به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۲۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
مجید محنایی از مدیران بانکی می‌خواهد دست از بهانه تراشی‌های تکراری بردارند و این اعتبارات خوب را کامل به شعب خود ابلاغ کنند تا زمان را از دست ندهیم.
خبردنا: دولت در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۹ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال به این استان اختصاص داده که با توجه به پایان سال این مبلغ، برگشت خواهد خورد .

به گزارش"خبردنا" به نقل از تسنیم هم اکنون 3 هزار و 600 پرونده متقاضیان تسهیلات اشتغال در کمیته امداد موجود است که خانواده‌های بیکار آن‌ها چشم به همکاری مدیران اجرایی و بانکی دوخته‌اند تا بلکه بتوانند نان فکر و بازوی خود را بخورند کاری که سخت نیست و با اندکی همت محقق می‌شود.

70 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌زایی با سود کم در چرخه اگر و امای بانک‌های کهکیلویه و بویراحمد و توان مدیریتی این استان برای جذب آن‌ها است، چهار هزار خانواده بیکار چشم به 10 برابر شدن اعتبارات اشتغال زایی این استان دوخته‌اند.

سفر با تأخیر رئیس دولت یازدهم و تیم مدیریتی‌اش به کهگیلویه و بویراحمد، آنگونه که خودش هم گفته، با دست پر بود و امتیازات خوبی حداقل روی کاغذ به این استان رسیده است.

یکی از مصوبات سفر دولت به این استان تفاهم‌نامه کمیته امداد با استانداری بود که مقرر شد 100 میلیارد تومان در چند قالب مختلف، هزینه اشتغال و مسکن مددجویان شود.

این مصوبه خوب که بسیار هم دلگرم کننده بود، این روز‌ها با پیگیری‌های موثر مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از روی کاغذ خارج شده و به نهایی شدن نزدیک شده است.

69 میلیارد تومان آماده تزریق به حوزه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از ابلاغ 69 میلیارد تومان از تلفیق چند بند تفاهم‌نامه کمیته امداد در سفر رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: 50 میلیارد تومان دیگر هم به زودی ابلاغ می‌شود.

فرید محبی اظهار داشت: اعتباراتی که قرار است صرف اشتغال جامعه فقیر، تحت پوشش کمیته امداد و افراد در آستانه ورود به جامعه تحت پوشش شود، دست به نقد هستند و این روز‌ها همنشینان فقر و نداری را امیدوار و دلگرم کرده است.

اعتباراتی که جذب آن‌ها به عملکرد مدیران استانی بستگی دارد

اما همه چیز این خبر خوب، هم آنگونه که باید امیدوار کننده نیست، از این اعتبارات 50 میلیارد تومان سهم خود کمیته امداد و 19 میلیارد تومان در بانک‌ها است که کاملا به عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در تعریف طرح برای مردم و همکاری ویژه مدیران بانکی برای پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره وابسته است.

واقعیت این است که بخش اشتغال کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نه این حجم از اعتبارات و نه این نرخ بهره بانکی را به خود ندیده است، اعتبارات زیادی که محل تردید است آیا مدیران متولی در این استان توان جذب ان‌ها را دارند؟

تا پایان سال زمان بسیار کمی داریم و حجم اعتبارات ابلاغی نیز بسیار زیاد بوده از طرفی آنگونه که مدیرکل کمیته امداد می‌گوید، او پیگیر 50 میلیارد دیگر از تعهد سفر دولت به این استان است که وقتی این اعتبار به اعتبارات قبلی اضافه شود، کار را برای سیستم بانکی ما که در این دوره فشار کاری زیادی را تحمل کرده و و از قبل هم ورزیده و چابک نبوده، بسیار سخت‌تر کرده است.

فصل، فصل کار است و استان روی ریل تحرک قرار گرفته است

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در این مدت تلاش محسوسی برای استفاده از فضای به وجود آمده در کسب و کار کشور می‌کند، معتقد است که فصل، فصل کار است و این استان روی ریل تحرک قرار گرفته است.

مجید محنایی از مدیران بانکی می‌خواهد دست از بهانه تراشی‌های تکراری بردارند و این اعتبارات خوب را کامل به شعب خود ابلاغ کنند تا زمان را از دست ندهیم.

او این جمله را چند هفته پیش در جمع مدیران بانکی استان در نشست پیگیری تعهدات سفر ریاست جمهوری، گفت و تا آخر همین ماه به آن‌ها فرصت داد تا ریالی از این اعتبارات خوب کمیته امداد نباشد که تعیین شعبه نشود.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از رایزنی با نهادهای نظارتی خبر داده و گفته که بهانه همیشگی بانک‌ها مبنی بر ممانعت نهادهای نظارتی بر برخی پرداخت‌ها، نیز رفع شده و مدیران بانکی بدانند و این پیام را درک کنند که شرایط استان با گذشته فرق کرده و از طرفی نیز در حوزه اشتغال و تولید، زیر ذره‌بین هستیم و باید پاسخگوی دولت باشیم.

این نگرانی در حالی است که مدیرکل کمیته امداد می‌گوید: به طور کلی سیستم بانکی حقیقتاً با سیاست‌های کمیته امداد همراه هستند اما چیزی که اکنون من را نگران می‌کند، حجم زیاد اعتبارات موجود، زمان کم و اضافه شدن مبلغ 50 میلیارد تومانی به آن‌ها است.

چهار هزار متقاضی کار، چشم به درب بانک‌ها هستند

اگر این گفته فرید محبی از روی تعارف نبوده که شواهد هم نشان می‌دهد، نیست، باید بگوییم که سیستم بانکی این استان که در برخی میادین عمل نمره قبولی نگرفته است حداقل تاکنون برای مددجویی و محرومیت حرمت قائل بوده و این بار نیز همکاری لازم را خواهد داشت و این اعتبارات حدود 120 میلیارد تومانی با تزریق به جامعه، بار سنگینی را از دوش مسئولان برمی‌دارد و امید تازه‌ای را به جامعه تزریق می‌کند.

اکنون که پول هست، همه نگاه‌ها به سیستم بانکی است که آیا روی مهربانشان را به بیکاران فقیر و تحت پوشش کمیته امداد نشان می‌دهند؛ حدود چهار هزار نفر از مددجویان اهل کار، فرزندان بیکار آن‌ها و نیز نیازمندان جامعه در صف دریافت این اعتبارات با سود کم هستند.

اگر مدیران اقتصادی این استان در این آزمون مهم سربلند بیرون بیایند، دیوار بیکاری ترک می‌خورد و اشتغال تکانی حسابی می‌خورد تا روند کاهشی بیکاری که این روز‌ها آمار‌ها از آن حکایت می‌کند، ادامه داشته باشد.

بانک‌هایی که نمره 20 گرفتند

آنگونه که مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارش داده، برخی بانک‌ها تا همین جای کار نمره 20 گرفتند و اعتبارات اشتغال‌زایی را به شعبه‌های خود ابلاغ کرده و آماده پرداخت هستند که بانک‌های کشاورزی، قرض‌الحسنه مهر ایران و پارسیان از این جمله هستند.

امید است سایر بانک‌ها نیز با جدیت بیشتری پای کار بیایند و اجازه ندهند ریالی از این اعتبارات قرض‌الحسنه برگشت بخورد یا به استان دیگری داده شود.

از سوی دیگر کمیته امداد و مدیران مرتبط با حوزه اشتغال از جمله صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و متولی اصلی کار یعنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شناسایی افراد بیکار و تعریف مشاغل پایدار و اقتصادی، متقاضیان در نوبت را به سیستم بانکی معرفی کنند و فصل جدیدی از کار، اشتغال و تولید را رقم بزنند.

هم اکنون 3 هزار و 600 پرونده متقاضیان تسهیلات اشتغال در کمیته امداد موجود است که خانواده‌های بیکار آن‌ها چشم به همکاری مدیران اجرایی و بانکی دوختند تا بلکه بتوانند نان فکر و بازوی خود را بخورند، کاری که سخت نیست و با اندکی همت محقق می‌شود.

شکی نیست اگر این اعتبارات قرض الحسنه بدون انحراف، همگی صرف ایجاد کار درآمدزا و پایدار برای متقاضیان در نوبت شود، مردم آثار آن را خواهند دید و زحمات مدیران دولت تدبیر و امید به ویژه مدیرکل کمیته امداد، معاون امور اقتصادی و مدیران بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری و همچنین مدیران بانک‌های همراه در کهگیلویه و بویراحمد، به یاد ماندنی خواهد شد و اما اگر برگشت بخورند یا جذب نشوند، مردم فراموش نخواهند کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
جناب اقای محنایی واقعا جای تاسف است شما خودتان ما را معرفی کردید صندوق کارافرینی جهت وام خود اشتغالی . به صندوق مراجعه کردیم گفتند اعتبار نداریم مسولین ما بمیرند بهتره تا اینکه بودجه اشتغالزایی یک استانی به دلیل کم کاری مسولین برگشت بخوره و مردم همچنان در فقر و بدبختی زندگی کنند جواب بدهید منتظر جوابیم
نام:
ایمیل:
* نظر: