به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
خبردنا : رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه هوشمندسازی جزو سیاست‌های ماست و اکنون مقداری در رکود قرار گرفته است، گفت: امیدواریم بر اساس توافق نامه مشترکی که با وزارت ارتباطات داشتیم مدارس را متصل کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاکید وزیر آموزش و پرروش مبنی بر لزوم متناسب سازی حجم کتب درسی اظهار کرد:  دکتر دانش آشتیانی عقاید و اظهاراتی پیرامون برنامه درسی دارند که منبعث از سند برنامه درس ملی است.

وی افزود: متناسب سازی حجم کتب درسی و متناسب سازی عناوین دروس جزو سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و ما برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و بر نامه ریزی آموزشی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از فعالیت‌های سازمان پژوهش نیز  شبکه رشد دانش آموزی است، گفت: شبکه رشد دانش آموزی جزو پرمراجعه ترین شبکه های اینترنتی آموزشی فارسی زبان است و ما به صورت مرتب محتوای آن را غنی سازی کرده و تلاش می‌کنیم محتوا و برنامه‌های جدیدی را در سرویس های مختلف ارائه کنیم.

محمدیان به هوشمند سازی مدارس نیز به عنوان یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان پژوهش اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی جزو سیاست‌های ماست، البته اکنون مقداری در  رکود قرار گرفته است اما امیدواریم بر اساس توافق نامه مشترکی که با وزارت ارتباطات داشتیم مدارس را متصل کنیم. البته تولید در بستر فاوا توسط ما دنبال می شود و نرم افزارهای آموزشی تولید شده را به صورت برخط و غیربرخط در قالب نرم برنامه "برفراز آسمان" ارائه می کنیم.

وی افزود: طرز تلقی‌های متفاوتی نسبت به هوشمندسازی وجود دارد و برخی تصور می کنند مقصود از هوشمندسازی، تامین امکانات سخت افزاری است در حالی که هوشمندسازی به معنای دستیابی به فناوری‌ها به منظور پیشبرد اهداف تعلیم و تربیتی است و باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که در آینده نه تنها مدارس هوشمند بلکه آموزش و پرورشی هوشمند و بهره مند از فناوری‌ها داشته باشیم و ابزار یادگیری را از کتاب به سایر رسانه‌ها چون محتوای الکترونیک سوق دهیم و از طریق آن آموزش را توسعه دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: