به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
اختصاص 120 میلیون متر مکعب آب کشاورزی از سدچم شیر بخشی از زمین‌های منطقه باباکان در پایین دست این سد را آبیاری خواهد کرد.
خبردنا : نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص 120 میلیون مترمکعب آب از سد چم شیر به کشاورزی گچساران، بستر ساز توسعه این شهرستان خواهد شد.

به گزارش"خبردنا"، غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: این تخصیص آب پس از رایزنی‌های فراوان و برگزاری چند نشست با مسئولان وزارت نیرو صورت گرفت در حالی که از حجم این سد یک لیتر به گچساران تخصیص نیافته بود.

سد چم شیر با حجم 2 میلیارد و 300 هزار مترمکعب به عنوان یکی از بزرگترین سدهای کشور، پس از بهره برداری علاوه بر تولید برق، 110 هزار هکتار از زمین‌های خوزستان و بوشهر را آبیاری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: آب مورد نیاز چهار شهر و شماری از روستاهای کهگیلویه بزرگ از سد کوثر تخصیص یافته و بسیاری از نگرانی‌های تخصیص آب برطرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اختصاص 120 میلیون متر مکعب آب کشاورزی از سدچم شیر بخشی از زمین‌های منطقه باباکان در پایین دست این سد را آبیاری خواهد کرد.

جعفر گوهرگانی اظهار کرد: در منطقه بالادست سد از جمله دشت گازال، دشت بلوط، سراب ننیز از سد چم شیر و از سرشاخه چم شیر زمین های شوش، بوستان، باشت و آبدهگاه بهره مند خواهند شد.

مطالعات تأمین آب فاز دوم پمپاژ امامزاده جعفر، بالادست جاده تا گچساران و خان احمدها توسط شرکت آب منطقه‌ای استان و تأمین آب منطقه باباکلان از سوی جهاد کشاورزی استان انجام می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با 10 درصد منابع آب کشور یکی از استانهای فقیر در زمینه کشت آبی است.

کهگیلویه و بویراحمد سالانه بیش از هفت میلیارد متر مکعب روان آب دارد و از 160 هزار هکتار زمین‌کشاورزی آن سالانه در حدود 40 هزار هکتار آن به صورت آبی کشت می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: