود از موسسه مذکور دریافت کرده است.

وی افزود: تولید و جوشکاری لوله و اتصالات فازهای 12 و 19 پارس جنوبی در اقطار 1600 و 2000 و 2500 میلیمتر با طول تقریبی 13 کیلومتر و تزریق گروت بجای بستن بالاست بتونی به منظور انجام عملیات تغریق لوله در عمق متوسط 35 متری دریا و نصب در ترانشه و خاکریزی روی آن ازجمله اقدامات مجتمع بین المللی دناصنعت یاسوج است.




























انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
سفیر لری حرف ایزنه یا میزبانان بلغاری و انگلیسی ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
جهت اطلاع دوستان جناب مهندس باقری مسلط به چهار زبان رایج دنیا میباشند و نیازی به مترجم و لری صحبت کردن سفیر ندارند کسانی که در سمینارهای خارجی با ایشون بوده اند براشون محرضه که تلفظ زبان انگلیسی برای ایشون در حد مسلط بودن ب زبان مادریشونه ..مهندس باقری دارای مدرک ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه شریف میباشد و الان مشغول ب تحصیل در رشته دکترای دانشگاه تهران و ترم س دکتراشونو دارن میگذرونن
نام:
ایمیل:
* نظر: