به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۵۷۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
خبردنا: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین "خبردنا" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. شهرداری و شورای اسلامی شهر چرام می توانند با ارسال جوابیه ، پاسخگوی این مطلب باشند .

محمد انقلابی /

به خداوند بخشنده مهربان

سخنی با شورا و شهردار چرام ‏

ضمن عرض سلام و ادب به حضور اعضای محترم شورا و شهردار چرام

‏اینجانب به عنوان یک شهروند چرامی به پیشنهاد و نمایندگی چندی از کارگران مظلوم شهرداری و سایر دوستان و شهروندان و دیدن صحنه ای نا خوشایند ‏بر ان شدم تا سوالاتی از اعضای شورا و شهردار چرام بپرسم ، سوالاتی که در ذهن اکثر مردم چرام بی جواب مانده ‏، اگر شما قابل دانستید پاسخ دهید که لطف کرده اید اگر هم نه که به ناچار یاد ان مثل می افتم که حرف حساب ‏جواب ندارد . ‏‏ اگر چه شما خادم مردمید و پاسخگویی وظیفه شماست .

6 ماه است حقوق رفتگران و سایر پرسنل شهرداری چرام پرداخت نشده ،چند سال مطالبات معوق آنها پرداخت نشده ، 6 ماه ‏است حق بیمه این کارکنان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده ، بی تعارف پرسنل شهرداری گرسنه اند و ‏ضمن ان تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت حق بیمه چندین ماه است دفترچه آنها را تعویض یا تمدید نمیکند و ‏هیچ خدماتی به آنها نمی دهد ، کل شهر را 8 رفتگر میچرخانند این ظلم است به آنها فشار زیاد وارد میشود ، چرا در اداره که این همه نیروی بیکار وجود دارد استخدام بیش از نیاز صورت میگیرد ، اما در بخش خدمات شهری که سالهاست رنج و فشار یک شهر بر دوش 8 نفر است هیچ نیرویی اضاف نمیشود ؟

اگر چه همیشه شعار مسئولین ما حمایت از قشر مظلوم کارگر بوده اما آنچه که امروز حاکم است با آنچه که شعار بوده به دور است و حقیقت چیز دیگری می باشد ،

از برج 9 سال 95 (آذر ماه تا کنون ) پرسنل زحتمکش شهرداری چـــرام حقوق دریافت نکرده اند و همچنان هم طبق پیگیری ها هیچ امیدی به بهبود شرایط نیست ، طی همین مدت نیز بیمه این پرسنل پرداخت نشده و آنها حتی در صورت بیماری اعضای خانواده خود باید با این شرایط بحرانی مالی بدون از دفترچه به پزشک مراجعه کنند که تقریبا غیر ممکن است .

چرا روز کارگر حتی یک مراسم خشک خالی تدارک ندیدید و از آنها تشکر نکردید ؟ و متاسفانه با اینکه این روز متعلق به کارگران است و باید تعطیل باشد آنها را به بوستان شهدا بردید و از آنها کار کشیدید ؟ آیا واقعا ما پیرو همان دینی هستیم که پیامبرش دستان کارگر را میبوسید و میگفت حق کارگر را باید تا عرقش خشک نشده داد ؟

آقای شهردار محترم ایا میدانید پول نان شب نداشتن ، نانی که هر قرص آن 100 تومان است یعنی چه ؟! بی شک ‏نمیدانید، نداشتن 100 تومان یعنی هیچی نداشتن ، یعنی شرم جلوی اعضای خانواده ، یعنی شرم پدر خانواده ‏وقتی شب سال تحویل تلویزیون سفره های پر مردم در ان شب را به تصویر میکشد و صورتت سرخ میشود . حق دارید ‏ندانید شما که هر وقت اراده کنید پول دستتان می اید، یاد ان سخن افتادم به حق که سخن درستیست ( سیر ‏کی داند حال گرسنه را ) .
به خدا بنده به عنوان یک شهروند از عنوان چنین مسائلی شرم میکنم چرا شما شرم ‏نمیکنید .
آقای شهردار راستی چرا شما اکثر اوقات در محل کار خود حضور ندارید و اسباب زحمت ارباب رجوع را چندین برابر میکنید ؟ گاها شده ارباب رجوعی بیش از یک ماه رفت امد ، موفق به ملاقات اقای شهردار نمیشود و همه مردم شهر این را میدانند ، چرا شورای شهر تذکری به شهردار ندادند این مسائل مربوط به کل این دوره می باشد و زمان کافی بسیار وجود داشت ؟ چرا بعضی از نیروی های اداری شهرداری یا به اصطلاح نور چشمی ها در طول این چند سال بسیار شده که بیشتر روزها در اداره حضور ندارند و اضافه کار و سایر مزایای همین افراد بیشتر از همه است ، این عدم حضور ها بیت المال و ضایع شدن حق الناس است و فردای قیامت چه شخص مرتکب شونده و چه افرادی که در مقابل این بی عدالتی ها سکوت کردند گناه کارند.

گاها سوال پرسیدیم از کارکنان شهرداری که چرا اقای شهردار این همه غیبت دارند ؟ میگویند به دلیل فرار از طلبکارها ! خوب اگر واقعا دلیل این است این بر میگردد به شیوه مدیریت خود شهردار و چرا باید تاوانش را ارباب رجوع بدهند ، اقای شهردار میتواند در محل خدمتش بنشیند و صادقانه با طلبکاران سخن بگوید ، چرا فرار ، چرا وعده دروغ ؟ چرا ؟

شهرداری چرام تا مرز ورشکستگی رفته این همه بدهی میلیاردی از کجا امده ؟ چرا برای خرج های چند صد ‏میلیونی پول دارید چرا برای هزینه های شخصی پول دارید ، چرا برای باز کردن راه بالا رفتن خود با اعتبارات ‏شهرداری پول دارید ، چرا برای اینکه بعضی ها بیش از 80 میلیون تومان علی الحساب بگیرند پول دارید ، اما برای انها که با خجالت و شرم تمام نان شبشان را قرض میکنند پول ندارید ؟ به راستی ‏چرا؟

‏ اگر شما ناتوانید یا عذر خواهی کنید یا همگی استعفا دهید چنین وضعیتی شرم آور است ، ‏شهرداری که مجموعه خود را نتوانسته اداره کند وای به حال روز شهرش، چه تغییری در شهر امده؟ ضعف شدید مدیریتی ‏شورا و شهرداری عیان و شهره شهر است و همه مردم روزانه بارها به ان اقرار میکنند ، چرا خودتان را به خواب ‏زده اید چرا حرفی از حال روز خودتان نمیزنید ؟ حقیقت تلخ است نه ؟

شما که توانایی لکه گیری های سطح شهر ‏که شاید خرج همه انها یک یا دو سرویس اسفالت است را نداشته اید و به قول خودتان نهضت آسفالت نیمه کاره و بدون از قیر در شهر اجرا کرده اید ، چرا عذر خواهی نمیکنید ?

در خصوص تخلفات اداری دیگر که اینجا جای بیان آنها نیست ، به شماها اعلام میکنیم که این موضوع با جدیت کامل توسط جوانان انقلابی این شهر از طریق نهادهای نظارتی بالا دست به جد در حال پیگیریست و یقین بدانید قول گرفته ایم اگر ثابت شود ، با متخلفین نهایت برخورد قانونی صورت گیرد ، و سایرین نیست بدانند این جوانان انقلاب زین پس به صورت جدی پیگیر تمامی تخلفات در شهر خواهند بود و هیچ امنیتی برای متخلفین نخواهند گذاشت .

در پایان از آقای استاندار محترم که خودشان میدانند و گفتند پیامک های بی پولی کارگران شهرداری را مکرر ‏دریافت میکنم و سایر مسئولین مرتبط خواهشمندم که نظارتی کنند ، این چنین این مسئولین را به حال ‏خود رها نکنند .‏

کار خبرنگاران شبیه رسالت پیامبران و انبیای الهی است‎.‎از مدیریت محترم سایت خواهشمندم تا با ‏حفظ این رسالت و انتشار این مطلب که بی شک فریاد افراد مرتبط و شهروندانی است که حقوق انها ‏ضایع شده کاری در جهت بهبود وضعیت موجود انجام داده باشند . باشد که خداوند اجرتان را بدهد .‏

به امید روزی که پست اجرای حق و عدالت به دست صاحب اصلی و عادل خود برسد تا شاهد چنین وضعیت های ‏شرم اوری نباشیم.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
وقتی راننده ماشین زباله بشه حسابدار شهرداری معلومه که باید شهرداری به نابودی بره
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
احسنت که به فکر کارگرهای بیچاره هستین جناب آقای شهردار وشورای محترم شهر اگر یه روز بخواهین همین نون 100تومنی را بگیرین ولی هزینه نداشته باشین چیکار می کنین ؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
با سلام خوب با این روند نباید شورای قبلی رای بیاورن و در اسرع وقت شهردار باید عوض شود
نام:
ایمیل:
* نظر: