به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۱۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
در راستای همسویی سودان با عربستان؛
خبردنا : «مسئولان کشور سودان اخیرا سفارت ایران در خارطوم را به منطقه حفاظت شده تبدیل کردند و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.»

ر سفارت ایران را کامل منهدم می کنیم

 به نقل از وبسایت خبری "یمن الیوم"، کاربران شبکه های اجتماعی خبری منتشر کرده اند مبنی بر اینکه "عمر البشیر" رییس جمهوری سودان وعده داده است که "سفارت ایران در خارطوم را منهدم و به جای آن مسجدی به نام "عمر" خلیفه دوم بناء می کنیم."

بنا بر این گزارش، اخیرا سودان سفارت خود در تهران را اجاره داده بود و وسایل آن را فروخت تا قطع نهایی روابط با ایران را اعلام کرده باشد.

گفتنی است که مسئولان سودان بعد از جریان آتش زدن سفارت عربستان در تهران، به قطع روابط با تهران بسنده نکردند و اخیرا برای خودشیرینی برای سعودی ها، ضمن بستن سفارت ایران در خارطوم، با این سفارت به منزله مکانی برای اقدامات زیرزمینی و غیرقانونی رفتار کردند.

وبسایت خبری "عیون الخلیج" در این ارتباط گزارش داد: «مسئولان کشور سودان اخیرا سفارت ایران در خارطوم را به منطقه حفاظت شده تبدیل کردند و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.»

عیون الخلیج در ادامه به نقل از روزنامه سودانی "الرای العام" گزارش داد: «سودان در اقدامی دور سفارت ایران را با نوار هشدار دهنده "قرمز رنگ" حریم بندی کرد تا آن را به عنوان منطقه خطر برای شهروندان و دیگر اتباع کشورهای خارجی عنوان کند.»

پس از آنکه منابع مطلع اعلام کردند که عربستان برخی کشورها را تحت فشار گذاشته تا به تبعیت از ریاض مناسبات خود با تهران را کاهش دهند یا قطع کنند، سودان نیز به این فشارها پاسخ داد.

 ریاست جمهوری سودان در پی حادثه آتش زدن سفارت سعودی در تهران، اعلام کرده بود که سفیر ایران و هیئت دیپلماتیک ایران را از خارطوم اخراج کرده است.

در همین راستا هم البشیر در تماسی تلفنی با «محمد بن سلمان» پسر شاه عربستان (جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان) اعلام کرده بود که سفیر ایران را اخراج و روابط با تهران را قطع کرده است.

گفتنی است که سودان بارها دیپلمات های کشورمان را به اقدامات خلاف قانون از جمله همکاری با نهادها و مراکز شیعی در این کشور متهم کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: