به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۹۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
یکهزار و 538 زوج جوان کهگیلویه و بویراحمدی با کمک هزینه کمیته امداد امام خمینی (ره) زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
خبردنا : معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود سه میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به این زوج های جوان پرداخت شد.

به گزارش"خبردنا"، محمد نظری اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر کمیته امداد برای حفظ بنیان خانواده و کرامت انسانی مددجویان، پرداخت کمک هزینه‌ جهیزیه و ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت است.

چهار هزار و 116 واقعه ازدواج در نیمه نخست سال جاری در کهگیلویه وبویراحمد به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.8 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در شرایط کنونی هزینه‌های سرسام آور ازدواج، راه را برای ازدواج به موقع بسیاری از جوانان سد کرده، به همین منظور، کمیته امداد با تدارک جهیزیه و پرداخت هدیه ازدواج سبب ازدواج آسان و ساده تعداد زیادی از دختران و پسران جوان تحت حمایت را فراهم کرده است.

حدود 30 درصد زوج های کهگیلویه و بویراحمدی کمک هزینه ازدواج دریافت کرده اند که این امر بیانگر نقش کمیته امداد در کمک به ازدواج جوانان خانوارهای مددجو و کم درآمد است.

محمد نظری با اشاره به اینکه توجه به نیازهای جوانان و تامین بستر مناسب ازدواج، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به نحوی مطلوب فراهم می‌‌کند، تصریح کرد: 144 نوعروس با حمایت های این نهاد با هزینه 2 میلیارد و 880 میلیون ریالی در آبان سال جاری راهی خانه بخت شده اند.

نظری اهداء کمک به فرزندان پسر خانواده های تحت حمایت را از دیگر برنامه های حمایتی این نهاد عنوان کرد و افزود: در این زمینه 46 داماد با هزینه 230 میلیون ریالی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند.

وی تعداد افراد پشت نوبت دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج را بیش از 2هزار نفر عنوان کرد و خواستار مشارکت خیران، سازمان ها و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویر احمد در این زمینه شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: