به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
خبردنا : این روزها بزرگان صنعت خودروسازی جهان مانند بوگاتی ، استن مارتین ، فراری و مک لارن با بکارگیری فناوری روز برسر گرانترین و قوی ترین خودروی اسپرت جهان باهم در رقابت هستند،غافل از اینکه یک اسپرت قدیمی گوی سبقت را از آنها ربود.

  به نقل از سی.ان.ان در چهارم دسامبر سال جاری میلادی، واکسهال مدل ۱۹۱۴ با نام پرنس هنری ملقب به اسپرت تورپدو که اولین خودروی اسپرت تیون شده در دنیا شناخته می شود، در حراج بونامز لندن به ارزش ۱۸۵,۶۵۷ دلار به فروش رسید.

هنگامی که پرنس هنری وارد عرصه خودرو های تیون شده در زمان خود شد، رقبایش توانایی رویارویی با او را نداشتند. این خودرو با ظاهر منحصر به فرد خود در آن دوران، قادر بود تا با سرعت ۸۰ مایل بر ساعت حرکت کند.

اولین خودروی اسپرت دنیا (+عکس)

بنابر اظهارات راب هابارد یکی از کارشناسان ارشد خودرو در بونامز، پس از گذشت یک قرن، این خودرو به طرز عجیبی نایاب شد به طوری که تنها هفت دستگاه از آن در سر تا سر دنیا موجود بود.
پرس هنری با طراحی یک مهندس انگلیسی به نام لورانس پومروی برای آقای تی. دابلیو بدجری، تاجر انگلیسی که اولین سرمایه را در آن زمان برای ساخت چهار دستگاه از این خودرو تامین کرد، ساخته شد.

این خودروی ۱۰۴ ساله به آقای مهندس رج لانگ از انگلستان تعلق داشت که تا پیش از مرگش برای ۴۶ سال مالک آن بود. با این که پرنس هنری بسیار پیر شده است اما، با توجه به تست انجام شده هنوز هم توانایی حرکت تا سرعت ۳۰ مایل بر سرعت را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: