به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۲۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
درصورتی که اخطار بنده را قبول ندارید، درخواست بنده این است که با صراحت اعلام کنید با توجه به وجود تعارضات مصوبات کمیسیون تلفیق با قانون اساسی سیاست‌های کلی و سایر اسناد بالادستی سیاست مجلس در ادامه رسیدگی چیست و قرار است چطور رفتار کنیم.
خبردنا:  رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اخطاری گفت: لازم است باتوجه به برخی ابهامات در گزارش تلفیق برنامه ششم توسعه مبنی بر وجود تعارضاتی در مواد مصوب با سیاست‌های کلی و سایر اسناد بالادستی، رییس مجلس اظهارنظر صریحی را مطرح کند.

به گزارش "خبردنا"، "غلامرضا تاجگردون" در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی کلیات لایحه برنامه ششم توسعه اختصاص داشت، با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی و ماده ۱۹۶ آیین‌نامه در اخطار و تذکری، گفت: امروز گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم به‌طور کامل در اختیار نمایندگان قرار گرفت که در آن یک سری ابهامات از لحاظ تعارض با سیاست‌های کلی و سایر اسناد بالادستی دیده می‌شود.

او گفت: لازم است رییس مجلس اعلام کند که اخطار بنده را قبول دارد یا خیر که در صورت قبول داشتن اخطار باید این موضوع به رأی مجلس گذاشته شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم ادامه داد: درصورتی که اخطار بنده را قبول ندارید، درخواست بنده این است که با صراحت اعلام کنید با توجه به وجود تعارضات مصوبات کمیسیون تلفیق با قانون اساسی سیاست‌های کلی و سایر اسناد بالادستی سیاست مجلس در ادامه رسیدگی چیست و قرار است چطور رفتار کنیم.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، گفت: ماده ۱۹۶ آیین‌نامه درباره اظهارنظر درخصوص طرح‌ها و موارد خلاف قانون است که در صورت تشخیص رییس مجلس و رأی نمایندگان آن مواد برای اصلاح به کمیسیون ارجاع داده می‌شود.

رییس مجلس شوراس اسلامی همچنین ادامه داد: با این حال این روند درباره مواد امکان‌پذیر است، نه در مورد لایحه برنامه ششم که اگر نمایندگان با کلیات آن مخالفت کنند، کل لایحه از دستور کار خارج شده و دولت باید مجدداً لایحه جدیدی ارائه دهد و به تبع آن مجدداً باید کمیسیون‌ها اظهارنظر کرده و کمیسیون تلفیق جدیدی تشکیل شود که طبعاً رسیدگی به لایحه جدید به سال جاری نمی‌رسد.

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: بنده نیز اشکالات قانون اساسی و مغایرت با سیاست‌های کلی را در برخی از مواد لایحه برنامه ششم دیدم و که بعد از تصویب کلیات می‌توان بر حسب ضوابط آیین‌نامه موارد ابهامی را به کمیسیون تلفیق برای اصلاح ارجاع داد ولی ابتدا باید اصل کلیات رأی آورد تا بتوان مواد را اصلاح کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: