به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۷۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
خبردنا :  امام جمعه یاسوج با انتقاد از روند روبه رشد انتخاب نام غربی برای فرزندان و مغازه ها، آن را یک معضل فرهنگی در استان دانست.

به گزارش " خبردنا " به نقل از  مهر،  سید "علی اصغر حسینی" در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج گفت: انتخاب نام غربی برای فرزندان و مغازه ها یکی از فرهنگ‌های نادرست در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که در حال رشد است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: این اسامی هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارند و آسیبی جدی و نوعی خودباختگی فرهنگی است.

حسینی تصریح کرد: با بودن این همه اسامی خوب در فرهنگ ایرانی و اسلامی معلوم نیست چرا بعضی نسبت به نام‌گذاری غربی بر روی فرزندان خود اصرار دارند.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: انتخاب نام نیکو و مناسب یکی از حقوق فرزندان بر والدین است و نباید اجازه داد فرهنگ غرب از این طریق در خانواده ها نفوذ کند.

حسینی همچنین با اشاره به سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرهنگ به منزله خون در بدن جامعه است و حیات جامعه به آن بستگی دارد.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی غرب علیه فرهنگ اسلامی گفت: دشمنان در سال‌های اخیر پس از مایوس شدن از جنگ نظامی علیه ایران در صدد تخریب فرهنگ کشور و ملت ایران هستند.

حسینی افزود: باید با توسعه فرهنگ دینی و اسلامی جلوی نفوذ فرهنگ غربی که آسیبها و تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد، گرفته شود.

امام جمعه یاسوج همچنین بر اتحاد مسلمانان علیه استکبار تاکید کرد و گفت: رژیم نامشروع صهیونیستی برای کشتار و ایجاد تفرقه بین مسلمانان به‌وجود آمده است و راه مقابله با آن اتحاد مسلمین است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
نام نیک و شغل نیک /نمیدانم چرا همیشه روی نام ودیگر موارد بحث و تذکر داده میشه اما بطور جدی در مورد اشتغال بحث نمیشه و اقایان نگران بیکاری نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
0
با نام ایرانی اصیل هم موافق نیستین
نام:
ایمیل:
* نظر: