به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد :
به رغم وجود مشکلات ویژه در بسیاری از این مدارس طرح خود اتکایی در زمینه‌های صنایع دستی- آموزش رایانه- پرورش زنبور - کشت گلخانه و خیاطی انجام می‌شود.
خبردنا : مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت این تعداد در46مدرسه شبانه روزی متوسطه اول و دوم ؛فنی حرفه ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که حدود 4و6دهم درصد جمعیت دانش آموزی استان است.

به گزارش"خبردنا"،  هادی زارع‌پور در گردهمایی حامیان مدارس شبانه روزی گفت: مدارس شبانه روزی با هدف افزایش پوشش تحصیلی به ویژه در مناطق پراکنده عشایری و روستایی-ارتقای سطح کیفی آموزش -پیشگیری از تبعات اخلاقی و اجتماعی ناشی از مهاجرت دانش آموزان روستایی به شهرها وتأمین نیروی انسانی از بین دانش آموزان بومی ایجاد شد.

وی گفت: سرانه مورد نیاز برای هر دانش آموز مدرسه شبانه روزی روزانه هزار و250 تومان است که با توجه به مشکلات ویژه مالی به نحومطلوب محقق نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برخورداری از فضاهای فیزیکی مناسب در بخش‌های خوابگاه؛ حمام؛ آشپزخانه و سالن غذاخوری و فعالیتهای فوق برنامه از مهمترین مشکلات مدارس شبانه روزی است.

وی گفت:در سال گذشته 14میلیارد ریال به مدارس شبانه روزی کمک شده است.

هادی زارع پور گفت:همچنین از اعتبارات دفتر ریاست جمهور21میلیارد ریال در قالب سبد غذایی به حساب مدارس شبانه روزی واریز شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه آن در ابعاد مختلف جامعه از اهداف انقلاب اسلامی است و خوشبختانه در بسیاری از نقاط کمتر توسعه یافته استان شاهد تحقق بخشی از این اهداف هستیم.

فتاح محمدی گفت: فراهم شدن زمینه مناسب برای پرورش و آموزش دانش آموزان در این مدارس و ارتقای سطح کیفی آموزش مستلزم مشارکت همگانی است.

معاون آموزش متوسطه ودبیر این نشست نیز گفت:این نشست با هدف جذب کمک خیرین برای مدارس شبانه روزی وکیفی بخشی فعالیتهای تحصیلی برگزار شد.

ایوب رضایی گفت: به رغم وجود مشکلات ویژه در بسیاری از این مدارس طرح خود اتکایی در زمینه‌های صنایع دستی- آموزش رایانه- پرورش زنبور - کشت گلخانه و خیاطی انجام می‌شود.

 وی گفت: انتظار می‌رود ادارات -نهادها -دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در زمینه های قابل امکان در جهت بهبود فعالیت این مدارس کمک کنند.

در این نشست برخی از ادارات- نهادها و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها متعهد شدند که کمک به این مدارس را در برنامه های خود بررسی و نتیجه را اعلام نمایند.



نام:
ایمیل:
* نظر: