به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۵۳۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
به مناسبت روز زمين پاک:
باقری گفت : متاسفانه می بینیم که بخش هایی از طبیعت به علت سهل انگاری های ما ، دیگر سبز نمی شوند و همه ی طبیعت دوستان و انسان ها اعتقاد دارند که طبیعت پاک ماحصل وجود انسان های با فرهنگ است .

 

خبردنا :به مناسبت روز زمين پاک مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد به همراه تشکل های مردم نهاد در حوزه گردشگری منطقه گردشگری تنگ گنجه ای یاسوج را از زباله پاک سازی کردند.

 به گزارش "خبر دنا "از یاسوج  ،محمود باقری در حاشیه این برنامه به روز زمین پاک اشاره کرد و گفت : خداوند به ما انسان ها لطف کرده و این زمین پاک را در اختیار ما قرار داه است  بنا براین وظیفه را داریم که زمین را پاک به نسل های بعد تحویل دهیم.

 دبیر کار گروه گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد ،وجود این زمین و هوای پاک را مرهون تلاش کسانی دانست که برای پاک نگه داشتن محیط زیست تلاش می کنند و در ادامه افزود : وظیفه ی ماست که در جهت حفظ محیط زیست خود کوشا باشیم و اگر هر فرد ما مسئول باشیم و بپذیریم که تک تک ما نقش داریم در پاکی محیط زیست اطراف ، می تواند کمکی بزرگی باشد به اینکه طبیعتی پاک و بانشاط داشته باشیم.

وی افزود : اگر امروز و در فصل بهار به طبیعت پناه می بریم و از سرسبزی و زیبایی های آن استفاده می کنیم ، بر ما لازم است که زباله ها را در این طبیعت زیبا نریزیم و درختان و شاخه های آن را نسوزانیم که در غیر اینصورت در آینده طبیعت دچار فرسودگی خواهد شد.

 باقری گفت : متاسفانه می بینیم که بخش هایی از طبیعت به علت سهل انگاری های ما ، دیگر سبز نمی شوند و همه ی طبیعت دوستان و انسان ها اعتقاد دارند که طبیعت پاک ماحصل وجود انسان های با فرهنگ است .

 مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه انسان های طبیعت دوست شعاری دارند که می گوید" طبیعت پاک مربوط به انسان های فهیم و علاقه مند به طبیعت است" تصریح کرد: بر همین اساس ما امروز به همراه همکاران دوستدار محیط زیست به این منطقه ی گردشگری آمدیم تا بلکه قسمتی از زباله های این محل را جمع آوری کنیم چرا که بسیاری از این زباله ها شاید قرن ها طول بکشد و جذب خاک نشوند، پس چه بهتر است که ما که به طبیعت می رویم زباله های خود را در محلی جمع کنیم تا مامورین شهرداری آن ها را در محل های مشخص برده و این مناطق زیبا مملو از زباله نباشند.

 وی افزود : با رها کردن این زباله ها ، هم گونه های جانوری و هم گونه های گیاهی در معرض خطر و نابودی قرار می گیرند. متاسفانه با وجود این زباله ها ، بوته های گیاهی در زیر آن ها پوسیده می شوند و نه آبی و نه نوری به آن ها نمی رسد و ضربه ی بزرگی به اکوسیستم ، وارد می شود.

 بر پایه این گزارش ،این روزها مناطق مختلف استان ، شاهد حضور گسترده ی گردشگران و طبیعت گردان است و در موارد زیادی هم مشاهده می شود که این مناطق پس از ترک محل توسط انسان ها ، به زباله دانی تبدیل می شود که دل هر انسان منصفی را به درد می آورد. پس بر ماست که نسبت به حفظ این محیط های زیبا و دل انگیز ، کوشا باشیم و هر شخص به نوبه ی خود با برداشتن یا برجا نگذاشتن زباله ای ، سهم خود را در سپاسگذاری از طبیعت بپردازد.   

نام:
ایمیل:
* نظر: