به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد :
امینی خاطرنشان کرد: مردم باید از سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.
خبردنا: مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین تلفات مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مربوط به نیمه دوم سال است.

به گزارش"خبردنا" کامروز امینی در جمع خبرنگارارن افزود: طی 9 ماهه سال جاری  چهار نفر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

وی در 9 ماهه سال جاري از كل تلفات مسموميت با گاز منوكسيد كربن 2 نفر مرد و 2 نفر ديگر زن بودند، بیان کرد: این تعداد در مدت مشابه سال قبل سه نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم باید در این راستا به توصیه های ایمنی توجه کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید از سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

امینی تصریح کرد: عمده ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است و در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی در محیطهای در بسته و فاقد اکسیژن نیز ممکن است، تولید شود.

وی اضافه کرد: استفاده از آبگرمکن یا بخاریهای مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را شامل می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: