به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
خبردنا : رییس‌جمهوری ترکیه با اشاره به تماس تلفنی با همتای روسی‌ خود اعلام کرد: دو طرف در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری ترور سفیر روسیه در آنکارا توافق کردند.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه پس از ترور سفیر روسیه در آنکارا گفت: این حمله مسلحانه را با نفرت و انزجار محکوم می‌کنیم. سفیر روسیه در آنکارا در میان دیپلمات‌های خارجی جایگاه خاصی دارد. پس از وقوع این حادثه با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرده و مسأله را ارزیابی کردیم.

وی ادامه داد:‌ از ابتدای وقوع این حادثه، من، نخست‌وزیر ترکیه و وزرای دفاع و کشور وارد عمل شده و پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. من به نام ملت و کشورم به پوتین، کشور و ملت روسیه تسلیت می‌گویم.

اردوغان اضافه کرد: این اقدام تحریک‌آمیز در زمانی رخ داد که روسیه و ترکیه در روند عادی‌سازی روابط قرار داشتند اما بانیان این حادثه بدانند که مسکو و آنکارا از چنان عزمی برخوردارند که در دام توطئه‌گران نخواهند افتاد. در تماس تلفنی هر دو طرف بر قدرتمندتر شدن روابط دو کشور تأکید کردیم.

وی اضافه کرد: پوتین در این تماس تلفنی خواستار اعزام هواپیمای روسی برای انتقال پیکر سفیر روسیه در آنکارا به کشورشان شد و همچنین بر تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری حادثه ترور این دیپلمات روسی و اعزام کارشناسان روسی به ترکیه تأکید کرد. ما نیز این درخواست‌ها را قبول و موافقت خود را اعلام کردیم. تمام جزییات این حادثه در حال بررسی است.

رییس‌جمهوری ترکیه با اشاره به تلاش‌های ترکیه برای توقف درگیری‌ها در حلب، گفت: همکاری‌ها با روسیه برای توقف ظلم در حلب ادامه دارد. روسیه و ترکیه دو کشور مهم برای منطقه هستند. هر دو بر این باوریم که این اقدام تحریک‌کننده بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: