به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
در نشست خبرنگاران و مسؤولان امنیتی و انتظامی استان عنوان شد :
وی در ادامه اظهار داشت: دامنه پرداختن به مسائل قومی و قبیله‌ای در استان وسیع بوده و این موضوع خطرناکی است.
خبردنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد مطلوب جامعه نیست.

به گزارش"خبردنا" رضا دهبانی‌پور امروز در نشست با خبرنگاران و مسؤولان امنیتی و انتظامی استان با اشاره به فشردگی اطلاع‌رسانی و شتاب برای ارائه به موقع خبرها و گزارش‌ها گفت: گاهی در رسانه‌های استان شاهد بیان مطالبی هستیم که اطلاع‌رسانی آنها ضرورت ندارد و بعد از انتشار بلافاصله از صفحه سایت و رسانه حذف می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با فیلتر کردن و تعطیل شدن رسانه‌ها مخالفیم و با این کار هم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم، افزود: باید بپذیریم هر مملکتی وقتی حضور دولتی را می‌پذیرد قانون باید فصل‌الخطاب باشد و انتظار مردم، مسؤولان و مدیران از رسانه تمکین به قانون است.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌های ما به قانون تمکین نکنند مراکز قانونی آنها را رصد می‌کنند که رصد رسانه از طریق قانون خواسته مردم است.

وی با اشاره به انتظار رسانه از فرهنگ و ارشاد برای حمایت، افزود: انتظارات رسانه‌ها از ما انتظار و خواسته به حقی است اما در برخی موارد فرهنگ و ارشاد نمی‌تواند از این رسانه‌ها حمایت کند و آن جایی که قانون توسط رسانه‌ها رعایت نمی‌شود ما مدافع هر عملکرد از رسانه‌ها نیستیم.

این مسؤول بیان کرد: در مواردی که رسانه‌ها قانون را رعایت نکنند و در این کار آنها عمدی است ما به عنوان مدیر فرهنگی نمی‌توانیم دفاع کنیم.

دهبانی‌پور با اشاره به اینکه فضای رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد مدتی است مطلوب جامعه نیست، گفت: این موضوع را از خودم نمی‌گویم بلکه چون با مردم مواجه هستم می‌گویم فضای کنونی در رسانه‌ها مطلوب مدیران و مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما مخالف نقد و انتقاد سازنده نیستند، گفت: در برخی از گزارشات به عمد توهین و تحقیر را می‌بینیم و دلیل ندارد چون کار ما رسانه‌ای است هر کسی را فکر می‌کنیم باید زمین بزنیم و یک فرد را سیبل قرار دهیم و بخواهیم هر صفتی را به او نسبت دهیم که کار غلطی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جامعه نمی‌پذیرد شب‌نامه‌ کف خیابان را که روزی جرات نمی‌کردیم انتشار دهیم الان در سایت‌ها و رسانه‌های استان منتشر می‌شود.

وی بر رعایت حرمت افراد در رسانه‌های استان تاکید کرد و گفت: به عنوان دستگاه فرهنگی از رسانه‌های استان حمایت می‌کنیم اما اگر جایی کار غلطی و خارج از قانون صورت گیرد ناچاریم در مراجع قضایی به آن رسیدگی کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: دامنه پرداختن به مسائل قومی و قبیله‌ای در استان وسیع بوده و این موضوع خطرناکی است.

دهبانی‌پور طرح برخی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را ضروری ندانست و گفت: طرح برخی موارد در این زمینه تاثیر منفی داشته و بدآموزی دارد.

 در ادامه معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با قرائت بخشی از قانون مطبوعات گفت: قلم را باید کسانی در دست بگیرند که خدا را بشناسد و دارای سلامت کامل باشند.

 گشتاسبی با تاکید بر اینکه برخی اقدامات و خلاف واقعیتها نوشتن مانع خیر و ترقی است ، اظهار داشت : اگر ما قوانین را رعایت نکنیم و خدا را نشناسیم و واقعیتها را نگوییم محصول ما از بین می رود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد که حتما اطلاع دقیقی از قانون مطبوعات داشته باشیم تصریح کرد : مطبوعات حتما باید دارای پروانه بوده و مجوزهای لازم را داشته باشند.

معاون دادگستری استان اظهار داشت : حقوق خصوصی افراد در رسانه ها باید رعایت شود و انتقادات باید سازنده باشند زیرا آبروی هر مومنی بسیار با ارزش است .

گشتاسبی با تاکید بر اینکه هدف ما پیشگیری از وقوع جرم است گفت : کسانی که مجوز نگرفتند اقدامات لازم جهت کسب مجوز را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلایل برخی اقدامات مجبور شدیم برخی سایتها را ببندیم افزود : در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها از همه میخواهیم در مسیر قانون حرکت کنند .

این مسئول با بیان اینکه هر کسی در هر سمتی در هرجایی بخواهد آرامش عمومی را به هم بزند با وی برخورد خواهد شد ، گفت : به خاطر درآمد ناچیزی که از یک خبر بدست می آورید با آبروی افراد بازی نکنید .

معاون دادگستری استان بابیان اینکه کارگروهی به نام کارگروه رصد پایگاههای خبری تمامی اعمال پایگاههای خبر استان را رصد میکند، اظهار داشت : در این کارگروه با رصد پایگاههای خبری پیش از آنکه اتفاق خاصی بیفتد به مسئولین سایتها توصیه های لازم گوشزد می شود .

وی با اشاره به تبصره ای از قانون تاکید کرد : مدیران مسئول سایتها علاوه بر نگارنده و گوینده خبر مسئول اتفاقات پس از انتشار خبر خواهند بود .
نام:
ایمیل:
* نظر: