به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۸۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
آیت الله ملک حسینی:زمانی که با امکانات دولتی، خیلی از مناطق از لحاظ صنعتی و کشاورزی بارور شدند، کهگیلویه و بویراحمد در عمق محرومیت تاریخی اش گرفتار بود و تازه باید از عمق محرومیت به سطح می آمد.
خبردنا : کمیته امداد به خاطر وجود نیازهای مردم در بخش های مختلف از جمله مسکن، درمان، آموزش و سایر موارد در جامعه جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش"خبردنا"، آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان در این دیدار ضمن اشاره به حدیث هرکس درصدد برآورده کردن نیازهای برادر دینی و ایمانی خود باشد خداوند نیازهای او را برآورده می کند، گفت: انشاءالله که همه امدادگران کمیته امداد مصداق این حدیث شریف هستند.

آیت الله ملک حسینی به وجود سه نوع فقر و محرومیت در استان اشاره کرد وافزود: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ پیشینه مقاومت در برابر حکومت پهلوی و اواخر قاجار از یک فقر تاریخی رنج می برد و با این فقر تحویل انقلاب داده شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حکومت طاغوت نگذاشت این منطقه رنگ و روی رفاه را ببیند، بیان کرد: انقلاب اسلامی یک جهش برای این منطقه بود.

وی فقر دوم در استان را فقر پس از انقلاب خواند و گفت: زمانی که با امکانات دولتی، خیلی از مناطق از لحاظ صنعتی و کشاورزی بارور شدند، کهگیلویه و بویراحمد در عمق محرومیت تاریخی اش گرفتار بود و تازه باید از عمق محرومیت به سطح می آمد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه محرومیت سوم در استان یک محرومیت نسبی است، افزود: هرچه پیش می رویم و پیشرفت می کنیم با پیچیده تر شدن زندگی انسان، نیازها و محرومیت های قبلی از بین رفته و نیازهای جدید متولد می شود.

آیت الله ملک حسینی جایگاه کمیته امداد در بین مردم را با ارزش عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد هنوز همان جایگاه خود را به خاطر وجود نیازهای مردم در بخش های مختلف از جمله مسکن، درمان، آموزش و سایر موارد در جامعه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که انشاءالله روزی با رفع نیازهای مردم وفقر ومحرومیت جامعه ،کمیته امداد در واقع نه برای رفع مشکلات بلکه برای غنای بیشتر آنها نقش آفرینی کند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان بر ساخت و تکمیل اردوگاه به عنوان یک مکان فرهنگی و درآمدزایی برای کمیته امداد تأکید کرد.

 سه فقری که کهگیلویه و بویراحمد از آن رنج می برد

ابراهیم بازیان مدیردفتر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد کشور در این دیدار به توجه ویژه کمیته امداد در این دوره از فعالیت خود بر بحث تامین مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: با در دستور کار قرار گرفتن و توجه ویژه به مسکن مددجویان، شاهد تلاش مضاعف در این خصوص در همه استانها هستیم و این توجه نسبت به سال های قبل کاملاً مشهود است.

بازیان با بیان اینکه اعتبارات ما در بخش مسکن روستایی 10 برابر شده، افزود: از مجموع یک میلیون و 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد در کشور ده درصد که بیش از دو سوم آنها روستایی و در مناطق محروم کشور هستند فاقد مسکن مناسبند و 350 هزار خانور در مسکن نامناسب زندگی می کنند.

وی خواستار نگاه تشویق گونه و ارشادگونه روحانیت در جامعه در خصوص ورود خیران به سمت تأمین مسکن مددجویان شد.

فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از خدمات عمرانی ارائه شده در استان در سال جاری، یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد را تأمین مسکن مددجویان عنوان کرد و گفت: بیش از 900 عملیات عمرانی با اعتبار پنج میلیارد تومان امسال برای مددجویان اجرایی شده است گرچه نیازها خیلی بیشتر است.

وی افزود: در استان از مجموع کل خانوارهای تحت حمایت، پنج هزار خانوار مسکن مناسب ندارند و تأمین مسکن آنان اعتبار زیادی را می طلبد و در این زمینه نیازمند یاری خیران و نیکوکاران هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: