به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۱۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
خبردنا : دولت اوباما به جای هدف قرار دادن برخی از ایرلاین های ایرانی که به سوریه مهمات ارسال می کنند، فروش هواپیماهای دیگری را به ایران قانونی کرده است و برخی از کشور های اروپایی نیز به دنبال فروش هواپیماهای خود به ایران هستند.

ایران ایر ایرلاین های ایران را با موشک بزنید!

وب سایت آمریکایی هیل در گزارشی با عنوان "یک راه برای عقب زدن ایران در سوریه، نشانه گرفتن ایرلاین های ایرانی است" نوشت: اکنون ایران یکی از اصلی ترین حامیان بشار اسد در سوریه است و اوباما باید راهی برای مجازات ایران ایران به خاطر جزائم جنگی که در سوریه مرتکب شده است، پیدا کند و به نظر می رسد این راه فشار به ایران در زمینه بخش های هوایی باشد.

هیل افزود: دولت اوباما به جای هدف قرار دادن برخی از ایرلاین های ایرانی که به سوریه مهمات ارسال می کنند، فروش هواپیماهای دیگری را به ایران قانونی کرده است و برخی از کشور های اروپایی نیز به دنبال فروش هواپیماهای خود به ایران هستند.

دولت ترامپ باید این سیاست ها را تغییر دهد و اجازه فروش هواپیمایی را به ایران ندهد و همچنین باید برنامه جدی برای مجازات کشورهایی که بدنبال فروش تجهیزات هوایی به ایران هستند، باشد.

این وب سایت در ادامه ادعاهای خود افزود: اکنون مشخص شده که ایران به راحتی با هواپیماهای مسافربری خود حمایت های زیادی را از نیروهای حامی بشار اسد در سوریه به عمل می آورد. همچنین ایران با این هواپیماهای مسافربری، محموله های نظامی زیادی را به سوریه اعزام داشته است.

این در حالی است که اکنون مقامات ایرانی با شرکت های ایرانی برای نهایی کردن قرارداد فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران، دیدار های مهمی را انجامداده اند و حتی قرار داد 16.6 میلیارد دلاری نیز امضا شده است.

 

 

این وب سایت آمریکایی افزود: ایران به طور کلی حدود 200 هواپیما خریداری خواهد کرد و مطمئنا برخی از برنامه های ایران در زمینه اینگونه فعالیت ها افزایش خواهد یافت. اکنون نیز ترامپ باید اوضاع را برعکس کند. تیم های امنیتی زیر نظر ترامپ باید اطلاعات بیشتری در مورد ورود هواپیماهای مسافربری ایران به سوریه داشته باشند. هنوز زمان هست و برای عقب راندن ایران در سوریه دیر نشده است. اولین راه برای عقب راندن ایران در سوریه نیز می تواند در زمینه هوایی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: