به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
او دو دهه بعد از آن «جابه‌جایی ونوس» را منتشر کرد که داستان زندگی دو خواهر یتیم را روایت می‌کند. این رمان جایزه حلقه منتقدین کتاب ملی آمریکا را در سال ۱۹۸۰ از آن خود کرد.
خبردنا : «شرلی هَزِرد» داستان‌نویس استرالیایی در سن ۸۵ سالگی در نیویورک درگذشت.
 
نویسنده مطرح استرالیایی درگذشت

«گاردین» نوشت: «شرلی هزرد» نویسنده استرالیایی ساکن آمریکا که «جابه‌جایی ونوس» معروف‌ترین رمانش بود،‌ پس از چند سال درگیری با بیماری زوال عقل در خانه خود واقع در شهر منهتن از دنیا رفت.

این نویسنده زن اولین کتاب خود «صخره‌های سقوط»، را که یک مجموعه داستان بود، ‌در سال ۱۹۶۳ و در سن ۳۲ سالگی روانه بازار کرد.  اولین رمان او «عصر تعطیلات» نام داشت که در سال ۱۹۶۶ به چاپ رسید.

او دو دهه بعد از آن «جابه‌جایی ونوس» را منتشر کرد که داستان زندگی دو خواهر یتیم را روایت می‌کند. این رمان جایزه حلقه منتقدین کتاب ملی آمریکا را در سال ۱۹۸۰ از آن خود کرد.

بین این اثر و کتاب بعدی «هزرد» هم دو دهه فاصله افتاد. رمان «آتش بزرگ» جایزه ملی کتاب آمریکا در بخش ادبیات داستانی در سال ۲۰۰۳ و جایزه «مایلز فرانکلین» استرالیا را برایش به ارمغان آورد و از سوی مجله «اکونومیست» به عنوان کتاب سال ۲۰۰۳ لقب گرفت.

«هزرد» همچنین پنج اثر غیرداستانی، از جمله دو کتاب نقد درباره سازمان ملل، مجموعه مقاله‌ای با موضوع ایتالیا و کتاب سخنرانی‌های خود را به چاپ رسانده است. او در کتابی به نام «گرین در کاپری» (۲۰۰۰) خاطرات خود از دوستی با «گراهام گرین» نویسنده را روایت کرده است.

«شرلی هزرد» متولد ۳۰ ژانویه ۱۹۳۱ در سیدنی استرالیا بود. پدرش اهل ولز و مادرش اسکاتلندی بود. او به همراه خانواده‌اش در سال ۱۹۴۷ استرالیا را به مقصد هنگ‌کنگ ترک کرد و سپس راهی ایتالیا، ‌نیوزیلند و سرانجام نیویورک شد.

این نویسنده استرالیایی در سال ۱۹۶۳ با «فراسیس استیگمولر» مترجم نامه‌های «گوستاو فلوبر» و نویسنده زندگی‌نامه «کوکتو» و «آپولینر»، ازدواج کرد. «استیگمولر» در سال ۱۹۹۴ درگذشت و «هزرد» تا پایان عمر با فرد دیگری ازوداج نکرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: