به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
خبردنا : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، توافق آتش‌‌بس در حلب با تلاش‌های ترکیه و روسیه حاصل شده و آمریکا نقشی در آن نداشته است.
 «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن گزارش‌هایی درباره توافق آتش‌بس در حلب دریافت کرده ولی نمی‌تواند این گزارش‌ها را تایید کند.

کربی، روز سه‌شنبه گفت: طبق این گزارش‌ها، توافق با تلاش‌های روسیه و ترکیه حاصل شده و آمریکا نقشی در آن نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود، واشنگتن از هرگونه راه‌حلی که خشونت نه تنها در حلب بلکه در سرتاسر سوریه را متوقف کند، حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه خواستار استقرار «ناظران بین‌المللی بی‌طرف» در حلب جهت نظارت بر خروج «کاملا امن» غیرنظامیان از این شهر، شد.

پاور در سخنان خود در نشست فوق‌العاده شورای امنیت این خواسته را مطرح کرد.

از سوی دیگر، «ویتالی چروکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، سه‌شنبه شب در نشست شورای امنیت گفت: «طی ساعات گذشته به گزارش‌هایی دست یافتیم که حکایت از آن دارد که فعالیت‌های نظامی در شرق حلب متوقف شده است... قطعا متوقف شده است... دولت سوریه سیطره خود بر شرق حلب را تثبیت کرد.»

چورکین افزود: «فعالان در حال حاضر به همراه خانواده‌هایشان و مجروحان از طریق گذرگاه‌ها به مناطق مورد نظر خودشان از جمله ادلب منتقل می‌شوند.»

عصر سه‌شنبه، دولت سوریه و معارضان بر سر آتش‌بس و خروج امن عناصر مسلح از حلب به توافق رسیدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: