به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
آمار ارائه شده از وضعیت آسانسورها نگران کننده است که طبق آمار ارائه شده از مجموع 32 شرکت نصاب در استان تنها 6 شرکت مجوز قانونی فعالیت دارند.
خبردنا : معاون نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 درصد آسانسورهای نصب شده در استان غیراستاندارد هستند.

به گزارش"خبردنا"، سید انتظام سهمگین در نشست شورای فنی استان با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها گفت: رسانه‌های استان بر حسب وظیفه و رسالتی که دارند به مباحث فنی این شورا بپردازند و از پرداختن به مباحث حاشیه‌ای خودداری کنند.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بالاترین اقدام در شورای فنی پرداختن به پروژه‌های دارای نقض فنی و در صورت صلاحدید تخریب این پروژه‌ها است بنابراین رسانه‌ها به محتوا و تصمیمات شورا دقت کنند و به مباحث حاشیه‌ای نپردازند.

وی در ادامه به دستور کار این نشست که بررسی وضعیت آسانسورها بود پرداخت و گفت: در دو دهه اخیر صنعت ساختمان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته لذا توجه به نصب آسانسورها که با سلامت افراد سر و کار دارد ضروری است.

این مسؤول اضافه کرد: آمار ارائه شده از وضعیت آسانسورها نگران کننده است که طبق آمار ارائه شده از مجموع 32 شرکت نصاب در استان تنها 6 شرکت مجوز قانونی فعالیت دارند.

سهمگین با اشاره به اینکه تنها 20 درصد شرکت‌های نصاب آسانسور دارای مجوز استاندارد هستند، گفت: بیش از 90 درصد آسانسورهای نصب شده در استان کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد هستند.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ساخت و سازهای خلاف قوانین، تخلفات ساختمانی و فعالیت شرکت‌‌های نصاب غیر استاندارد همه از علل بالا بودن آمار آسانسورهای غیراستاندارد است.

وی با نگران خواندن وضعیت موجود در نصب آسانسورها در استان گفت: شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندسین ناظر معماری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی و ... دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند در بهبود این وضعیت اقدامات لازم را انجام دهند.



نام:
ایمیل:
* نظر: