به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۰۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
خبردنا : افشای ایمیل‌های متعلق به کمیته ملی دموکراتیک کمپین کلینتون را در جریان رسیدن به انتخابات به شدن تحت تاثیر قرار داد و برخی منتقدان این اقدام را تا حدودی باعث شکست دموکرات‌ها می‌دانند.
باراک اوباما پس از آنکه دستور بررسی کامل احتمال مداخله روسیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را صادر کرد، اکنون گفته روابط بسیار روشنی میان اعضای تیم رئیس جمهور منتخب و مسکو وجود دارد.
 به نقل از ایندیپندنت، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که ادعای وی مبنی بر وجود روابط میان تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا و مسکو به هیچ وجه موجب تعجب نیست؛ چراکه دولت این کشور پیش‌تر به صورت علنی مسکو را به دلیل هک کردن کمیته ملی دموکراتیک مقصر می‌دانست.

رهبر فعلی آمریکا ایمیل‌های هک شده را "نه تنها نمادی از جاسوسی یا پروپاگاندا" دانست، بلکه نسبت به احتمال سلطه برخی مدارک "نه چندان جذاب" در مذاکرات پیش از انتخابات ابراز نگرانی کرده بود.

اوباما در این باره توضیح داد: رئیس جمهور منتخب در برخی از رویدادهای سیاسی‌اش به صورت مشخص از روس‌ها خواست تا ایمیل‌های هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش را هک کنند تا بفهمد که چه اتفاقی در حال وقوع است و تئوری‌های توطئه ما را تایید کنند.

اوباما ادامه داد: شما شاهد مساله‌ای بودید که بیانگر روابط بسیار روشن میان اعضای کمپین ترامپ و روس‌ها بود و اینکه در مسائل مختلف این دو تا چه اندازه رویکرد مشترک دارند.

در ماه اکتبر، مدیر آژانس اطلاعات و مدیر امنیت داخلی آمریکا، اعضای عالی رتبه دولت روسیه را به تلاش برای یک حمله سایبری به این کشور متهم کردند.

در همین حال، اعضای متعددی از تیم رئیس جمهور منتخب از گذشته تاکنون وابستگی‌هایی با مسکو داشته‌اند. از جمله پاول منافورت،‌رئیس کمپین ترامپ که پس از مطرح شدن داستان‌های متعدد سوالاتی درباره مداخله او در جنبش‌های حامی پوتین در اوکراین به وجود آورد، از تیم ترامپ خارج شد.

از دیگر اعضای تیم ترامپ که به روسیه وابستگی‌هایی داشتند می‌توان به گزینه او برای مشاور امنیت ملی مایکل فلین، ژنرال بازنشسته آمریکایی اشاره کرد که سال گذشته در جلسه‌ای به میزبانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سخنرانی کرد.

اوباما در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: من گمان نمی‌کنم که هیچ فردی در رسانه‌ها یا سایر اعضای کنگره شک داشته باشد که این شایعه‌های سیاسی به نفع یا به ضرر کیست.

افشای ایمیل‌های متعلق به کمیته ملی دموکراتیک کمپین کلینتون را در جریان رسیدن به انتخابات به شدن تحت تاثیر قرار داد و برخی منتقدان این اقدام را تا حدودی باعث شکست دموکرات‌ها می‌دانند.

رئیس جمهور فعلی آمریکا در ادامه پرسید: چه اتفاقی در فضای سیاسی ما رخ داده، چه اتفاقی برای وضعیت دموکراسی ما افتاده که افشای ایمیل‌های "نه چندان جالب" که حاوی هیچ اطلاعات انفجاری نیستند تبدیل به یک دلمشغولی می‌شود اما این حقیقت که "روس‌ها بانی این اتفاق بوده‌اند" ذهن هیچ کس را درگیر نمی‌کند.

تحقیق درباره مداخله روسیه از سوی اطلاعات آمریکا آخرین دستور رئیس جمهور فعلی این کشور به آژانس‌های اطلاعاتی بوده است که قرار است به زودی به دونالد ترامپ گزارش دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: