به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۰۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
رونالدو چگونه توپ طلای چهارم را فتح کرد؟
خبردنا : سال 2016 بی تردید بهترین و به یادماندنی ترین سال دوران حرفه ای کریس رونالدو بود؛ با فتح چمپیونزلیگ، یورو 2016 و توپ طلای چهارم.

 البته سال 2016 برای ستاره پرتغالی رئال مادرید کم فراز و نشیب هم نبود و می توانست در نهایت به سالی کم فروغ و بدون جام منتهی شود اما درخشش او و هم تیمی هایش، یک سال بی نظیر را رقم زد؛ سالی که اولین قهرمانی پرتغالی در یورو، رنگ ویژه ای به آن بخشید. در اینجا لحظات ویژه رونالدو در سال 2016  را مرور می کنیم؛ لحظاتی که در نهایت به توپ طلای چهارم منجر شد:

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل رم؛ رئال هر دو دیدار رفت و برگشت را با نتیجه 2-0 برد و رونالدو با گلزنی در هر دو دیدار، نقشی پررنگ در صعود تیمش به مرحله بعد داشت.
 
دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل ولفسبورگ؛ بعد از شکست 2-0 دیدار رفت، رئال کابوس حذف را کاملا احساس می کرد اما نمایش خیره کننده رونالدو در دیدار برگشت و هت تریک، رئال را به نیمه نهایی رساند.
 
در دیدار نیمه نهایی چمپیونزلیگ مقابل منچسترسیتی، رونالدو تلاش زیادی کرد تا بتواند دروازه حریف را باز کند اما موفق نشد. هرچند گل به خودی فرناندو در دیدار برگشت کافی بود تا رئال به فینال میلان برسد.

فتح اوندسیما با ضربه پنالتی رونالدو رقم خورد. هرچند او نتوانست در طول 120 دقیقه دروازه اتلتیکو را باز کند اما با گل کردن پنالتی آخر، اشتباه فینال مسکو 2008 مقابل چلسی را کاملا فراموش کرد.
 
جشن پایان فصل با رئالی ها؛ هرچند مطمئنا رونالدو در آن زمان بیش از همه به موفقیت در یورو 2016 با پیراهن پرتغال فکر می کرد.

بعد از صعود دشوار از مرحله گروهی و پیروزی شیرین برابر کرواسی در یک هشتم نهایی، پرتغال برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد لهستان عبور می کرد. این بار هم ضربات پنالتی برای رونالدو و هم تیمی هایش خوش یمن بود و آنها توانستند به جمع چهار تیم پایانی برسند.
 
نیمه نهایی یورو مقابل دوست و هم تیمی اش در رئال، گرت بیل. رونالدو با یک پرش دیدنی و ضربه سر تماشایی، گل اول را وارد دروازه حریف کرد و در نهایت پرتغال با پیروزی 2-0 مقابل ولز، به دیدار پایانی رسید.

فینال پاریس یک درام کامل برای رونالدو بود؛ با مصدومیت در دقایق ابتدایی بازی شروع شد، با حرص خوردن در کنار زمین ادامه پیدا کرد و در نهایت با بالا بردن جام و خوشحالی به پایان رسید. او تایید کرد که این بهترین لحظه سال 2016 برایش بوده است.

بازگشت به خانه با جام قهرمانی؛ کاری که در تاریخ فوتبال پرتغال هیچ ستاره ای موفق به انجام آن نشده بود؛ نه اوزه بیو و نه لوئیز فیگو.

تمدید قرارداد با رئال تا سال 2021 هم مطمئنا یکی از بهترین لحظات رونالدو در سال 2016 بود. به نظر می رسد با این قرارداد، او به قولش برای بازنشسته شدن در رئال عمل خواهد کرد.
 
 هت تریک در ویسنته کالدرون مقابل اتلتیکو مادرید. ژست او بعد از نمایش فوق العاده در دربی مادرید هم تماشایی بود.
 
بازگشت به لیسبون با پیراهن رئال. هواداران اسپورتینگ هیچ وقت پسر طلایی شان را فراموش نمی کنند.
 
رویارویی با رقیب همیشگی اش در ال کلاسیکو برنده نداشت اما کسب تساوی در آخرین ثانیه ها، یک دیدار فراموش نشدنی را برای رونالدو و هم تیمی هایش رقم زد.

نام:
ایمیل:
* نظر: