به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۳۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
جراحان موفق شدند با جراحی قسمت ناهنجار لب یک کودک، توده سرطانی به اندازه یک کیوی را از آن خارج کنند.
خبردنا : جراحان در آمریکا موفق شدند طی عمل جراحی سنگین ناهنجاری لب یک کودک را که ناشی از رشد تومور به اندازه یک کیوی بود، ترمیم کنند.

"برایانا برور" 2 هفته بود که پدر و مادرش برای اولین بار متوجه نشانه هایی از کبودی در صورت فرزندشان شدند. پس از معاینه وی، ناهنجاری "همانژیوم" (جمع شدن عروق در زیر پوست) تشخیص داده شد.

در هفت ماهگی این کبودی حتی از بینی برایانا بزرگتر بود و تومور خوش خیم در سه سالگی به اندازه یک کیوی بزرگ در لب این کودک رشد کرد.

عکس/ رشد تومور نادر به اندازه

پس از درمان های خاص روند رشد این بیماری مادرزادی متوقف شد اما این توده هنوز پنج برابر اندازه لبش بود به طوری که وی را با مشکلات تکلم، غذا خوردن و خندیدن مواجه می کرد.

مادر برایانا در مورد بیماری و رنج هایی که فرزندش در این دوران کشید، گفت: «این تومور مانع از لبخند زدن دخترم شده بود و او نمی توانست کلمات را به خوبی ادا کند. بسیاری از پزشکان به ما می گفتند که برای از بین رفتن این تومور تنها راه شما انتظار کشیدن است زیرا این بیماری بین سه تا 10 سال بعد به آرامی و به کمک دارو از بین رفته و به همین دلیل از جراحی سر باز می زدند».

وی برای نجات دخترش عکسش را در صفحه مجازی خود منتشر کرده و برای درمان وی کمک خواست. در زیر تصویر نوشته بود: «آرزوی ما دیدن لبخند فرزندمان است».

عکس/ رشد تومور نادر به اندازه

در پی انتشار عکس این کودک، یک موسسه خیریه که از سال 1994 حدود 100 هزار بیمار را تحت پوشش خود دارد، با پدر و مادر برایانا تماس برقرار کرده و با درخواست اطلاعات برای درمان وی اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است؛ این موسسه خیریه در زمینه بیماری های مادرزادی، تومورها یا سندرم ژنتیکی به کمک پزشکان بیماران را درمان می کند.

برایانا در سه سالگی زمانی که تومور خوش خیم صورت او به اندازه یک کیوی شده بود، مورد جراحی قرار گرفت.

مادر برایانا پس از جراحی عکس دخترش را منتشر کرده و در زیر آن نوشت: «ما مشتاقانه در انتظار لبخند برایانا به عنوان بهترین هدیه کریسمس هستیم».

عکس/ رشد تومور نادر به اندازه

دکتر "چاد پرلین" جراح پلاستیک کودکان که جراحی برایانا را بر عهده گرفت، اظهار داشت: «داستان بیماری برایانا یکی از موضوعات شایع در دوران کودکی و جوانی است که خانواده های زیادی را درگیر خود می کند».

نام:
ایمیل:
* نظر: