به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۱۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
خبردنا: برنده مزایده کارخانه قند یاسوج نسبت برخی حواشی که یک شخص مامورنما و برخی سایت‌های گمنام استان برای وی و این کارخانه ایجاد کردند واکنش نشان داد و درباره نحوه برگزاری مزایده و نحوه خرید کارخانه قند شفاف سازی کرد.

به گزارش"خبردنا" لهراسب باقری در جمع خرنگاران از تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن شخصی که با معرفی خود به عنوان مقام امنیتی و رسانه‌های منتشر کننده سخنان وی به جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی خبر داد و گفت : به دستور قضایی سایت‌های منتشر کننده سخنان این شخص مسدود شده اند .

بانک تجارت خصوصی است

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه بانک تجارت یک بانک خصوصی است، گفت: سهام بانک تجارت از خرداد ماه سال 1388 در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی از سوی سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار عرضه و از زمره بانک‌های دولتی خارج شد .

باقری با بیان اینکه کارخانه قند جزء اموال این بانک خصوصی بود، افزود: سهام شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج در راستای رد دیون دولت به بانک تجارت در اسفند ماه سال 1391 به این بانک منتقل و از اردیبهشت سال 1392 اداره امور کارخانه زیر نظر بانک تجارت بوده است.

در فضای رقابتی و از طریق مزایده کارخانه را خریدم

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه بانک تجارت کارخانه قند یاسوج را زیان ده می‌دانست، خاطرنشان کرد: با توجه به زیان ده بودن و همچنین ابلاغیه‌های بانک مرکزی در زمینه کاهش بنگاه داری توسط بانک‌ها، بانک تجارت فروش سهام تعدادی از شرکت‌های تحت مالکیت خود را از ابتدای سال 1394 در دستور کار اداره سرمایه‌گذاری این بانک قرار داد که کارخانه قند یاسوج نیز در میان آنها بود.

باقری افزود: در 26 اردیبهشت 1395، بانک تجارت کارخانه قند یاسوج را از طریق انتشار دو نوبت آگهی در روزنامه دنیای اقتصاد به مزایده گذاشت و قیمت پایه کارشناسی شده نیز طبق قوانین برگزاری مزایده برای کارخانه تعیین شده بود. ضمن اینکه هر کسی از هرکجای کشور می توانست در این مزایده شرکت کند.

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پس از برگزاری مزایده نوبت به بازگشایی پاکات پیشنهاد قیمت رسید که تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی در مزایده شرکت کرده و پیشنهاد قیمت داده بودند، تصریح کرد: پس از افتتاح پاکات مشخص شد که قیمت پیشنهادی من بیشتر از قیمت کارشناسی و ارزش‌گذاری و بیشتر از سایر رقبایی است که برای خرید کارخانه پیشنهاد قیمت داده بودند، لذا طبق قانون کارخانه را از طریق مزایده و با قیمتی بالاتر از سایر خریداری کردم.

انتقال کارخانه در حال طی فرآیندهای قانونی است

باقری با بیان اینکه اکنون پس از مشخص شدن برنده مزایده، کار انتقال کارخانه در حال طی فرآیندهای قانونی است، خاطرنشان کرد: همچنان که از ابتدای مزایده، کار به صورت قانونی انجام شده است، انتقال کارخانه نیز به در حال طی فرآیندهای کارخانه است و پس از اتمام این مرحله بانک به صورت رسمی کارخانه را به برنده مزایده تحویل خواهد و از آن روز به بعد برنده مزایده اداره امور کارخانه قند یاسوج را در دست می‌گیرد.

اکاذیب و حاشیه ها خللی در اراده ما برای خدمت به صنعت استان ایجاد نمی‌کند

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه تعداد محدودی در راه توسعه صنعتی استان و راه اندازی مجدد کارخانه قند و اشتغالزایی ناشی از راه‌اندازی آن سنگ اندازی می‌کنند، بیان کرد: مردم استان از اینکه یک کارآفرین بومی با تعلق خاطر به صنعت استان توانسته است کارخانه قند یاسوج را خریداری کند، اظهار خوشحالی کردند و سنگ اندازی عده‌ای معدود که با شایعه پراکنی و بیان و نشر اکاذیب قصد ایجاد مانع بر سر راه گسترش صنعت استان را دارند، نمی‌تواند خللی در اراده ما برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند ایجاد کند.

باقری افزود: برخی ها با حاشیه سازی دوست ندارند، صنعت استان پیشرفت کند، اسناد و مدارک مربوط به مزایده و خرید کارخانه قند موجود است و رسانه ها می توانند با استناد به آنها قبل از نشر اکاذیب حاشیه‌پردازان برای صنعت استان، صحت و سقم ادعای برخی افراد را بسنجند.

این کارآفرین برتر با بیان اینکه هرچند مزایده کارخانه قند از هر دو طرف یعنی بانک تجارت و بنده خصوصی بوده است اما آماده پاسخگویی به هر ابهامی هستم، تصریح کرد: از همین جا اعلام می‌کنم که علی رغم خصوصی بودن دو طرف مزایده، اما هر کدام از دستگاه‌های نظارتی و مسئولان ارشد استانی که ابهامی در این زمینه دارند، آماده پاسخگویی به آنها و شفاف سازی هستم.

به کسی باج نمی‌دهم

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه هدفم خدمت به مردم استان و ایجاد اشتغال برای بیکاران است، تصریح کرد: تاکنون به لطف خدا جوانان بسیاری در مجتمع تولیدی صنعتی بین المللی دنا صنعت مشغول به کار شده‌اند و در آینده ای نزدیک نیز تعداد دیگری از جوانان این استان در مجتمع عظیم رفاهی، اقامتی، تفریحی و ورزشی آزادی باقری مشغول به کار می‌شوند و از این بابت خدا را شاکرم که برای ایجاد اشتغال برای جوانان پر از استعداد استانم مرا یاری کرده است.

باقری با بیان اینکه حاشیه سازی عده‌ای نمی‌تواند ما را از راهی که برای خدمت به مردم در پیش گرفته‌ایم منحرف کند، خاطرنشان کرد: به کسانی که با حاشیه سازی‌ها قصد باج خواهی دارند، باج نمی‌دهم و با توکل بر خدا و دعای خیر مردم برای توسعه اشتغال و صنعت در استان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه محدود افرادی که قصد حاشیه‌سازی برای کارخانه قند یاسوج را دارند نه کارشناسان صنعتی و اقتصادی هستند و نه حتی در زمینه صنعت و اشتغالزایی کوچکترین آشنایی دارند، عنوان کرد: این افراد یا کسانی هستند که تاکنون از امکانات کارخانه قند به صورت رایگان بهره برده‌اند و علی رغم استفاده از مزایای این کارخانه تعطیل هیچ بازدهی برای آن ندارند، لذا منافعشان در گرو تعطیل بودن و غیرفعال بودن کارخانه است و یا کسانی هستند که با این حاشیه سازی قصد باج‌خواهی و باج گرفتن داشته و دارند و ناکام مانده‌اند.

پیگیری قضایی ادعاهای شخص مامورنما و رسانه‌های منتشر کننده اکاذیب

وی با بیان اینکه برخی گزارشات منتشر شده در برخی از سایت های محلی استان در خصوص تبانی در خرید کارخانه قند یاسوج به نقل از شخصی معلوم الحال که خود را یک مقام امنیتی معرفی کرده  است کاملا کذب بوده ، اظهار داشت: نظر شخصی بنده این است که در رسانه ها باید آزادی بیان باشد اما نشر اکاذیب به هیچ وجه درست نیست .

باقری در ادامه با تاکید بر اینکه شخصی که با معرفی خود به عنوان مقام امنیتی سخنانی را در زمینه کارخانه قند بیان کرده است هیچ گونه سمتی در نهادهای نظارتی ندارد ، افزود: این شخص و سایت هایی که سخنان وی را منتشر کرده اند باید پاسخگوی این کار خود باشند .

وی افزود: البته باید گفت که امنیت امروز ایران اسلامی مدیون کسانی است که شبانه روز در عین گمنام بودن تلاش می‌کنند و اگر در کشور و یا در استان سرمایه‌گذاری‌ای صورت می‌گیرد به برکت امنیتی است که تلاشگران این عرصه با جانفشانی و کوشش شبانه‌روزی رقم زده‌اند و من هم دست این سربازان امام زمان (عج) را می بوسم و قدردان آنها هستم.

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج خاطرنشان کرد: در موضوع اخیر شخصی که در این زمینه صحبت کرده بود، خود را با عنوان یک مقام امنیتی آگاه معرفی کرده بود و برخی سایت‌ها نیز از این عنوان برای معرفی وی استفاده کرده بودند که اولا مطمئن هستیم که مقامات عزیز امنیتی همچنان که تاکنون دیده‎ایم از جایگاه خود چنین استفاده‌ای نمی‌کنند و دوما پیگیری‌های ما نشان داد که شخص مذکور هیچگونه سمتی در نهادهای امنیتی ندارد.

باقری با بیان اینکه مسئولان این سایت ها باید قبل از منتشر کردن این خبر با روابط عمومی شرکت تماس می گرفته و از صحت و سقم آن مطمئن می شدند ، ادامه داد : آیا درست است بدون اطلاع از صحت و سقم یک خبر که یک رسانه با اهداف خاص آن را منتشر کرده با آبروی افراد بازی شود.

نشر اکاذیب با آزادی بیان سنخیتی ندارد/ کوچکترین ایرادی به معامله وارد نبود

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد آزادی بیان را ویژگی اصلی رسانه ها دانست و با بیان استقبال از نقد منصفانه، نشر اکاذیب را سنگ اندازی در راه صنعت استان خواند و گفت: آزادی بیان با نشر اکاذیب فرق دارد، نظر شخصی خودم هم این است که در رسانه ها باید آزادی بیان باشد اما این خبر از پایه درست نبود و بازهم تاکید می کنم که نشر اکاذیب با آزادی بیان سنخیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نهاد های نظارتی از ابتدا در جریان ریز این معامه قرار داشتند تصریح کرد: با وجود تمامی کارشکنی ها از سوی برخی افراد مغرض خوشبختانه کوچکترین ایرادی به این معامله وارد نبود .

وی اظهار داشت : با وجود ارسال گزارشات واهی از سوی این افراد به مقامات قضایی و بررسی تمامی این گزارشات از سوی مسئولین خوشبختانه این پرونده مختومه اعلام و قرار منع تعقیب صادر شد .

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه این شکایت را برای اصلاح جامعه از نشر اکاذیب انجام دادیم ، اظهار داشت : اگر این شکایت انجام نمی شد قطعا همین رویه در استان ادامه پیدا می کرد و باز هم شاهد انتشارخبرهای کذب دیگری و به خطر افتادن آبروی مردم بودیم .

باقری با تاکید بر اینکه شتابزدگی و رقابت با فضای غیرموثق مجازی، وامداری به برخی گروه‌های سیاسی و عدم توجه به منافع عمومی سه عامل مؤثر بر شکل‌گیری چنین شرایطی در برخی رسانه های استان است ، افزود : به رغم زیرساخت‌های نرم‌افزاری مناسب در زمینه آزادی بیان و تضمین حق دانستن برای شهروندان، متأسفانه همچنان شاهد بروز برخی بداخلاقی ها در بعضی رسانه‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها موظفند پیش از انتشار هر خبری نسبت به صحت و سقم آن اطلاع پیدا کنند، ادامه داد : از منظر قانونی طرح اتهامات بی‌اساس، غیر مستند و یا مشکوک‌الاحراز علیه افراد در سطح رسانه‌ها یا مجامع عمومی و داشتن سوءنیت‌های سیاسی و فردی در بیان این مطالب جرم محسوب میشود.

مطالبه گری با افترا و نشر اکاذیب تفاوت دارد

کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه انتشار اخبار جامعه حق رسانه هاست افزود: اما این مساله مجوزی برای عدول از مرزهای قانونی نیست، البته ناگفته نماند که قاطبه رسانه‌‎های استان در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و دلسوز توسعه استان هستند ولی تعدادی رسانه اغلب گمنام سعی دارند که با اخبار غیر موثق و افترا در راه حرکت رو به پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد سنگ‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانستن حقیقت در جامعه نیاز به پیگیری و مطالبه‌گری رسانه‌ها دارد، تاکید کرد که این مطالبه‌گری و پیگیری نه نیازی به افترا دارد و نه مجوزی برای ارتکاب جرم نشر اکاذیب است.

برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه باید بدانیم که با بی قانونی و قانون شکنی نمی‌توان عدالت و قانون را در جامعه حاکم کنیم گفت: آلوده کردن فرصت آزادی بیان با اغراض فردی و گروهی، اصل آزادی را به محاق خواهد برد .
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
تا بوده همین بوده نگران نباش
توکلت به خدا و با تمام توان هدف را دنبال کن همیشه انسانهای مریض و ناتوان دست به چنین اقدامات زشت و ناپسند میزنن و مطمئن باش هیچ کدام از این موانع سد راه موفقیت و پیشرفت نخواهد بود و خدا را شکر هیچ گونه ضعف و اعمال روابطی در فرایند این معامله نبوده و نیست . زمان را بیخودی درگیر این مزخرفات نکن و با سرعت باد حرکت کن .اجرکم عندالاه
فریاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
سلام
چن سالی هست که در روزنامه ها و خبرنامه های استان از کامنت نویسان هستم ....تمام سایت ها اشکالاتی بدون شک دارند...اما یک سایت به شدت به صورت تخریبی تیتر می زند(یکی از سایت های بسیار پر رونق)و بارها که کامنتی مثبت نوشته ام ان را انتشار نداده..در همین دو هفته بیش از چندین بار در مورد حمایت فرزندان استان و خوشحال شدن از پیشرفت استان و همه فرزندانش کامنت نوشته ام اما انتشار نیافته اما جالب اینجاست کامنت های تخریبی به سرعت انشتار می یابند...یا اگر خبری مثبت یا انتصابی صورت می گیرد که زیاد برایشان خوشایند نیست کامنت های ان را پخش نمیکندد...بارها دیده ام که خبری بسیار مهم اینقدر سریعا به صفحات بعدی می رود و انگاه کامنتش پخش می شود...بی شک هر سایتی و خبرنامه ای یک سری اشکالات دارد و یک سری نکات مثبت....اکثر خبرنامه ها کامنت ها را انتشار داده ...یا دیده ام جوری تیتر زده شده که بسیار زشت میابشد...اگر انتصابی باشد که خوششان بیاید فرد عزل شده را با تیتر نادرست مورد حمله و یا اگر انتصاب را دوست ندارند فرد انتخاب شده را با تیتری عجیب به استقبالش می روند....
ما باید از پیشرفت فرزندان استان شاد باشیم...از پیشرفت یکایک شهر های استان خوشحال... وبرای پیشرفت کل استان تلاش کنیم....از همدیگر حمایت کنیم...و تا میتوانیم به فرزندان لایق استان بها بدهیم....تا میتوانیم تخریب نکنیم چون با تخریب پیشرفت ایجاد نمیشود...با تلاش و همکاری پیشرفت خودش به در خانه استان می آید....در نحوه کامنت نویسی هم عجیب تر که در بازه زمانی پشت سر هم یک نفر با اسامی مختلف یا تمجید میکند یا تخریب که اگر به زمان بازه کامنت ها دقت شود مشخص است کار یک نفر است...یا اصلا کسی نه ان سازمان را میشناسد و نه تا به حال اصلا اسم مدیر ان را شنیده اما چون نامه ای در سایتی زده شده به راحتی به توهین به ان سازمان یا ان فرد شروع میکنند....به راحتی بدون سند دروغ سازی میکنند در مورد افراد....لطفا سایت ها با دلیل و سند مکتوب خبر انتشار دهند...ابروی همه افراد مهم است...درود به شرافت همه مردم زحمت کش استانم و همه هم زبانانم که همیشه در حال تلاش هستند و اهل کار و تلاش...لطفا بیایید از پیشرفت همدیگر خوشحال شویم /کمک به بالارفتن هم کنیم/سعی کنیم برای هم دعای پیشرفت کنیم/و در اخر برای بینظیر شدن استان از همه لحاظ دست در دست هم بزاریمو بدون از هیچ چشم داشتی فقط تلاش کنیم
در اخر هم از سایت عزیز خبر دنا کمال تشکر را در بی طرفی و انتقال موارد مفید دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
احسنت به این شجاعت و جسارت
به ولله اگر 5 مسئول به پیگیری و دلسوزی آقای باقری در راستای اشتغالزایی داشتیم اکنون بخش مهمی از معضل بیکاری این استان حل شده بود . ولی متاسفانه نیست . گشتیم نبود نگردید نیست
رضایی دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
همه ما باید سعی کنیم صنعتگران و کارآفرینان بومی استان را حفظ کنیم نه اینکه عده‌ای که چشم دیدن توسعه استان را ندارند با حاشیه‌سازی و بعضا اکاذیب به دنبال خاموش کردن سوسوهای امید در صنعت استان کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد باشند.
محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
کسانی که در استان‌های محروم دست به سرمایه‌گذاری می‌زنند قطعا برای پیشرفت و توسعه ایران دلسوزی میکنند در غیر اینصورت میتوانند سرمایه خود را در تهران یا خارج از کشور سرمایه گذاری کرده و سود بیشتری نصیب خود کنند
سفیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
دلیل محرومیت و عقب ماندگی در همین ندانستن هاست.اصلا رفته توی باور این مردم که به پولدارها یا همان سرمایه دارها نگاه منفی داشته باشند .یعنی من دیدم کسی که پولشو بر میداره و میره ناکجا براشون قابل احترام تراز کسی است که هر چه داره گذاشته در طبق اخلاص و توی این شهر سرمایه گذاری میکنه .و عده ای منفعت طلب هم از این احساس منفی سواستفاده میکنن. این را بدونید اگر یک فرد ثروتمند باپولش هیچ شغلی هم ایجاد نکند و فقط در این شهر زندگی کند خانه ای زیبا بسازد برای چهره شهر زیبایی می آورد از مغازه دار خرید کند به او نفع میرساند و ه.... پس وجود هیچ آدم پولداری به زیان کسی نیست
كيست كه بفكر استان است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
سلام
اي كاش استان ما 5 نفر دلسوز كه خالصانه و صادقانه در فضاي غبار آلود استان (با تهمت و افتراهاي برخي حسودان و كوته فكران ) فقط بفكر توسعه و تعالي استان و مردم ان استان مي بودند
اقاي باقري مي توانست بدون هيچ گونه دغدغه اي پول هاي خود را در استاني ديگر بصورت گمنام و يا در بانك قرار مي داد و هيچ كسي هيچ سراغي از ايشان نمي گرفت اما خون دل خوردن ايشان نه حرف تعداد اندكي حسود هست بلكه فقر و بيكاري و افسردگي مردمي است كه هر روز در كوچه ، محله و خيابان نظاره گر آنهاست.
آقاي باقري خدمت به خلق خداوند عبادتي بس گرانبها و دعاي خير مردم سدي است در برابر بلايا و آسيب
ها
هم طایفه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
البته بویراحمد عادت دارن به غریب پرستی
اگه یه غریبه یا یه ترک نقد ه ای کارخونه را خریده بود هیچ کدوم از این مسایل پیش نمایمد ، اما جناب باقری نگران نباش و هدفت را دنبال کن مجبور نیستی به کسی که هیچ تخصص و انگیزه ای برای زندگی فعالیت و اقتصاد نداره توضیحی بدی اول توکلت به خدا باشه دوم با تمام توان ادامه بده و بدان باش که هیچ غریبه ای بجز فامیل و نزدیکان آدم قصد تخریب و سنگ اندازی برا شما نداره و دشمن ما دقیقا از رگ و ریشه خودمونی و مطمئن باش این نیت های پلید به نتیجه نخواهد رسید و لازم عرض کنم جهت اطلاع عموم بانک تجارت سلامت این معامله را از طریق فرابورس و بعد از استعلام سلامتی اقتصادی اخلاقی خانوادگی و منابع تامین پول خرید کارخانه از طریق سازمان بازرسی کل کشور وزارت اطلاعات بانک مرکزی و استعلام از اداره اماکن و تشخیص هویت و حتی دیگر استعلامات مبنی بر سلامت مهندس باقری و عدم ممنوع المعامله بودن ایشان اقدامات واگذاری صورت گرفته و هیچ گونه شبهه و ارتباطاتی مشمول انجام این معامله نبوده …جهت اطلاع عموم فامیل و بستگان فهیم که چشم دیدن طرقی و پیشرفت برادر خویش را ندارند و در اذعان عمومی و اجتماع ادعای انسانیت فرهنگ و مسلمانی میکنند ..
ننگ بر تو که ذات خرابت هیچ گاه اجازه پیشرفت و طرقی به تو را نخواهد داد ..
مهربانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
باید با حاشیه سازان به شدت برخورد شه البته واقعا دست مریزاد خیلی قاطع هستن

تشکر هم از آقای باقری که بانی فعال شدن کارخانه قند شده
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
درود بر دایی عزیز مهندس لهراسب باقری الحق که نگین ایل تیرتاجی هستی بهت افتخار میکنیم و برات ارزوی بهترینها را داریم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
درود برمهندس واقعا مردی
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
درود برمهندس لهراسب باقری واقعا مردی ایل بزرگ تیرتاجی به شما افتخار میکند
نام:
ایمیل:
* نظر: