به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۴۷۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
با حضور مسئولین استانی صورت گرفت :
محنایی افزود: زمان ارتباط میان صنعت و دانشگاه چه موقع فرا می‌رسد تا از نحوه این ارتباط آگاه شویم.
خبردنا: در مراسمی از پژوهشگران و کار آفرینان برتر کهگیلویه‌ و بویراحمد تجلیل شد .

به گزارش"خبردنا" پیش از ظهر امروز در همایشی که با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و سایر مسؤولان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شد از پژوهشگران و کارآفرینان برتر این استان تجلیل شد.

در این همایش ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها برای توسعه صنعتی گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت فرصتی برای تولید علم و سرمایه شود.

حجت الاسلام علی آل بویه افزود: در کنار ارتباط دانشگاه و صنعت، تمرکز بر فعالیت‌های پژوهشی با رویکرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی می‌تواند بستر ساز توسعه صنعتی، رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه در کشور و مراکز دانشگاهی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی برای انجام کارهای بزرگ علمی و پژوهشی وجود دارد تصریح کرد: بهره گیری از وجود نیروهای مبتکر و خلاق نیازمند برنامه ریزی مطلوبتر و عملیاتی شدن فرایند ارتباط بخش صنعت و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج اظهار کرد: همایش بررسی مشکلات واحدها صنعتی فرصتی است تا کاستی‌ها و موانع بخش صنعتی موشکافانه بررسی و برای برون رفت از این مشکلات با رویکرد خلاقانه و علمی برنامه ریزی کرد.

در ادامه معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مشکلات بخش صنعت استان تأکید کرد.

مجید محنایی در ابتدا سخنان خود را با انتقاد از نحوه برگزاری این همایش آغاز کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رفت در چنین همایشی از یک دستاورد پژوهشی دانشگاهی رونمایی شود و یا از یک شرکت دانش‌بنیان دعوت می‌شد تا در این خصوص توضیحاتی ارائه کند.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات موجود در حوزه صنعت، گفت: در تریبون‌های مختلف از مشکلات صنعت و نبود ارتباط میان صنعت و دانشگاه صحبت و سخنرانی می‌کنیم اما چرا برای رفع این مشکل در همه واحدهای صنعتی، واحد تحقیقاتی و پژوهشی ایجاد و راه‌اندازی نمی‌شود؟

وی با اشاره به اینکه از دید معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج پژوهش یک فرآیند زمان‌بر است، افزود: زمان ارتباط میان صنعت و دانشگاه چه موقع فرا می‌رسد تا از نحوه این ارتباط آگاه شویم.

این مسؤول با اشاره به اینکه در حوزه تحقیقات به دنبال پژوهش‌های تقاضامحور هستیم، افزود: پژوهش‌های تقاضامحور موجب رفع نیازهای جامعه می‌شود و باید دنبال این پژوهش باشیم.

محنایی ایجاد پارک علم و فناوری در استان را زمینه‌ساز ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست و گفت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد امسال بعد از 13 سال در پیوست بودجه سال 96 قرار گرفته و اعتبار 18 میلیارد ریالی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی خواستار ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار پارک علم و فناوری شد و افزود: پارک علم و فناوری به تنهایی راه‌گشای مشکلات کنونی در حوزه صنعت استان نیست و در کنار آن باید شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شوند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مباحث اقتصادی را اولویت اصلی مسؤولان استان دانست و عنوان کرد: دولت در سال جاری برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال مبلغ یک هزار میلیارد ریال به استان اختصاص داد که اختصاص این مبلغ بی‌سابقه است.

وی در پایان صنعت، دانشگاه و دولت را سه ضلع مثلث رفع مشکلات صنعتی در استان خواند و گفت: دولت و دولتمردان باید نقدینگی و زیرساخت‌های مربوط به حوزه پژوهش را فراهم کنند و صنعت و دانشگاه هم با ارتباطی که دارند زمینه را برای رفع مشکلات موجود و رشد بخش صنعت فراهم کنند تا دانشگاه‌های ما از حالت آموزش‌محور خارج شوند.

گفتنی است در پایان این همایش از مدیرعامل مجتمع تولیدی بین المللی دنا صنعت ، مدیرعامل شرکت کیان بتن ، مدیرعامل شرکت آسه ، مدیرعامل شرکت کوبودنا و تعدادی از پزوهشگران برتر استان با اهداء لوح سپاس تجلیل شد .


























نام:
ایمیل:
* نظر: