به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۲۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
اجرای طرح جنگلانه در شهرستان لنده فرصتی ناب برای ایجاد کمربند سبز در ایجاد جنگلی سبز در تپه های بالادستی شهرلنده است.
خبردنا : رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از جرای طرح ملی جنگلانه با مشارکت مردم و مسئولان این شهرستان در ارتفاعات مشرف بر شهرلنده خبرداد.

به گزارش"خبردنا"، ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده  ضمن اشاره به اجرای طرح های مختلف برای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی اظهارکرد وگفت: اجرای طرح جنگلانه به منظور فرهنگ‌سازی و آموزش مشارکتی، به تصویر کشیدن نقش و جایگاه واقعی مردم در نگهداری از رویشگاه‌های جنگلی، مرتعی است.

وی افزود: به منظور حفظ و حراست از گونه‌های مختلف گیاهی و مرتعی در منطقه، روش های کپه‌کاری و کاشت گیاهان داروئی درمناطق مختلف این شهرستان  با همکاری دوستداران طبیعت اجرا گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: اجرای طرح جنگلانه ، اقدامی مشارکتی و مردمی است که برای ادای دین به طبیعتی که دوستش داریم.

وی تاکیدکرد: سال های سال است که طبیعت و عرصه های منابع ملی مظلومانه درآتش بی‌مهری آزمندان نابخرد می‌سوزد و امیدواریم اجرای چنین طرح های زخم های کهنه طبیعت را آرام‌آرام التیام خواهد بخشد.

محمدی اظهارکرد: اجرای طرح جنگلانه در شهرستان لنده فرصتی ناب برای ایجاد کمربند سبز در ایجاد جنگلی سبز در تپه های بالادستی شهرلنده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده خاطرنشان کرد: شناخت و حمایت از گونه‌های بومی و در معرض خطر و سرانجام آشنایی با روش کاشت آنها گام‌هایی مؤثر و پیش‌برنده ای برای احیای جنگل ها است.

وی تاکیدکرد: مشارکت حداکثری مردم در اجرای هرچه بهتراین طرح می تواند جنگلانه‌ای به‌ مراتب پرشورتر و به‌یادماندنی‌ را برای این شهرستان ترسیم کند.

محمدی اظهارکرد: اولین مرحله اجرای طرح ملی جنگلانه در شهرستان لنده با کاشت بذر بلوط و بادام کوهی در ارتفاعات مشرف برشهر لنده و با مشارکت مردم اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از کلیه علاقمندان، دوستداران طبیعت، بسیجیان، تشکلهای زیست محیطی، مردم شریف و طبیعت دوست، مسئولین ادارات و نهادهای دولتی خواست تا به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت باسعادت امام صادق (ع) در طرح مشارکتی کاشت بذر در جنگل های شهرستان لنده که روز دوشنبه مورخه 29آذرماه سال جاری در محل پارک جنگلی شمال شهر جنب منبع قدیمی آب لنده راس ساعت 9 صبح برگزار می شود حضور فعال داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: