به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۰۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
موضوع حقوق های نامتعارف، استخدام های غیرقانونی و موارد مشابه باید همواره به صورت یک مجموعه دیده شوند و اعتراض ها، توهین ها و حملات تنها متوجه یک گروه نشود.

خبردنا: نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که هجمه ها و اعتراض ها در مقوله حقوق های نامتعارف تنها متوجه گیرندگان این حقوق ها شده در حالی که از قانون، قانونگذار و ناظران ساکت در این راستا گله و اعتراضی نشده است.

به گزارش "خبردنا" ، آیت الله "سید شرف الدین ملک حسینی" درجمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: برخی ها حملات و اعتراض ها را فقط علیه گیرندگانی داشتند که پول به حساب آنها رفته درحالی که برخی از آنها در این زمینه منفعل و تنها پذیرنده و گیرنده بودند.

وی ادامه داد: حتی در این راستا افرادی که مشهور بودند نیز بیشتر در تیررس اتهام و حمله قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی قوانین موجود به هیچ وجه جامعیت لازم را ندارند و سست و بی اساس است.

آیت الله ملک حسینی چالش های ناشی از این قوانین سست و بی پایه را یادآور شد و افزود: باید به جای اعتراض و شکایت به گیرندگان حقوق های نامتعارف، قوانینی را اصلاح کرد که اجازه پرداخت این حقوق ها را ندهد و قانونی وضع کرد که در آن غارت و چپاول نباشد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی از این قوانین گاه چون منافع افراد در آنها وجود دارد، تغییر پیدا نمی کند که در این راستا باید یا خود قانون گذاران تغییر کنند که چنین قوانینی را وضع کردند و یا همان قانونگذاران قانون های نو و خوب را جایگزین کنند.

آیت الله ملک حسینی به موضوع حساس و سوژه این روزهای رسانه های کهگیلویه و بویراحمد با عنوان استخدام های غیرقانونی در برخی نهادها و دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: ایراد و اشکال اساسی در این راستا نیز از قانون است.

وی بیان کرد: پردازش به این موضوع در بین افکار عمومی و دامن زدن رسانه ها به آن نیز وضعیتی مشابه حقوق های نامتعارف به خود گرفته است.

وی خطاب به رسانه ها گفت: به جان کسانی که به کار گمارده می شوند نیفیتد، از افرادی انتقاد کنید که قانونی وضع می کنند که بی اساس افرادی به کار گرفته می شوند.

هفته های گذشته شبهاتی با موضوع استخدام های غیرقانونی و خارج از ضوابط در برخی دستگاههای اداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سوژه اصلی برخی رسانه های محلی این استان تبدیل شده است.

آیت الله ملک حسینی یادآور شد: البته اگر کسی به کار گرفته شد در وهله نخست باید خوشحال شوید که یک انسان مشغول به کار شده است.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید به این نکته توجه کنند که هم اینک باب استخدام های رسمی و جذب های قانونی بسته شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت که استخدام ها به گونه های دیگر است که آنها خود بعضا تابع یک قانون منسجمی نیستند.

وی با بیان اینکه رسانه ها به جای آنکه به مدیر مربوطه یک دستگاه اجرایی برای به کارگیری افراد اعتراض و حتی توهین می کنند باید قوانین بد را به چالش بکشند، افزود: همین استخدام های قراردادی نیز نیازمند و تابع قوانینی است که در حیطه اختیارات یک مدیر است.

وی اظهار داشت: پاسخ مدیران به اعتراض و ادعای رسانه ها و برخی نهادهای نظارتی در راستای به کارگیری افراد روشن است و آنها ادعا می کنند که تخلفی نکرده اند.

وی گفت: هرکسی چنانچه مورد تخلفی سراغ دارد و یا ادعایی در زمینه استخدام های غیرقانونی دارند به نهادهای نظارتی ارجاع دهند آنها هم وظیفه دارند رسیدگی کنند.

آیت الله ملک حسینی افزود که اگر چیزی تابع اختیار یک مدیر است و آن مسئول نیز از اختیارات خود عمل کرده یعنی اینکه در حیطه قانون استفاده کرده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت که قانون بد است که به مدیر اختیار می دهد، نه اینکه اگر مدیری که قانون به او اختیار داده و او هم از این اختیار خود استفاده کرده بگوییم که او اشتباه کرده است.

آیت الله ملک حسینی گفت: تا زمانی که قانون به مدیران اختیار می دهد، عملکرد یک مدیر در استفاده از اختیاراتش غیرقانونی نیست.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اینکه می بینید شما اعتراض می کنید و این اعتراض به جایی نمی رسد و خیال می کنید که متصدیان نظارتی جفا و خیانت کرده اند این نشان می دهد که مدیر از حریم اختیاراتش استفاده کرده است.

وی افزود: این نوع اعتراض نباید متوجه مدیر شود بلکه اعتراض و گلایه باید از قانون و قانون گذار باشد.

آیت الله ملک حسینی گفت: موضوع حقوق های نامتعارف، استخدام های غیرقانونی و موارد مشابه باید همواره به صورت یک مجموعه دیده شوند و اعتراض ها، توهین ها و حملات تنها متوجه یک گروه نشود.

وی یادآور شد که رسانه ها که رسالت آگاهی بخشی جامعه را بر عهده دارند باید در نهایت ادب و بدون هرگونه توهین، تهمت و البته با طرح سئوال های علمی و تخصصی سایر مسببان و محیط های دیگر در این موضوعات را نیز به چالش بکشند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
درود برسید بزرگ حقا که اولاد شایسته علی (ع) تو میباشی
نام:
ایمیل:
* نظر: