به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۹۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
خبردنا : به نظر می رسد فشردگی مسابقات باشگاهی و نیم فصل دوم موجب ایجاد اختلاف میان باشگاه ها و تیم ملی شود.
 یکشنبه شب بود که مهدی تاج و مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند با دعوت از 4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برای زمستان 95 برنامه ریزی کنند. در این جلسه چالش های پیش روی این باشگاهها با توجه به برنامه های تیم ملی به آنها ابلاغ شد و در این میان مخالفت هایی نیز وجود داشت.

برنامه های زمستانی کی روش
طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ کارلوس کی روش به آنها برنامه ای را ارائه کرده که برگزاری 4 اردو در زمستان پیش بینی شده است. اردوی نخست که هنوز مکان آن مشخص نیست در دی ماه و تعطیلات نیم فصل برگزار می شود. اردوی دوم در اواسط بهمن ماه خواهد بود. اردوی سوم اوایل اسفندماه برنامه ریزی شده و اردوی چهارم که متصل به دو بازی حساس تیم ملی مقابل قطر و چین در نوروز 96 می باشد اواخر اسفند آغاز خواهد شد. برنامه فشرده کی روش باعث سردرگمی مسئولان سازمان لیگ شده اما سرمربی پرتقالی تاکید کرده قطعا برای آماده کردن بازیکنان به این کمپها نیاز دارد.

چالش بزرگ سازمان لیگ
سازمان لیگ که باید به نوعی جایی برای تعامل باشگاه ها و تیم ملی باشد برای هماهنگی اردوهای تیم ملی و همچنین برگزاری مسابقات باشگاهی چالش بزرگی پیش رو خواهد داشت. برگزاری جام حذفی، لیگ برتر، اردوهای تیم ملی و همچنین حضور 4 تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا شاهد کمترین تعطیلات در نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران باشیم با این حال همین حالا تاریخ دربی 84 مشخص نیست و دائما اعتراض هایی از باشگاهها به دست سازمان لیگ می رسد که آنها را زیر فشار شدیدی قرار داده است.

بهروان: برانکو گفت بازیکن به تیم ملی نمی دهم
غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره مشکلات برنامه ریزی برای باشگاه های آسیایی گفت: برای حل همین مشکلات با نمایندگان 4 باشگاه آسیایی جلسه داشتیم. فعلا بزرگترین مشکل برگزاری مسابقه پلی آف برای تیم استقلال است که دقیقا با تاریخ پیش بینی شده برای دربی برگشت همزمان شده است. قرار است مربیان دو تیم نظرشان را در این باره به ما ارائه کنند حتی اگر یک هفته این بازی را عقب بیاندازیم باز هم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: ما سعی می کنیم تا  10 دیماه پرونده جام حذفی تا پایان مرحله نیمه نهایی ببندیم اما بحث اینجاست که تیم ملی نیز برنامه های زیادی در چند ماه آینده پیش رو داریم. البته به نظر نمی رسد که 4 باشگاه آسیایی بتوانند ملی پوشان خود را در هنگام برگزاری لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

بهروان در پایان درباره اعتراض برانکو به برنامه های تیم ملی گفت: بحث هایی به وجود آمد و برانکو می گفت که تا آخر سال بازیکن به تیم ملی نمی دهد. باید برای حل این مشکل فکری بکنیم اگرچه همانطور که گفتم بعید می دانم 4 باشگاه آسیایی بتوانند در چند ماه پیش رو به تیم ملی بازیکن بدهند.

جنگ بالا می گیرد؟
به نظر می رسد با توجه به اینکه سهم زیادی از تیم ملی را بازیکنان 4 تیم آسیایی تشکیل می دهند، کی روش در مواجهه با غیبت این نفرات در اردوهای تیم ملی جنجال دوباره ای به پا کند. هنوز سرمربی پرتغالی به ایران بازنگشته و احتمالا در اولین روزهای ژانویه 2017 شاهد حضور وی در تهران خواهیم بود اما وقتی که مثلا 8 نماینده پرسپولیس به تیم ملی نروند، قطعا اوضاع بازهم پیچیده می شود. کی روش معتقد است برای آماده کردن تیم ملی برای 2 مسابقه حساس در عید نوروز 96 نیاز به برگزاری اردوهای فشرده دارد اما به نظر می رسد این امر امکان پذیر نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: