به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
خبردنا : وزیر خارجه مصر اختلاف با عربستان را نفی کرد و گفت دو کشور "روابط ویژه" ای دارند. او تأکید کرد مصر قصد ندارد با ایران رابطه سیاسی برقرار کند. او سیاست خارجی ایران را "توسعه‌طلبانه" خواند.
 
مصر  نمی خواهیم با ایران رابطه داشته باشیم

 به نقل از دویچه وله، وزیر خارجه مصر اختلاف با عربستان را نفی کرد و گفت دو کشور "روابط ویژه" دارند. او تأکید کرد مصر قصد ندارد با ایران رابطه سیاسی برقرار کند.
وزیر خارجه مصر سیاست خارجی ایران را "توسعه‌طلبانه" خواند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر، از "رابطه ویژه" کشورش با عربستان سعودی ستایش کرد. او گفت که نسبت به اختلاف نظر میان دو کشور در رابطه با جنگ داخلی سوریه، "مبالغه" شده است.
او که روز شنبه (۱۰ دسامبر) در حاشیه کنفرانسی در منامه پایتخت بحرین سخن می‌گفت، تأکید کرد که رابطه مصر با عربستان دارای "سرشت بنیادین" است.
عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و وزارت خارجه او به تازگی گفته بودند که در جنگ داخلی سوریه از "ارتش ملی" آن کشور حمایت می‌کنند. مصر در یک رأی‌گیری در سازمان ملل نیز از موضع روسیه در حمایت از رژیم اسد حمایت کرد.

عربستان که همواره مبالغ هنگفتی به مصر کمک اقتصادی کرده است، به تازگی اعلام کرد که یک محموله بزرگ نفتی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار را به آن کشور متوقف کرده است.

وزیر خارجه مصر همچنین اعلام کرد کشورش قصد ندارد با ایران رابطه دیپلماتیک برقرار کند. او سیاست خارجی ایران را "توسعه‌طلبانه" خواند.

رابطه مصر با ایران، که رقیب اصلی عربستان در خاورمیانه شناخته می‌شود، از بیش از ۳۰ سال پیش قطع شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: