به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۰۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
خبردنا : با ورود سامانه بارشی، کولاک برف و یخ آسمان اردبیل را فرا گرفته و دید عادی را مختل کرده است.

 از ساعات اولیه روز چهارشنبه فعالیت سامانه سرد بارشی در استان اردبیل آغاز شد و در ابتدا وزش تندباد و در ادامه همراه شدن برف با باد موجب شده است هوای مه‌آلود همراه با برف و باد حاکم شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: کولاک و تندباد طی روزهای اخیر اطلاع‌رسانی شده بود و با فعالیت سامانه بارش هم اینک در تمامی مناطق استان موجب افت شدید دما شده است.

به گفته علی دولتی مهر بارش در مناطق شمالی در ابتدا به شکل باران و در مناطق مرکزی و جنوبی به شکل برف است اما انتظار می‌رود تا پایان روز پنج‌شنبه بارش تمامی مناطق به شکل برف بوده و هوا با افت محسوس دما همراه شود.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل وزش باد و بارش برف به صورت همزمان هوای مه‌آلود حاکم شده و دید شهروندان کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان با تأکید به تداوم رگبار برف تا عصر روز پنج‌شنبه اضافه کرد: انتظار می‌رود از عصر پنج‌شنبه از میزان بارش‌ها کاسته و در مقابل دمای هوا کاهش یابد.

دولتی مهر تصریح کرد: با توجه به وضعیت جوی فعلی حاکم بر استان انتظار می‌رود مسافران از سفرهای غیرضروری خود بپرهیزند.

به دلیل بارش شدید برف آموزش‌وپرورش استان اردبیل نیز با صدور اطلاعیه‌ای تمامی فعالیت‌های آموزشی مدارس اردبیل، خلخال و سرعین را تعطیل اعلام کرده است.

برودت هوا دمای هوای اردبیل را به منفی هفت درجه رسانده و موجب کندی تردد در معابر سطح شهر نیز شده است.

بارش شدید برف در وضعیتی است که مسئولان استانی از سفر معاون رئیس‌جمهور محمدباقر نوبخت با هدف بازدید از پروژه نیمه‌تمام راه‌آهن اردبیل خبر داده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: