به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
خبردنا : در جریان انتفاضه قدس که از اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده است، ۲۶۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

شمار شهدای انتفاضه قدس از ماه اکتبر سال 2015 میلادی تا به امروز به 268 نفر رسیده است. این در حالی است که روز گذشته حمد شیخ از روستای بیت سوریک در الخلیل پس از اجرای یک عملیات مقاومتی و زخمی کردن 2 نظامی صهیونیست به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید.

مرکز مطالعات صهیونیستی فلسطینی "قدس" در گزارشی در این باره تاکید کرد که استان الخلیل بیش از هر استانی دیگر در جریان انتفاضه قدس شهید داده است و تاکنون 78 فلسطینی در این استان به شهادت رسیده اند و پس از آن نیز قدس با 59 شهید و رام الله با 24 شهید قرار دارد.

همچنین تاکنون 21 فلسطینی در جنین، 19 نفر در نابلس، 15 نفر در بیت لحم، 5 نفر در طولکرم، 4 نفر در سلفیت، 4 نفر در قلقیلیه، 2 نفر در فلسطین اشغالی 1948 و 34 نفر هم در نوار غزه به شهادت رسیده اند. همچنین دو شهروند عرب هم تاکنون در جریان انتفاضه قدس شهید شده اند.

از نظر رده سنی هم تاکنون 77 کودک و نوجوان کمتر از 18 سال ( 29 درصد مجموع شهدا) که کم سن ترین آن ها رمضان محمد ثوابته با 3 ماه سن بوده است به شهادت رسیده اند. آخرین کودکی هم که به شهادت رسیده، خالد بحر 15 ساله از الخلیل بوده است.

از سوی دیگر، تاکنون 24 بانوی فلسطینی از جمله 12 دختر کمتر از 18 سال در جریان انتفاضه به شهادت رسیده‌اند که کم سن ترین آنان رهف حسان بوده که در بمباران جنگنده های صهیونیستی در غزه شهید شد.

در این گزارش آمده است که 80 درصد از خانواده های شهدای انتفاضه قدس از طریق رسانه ها از شهادت فرزندان خود باخبر شده اند و 86 درصد از این خانواده‌ها از تلاش های نهادهای ویژه اسرا در این باره تقدیر و تشکر کرده‌اند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در قدس

در درگیری شدید جوانان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در شمال قدس اشغالی، ده‌ها فلسطینی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، شامگاه دیروز چهارشنبه درگیری شدیدی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در اردوگاه شعفاط و روستای حزما در شمال قدس اشغالی به وقوع پیوست که طی آن ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

شاهدان تصریح کردند که این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که شمار زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی در چارچوب تمرینات نظامی خود وارد اردوگاه شعفاط شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: