به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۸۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
مسئول و مرجع رسیدگی به قاچاق خاک در جزیره هرمز خارج از مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست است؛ بنابراین از سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت جهادکشاورزی درخواست رسیدگی به این مسئله را کردیم.
خبردنا : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به قاچاق گسترده خاک از جنوب ایران، به‌خصوص جزایر جنوبی هشدار داد.

 معصومه ابتکار درخصوص قاچاق‌خاک ایران گفت: مسئولیت اصلی مقابله با قاچاق خاک با سازمان منابع طبیعی است، اما اگر قاچاق خاک از مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام گیرد به‌طور قطع با آن برخورد خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست قاچاق خاک از جزیره هرمز را یادآور شد و تصریح کرد: جزیره هرمز یکی از جاذبه‌های زیبای طبیعی ایران و یکی از ظرفیتهای ارزشمند ‌فارس است که متاسفانه در این منطقه شاهد قاچاق خاک بوده‌ایم؛ از این رو بارها نگرانی خود را به‌صورت کتبی به سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت جهادکشاورزی اعلام کردیم.

ابتکار با بیان اینکه گزارشهایی از قاچاق خاک در جزیره هرمز به ما اعلام شده است، افزود: مسئول و مرجع رسیدگی به قاچاق خاک در جزیره هرمز خارج از مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست است؛ بنابراین از سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت جهادکشاورزی درخواست رسیدگی به این مسئله را کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه قاچاق خاک به‌جز هرمز از مناطق دیگر هم انجام می‌گیرد، گفت: خاک بسیار ارزشمند است و قاچاق آن یک تهدید محسوب می‌شود، از این رو لایحه حفاظت از خاک را که در حال بررسی است را هر چه زودتر به مجلس ارائه خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: