به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۷۹۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
وی ادامه داد: تاریخ نشان داده است که برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان با این رژیم وارد جنگ نشده بلکه از آن حمایت نیز کرده اند.
خبردنا: آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش"خبردنا" امام جمعه موقت یاسوج گفت:حضور باشکوه مردم در روز قدس نشان از وحدت کلمه بین آحاد مردم است

حجت اسلام حسینی صدر در خطبه های اول آخرین نماز جمعه ماه مبارک مرکز استان گفت:امام فرمودند تعرب بعد از هجرت از گناهان کبیره است.

وی بیان کرد: این یکی از گناهان بزرگ است که عذاب بزرگی دارد.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: تعرب یعنی بی توجهی به دین و هجرت به منزله هجرت کردن از این بی عدالتی به دین است.

حسینی صدر بیان داشت: این یک اصل مهم است و در دین ما لازم است و اگر کسی در کفر زندگی بکند و نمی گذارند احکام دین را داشته باشد باید از آن مکان هجرت بکند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک فردی در زمان اویل انقلاب امام را قبول دارد اما الان به گذشته بر می گردد و آن را قبول ندارد این همان تعرب بوده که گناه است.

حسینی صدر بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه زرق و برکت برای بنده است که خیریاز برکات آن است و ما باید بعد از ما مبارک رمضان به قبل از آن برنگردیم و واجبات و نماز اول وقت را فراموش نکنیم.

خطیب موقت نماز جمعه مرکز استان در خطبه های دوم نماز جمعه به حضور پر شور مردم در روز جهانی اشاره کرد و گفت: این روز ؛روز همه مسلمین جهان است که باید به مردم ایران اسلامی بر این حضور در این روز حماسی تشکر کرد.

حسینی صدر به فرا رسیدن عید سعید فطر اشاره کرد گفت: این عید بزرگ را تبریک می گوییم و حضور در نماز این عید نشانی از وحدت کلمه بین آحاد مردم است.

وی به ترور رهبر انقلاب در سالهای ۶۰ اشاره کرد و گفت: در همان ایام منافقین کور دل شهید بهشتی یکی از دلسوزان انقلاب و مظلومان انقلاب را به شهادت رساندند که همانگونه که امام راحل فرمود بهشتی یک ملت بود.

حجت الاسلام حسینی صدر ادامه داد: امروز باید با دستگاه قضایی همکاری کرد تا بتواند در زمینه برخورد با مفسدان کار خود را به خوبی انجام دهد.

خطیب جمعه مرکز استان به حمله موشکی عراق بعثی به سردشت اشاره کرد و گفت: این روز مبارزه با سلاح های شیمیایی است.

حجت الاسلام حسینی صدر به روز قدس روز آزادی فلسطین اشاره کرد و گفت: نقش بارز این غده سرطانی بعد از حکومت عثمانی را انگلیسیها بر عهده گرفتند که کوتاه آمدن اعراب افراطی باعث شد که این رژیم با همکاری رژیم مصر در قرار داد کمپ دیوید به رسمیت شناخته شود.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده است که برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان با این رژیم وارد جنگ نشده بلکه از آن حمایت نیز کرده اند.

خطیب نماز جمعه مرکز استان اشاره داشت: این اعراب سعی کرده اند که این مسله را کمرنگ کنند اقداماتی مانند داعش و تکفیری را به وجود آورده اند.

حسینی صدر بیان داشت: به عنوان مثال در همین اتحادیه اعراب حزب الله لبنانی که در مقابل اسرائیل ایستاده است را یک گروه تروریستی می دانند و دوم کشور سوریه را که مخالف اسراییل است را وارد حاشبه جتگ کرده اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات تحریک آمیز ایران هراسی در منطقه است تا مسله فلسطین را کمرنگ جلوه دهند.

خطیب جمعه مرکز استان تصربح کرد:نقش آل سعود و عادی سازی با رژیم صهیونیزمی دست های پشت پرده است تا بتوانند ایران هراسی راه بیندازنند.

حسینی صدر ادامه داد: پشت پرده حبر از این است که اسرائیل دشمت شماره یک اعراب نیست و مسله فلسطین یک مسله دیگر است.

وی به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و مقابله با ابران اشاره کرد و گفت:آنها گفته اند که ما برای تقابل با ایران برنامه داریم که نمونه ان همین تحریم های جدید است.

حسینی صدر ادامه داد: آنها به دنبال خفه کردن انقلاب در منطقه هستندکه نمونه آن همین نقض برجام و طرفداری از عده ای خود فروش در جامعه است.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی باید واقف شوند که این افرادی که آمریکا از آنها دفاع می کنند چه کسی هستند و آنها را برای مردم بنشاسند .

خطیب نماز جمعه مرکز استان بیان کرد: این افراد همان کسانی هستند که امروز در کشور دو قطبی ایجاد کرده اند و با اصل ولایت فقیه مخالف می کنند و به نیروهای نطامی و قدرت موشکی حمله می کنند.

حسینی صدر بیان کرد: امروز تشکر می کنیم از مراجع که در برابر این ساده لوحانی که به اصل ولایت حمله کرده اند موضع گرفته اند.

وی ادامه داد: امروز اینان با حمله به سپاه پاسداران ترویج تفکرات سکولار  و حتی فرهنگهای غربی به دنبال استحاله هستند.

حسینی صدر به عملیات غرور آفرین موشکی سپاه پاسداران علیه داعش اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی خط قرمز خود را امنیت می داند و اجازه نخواه داد این ننگ های جهانی در این کشور  و حتی مرزهای آن جولان دهند.

وی ادامه داد: این اقتدار جمهوری اسلامی است و اسرائیل بدانند قدرت موشکی ما به مرزهای آنان نزدیک شده است و بدانند که نباید با ایران اسلامی شوخی زننده بکنند.

حیسنی صدر بیان داشت: اقدام جمهوری اسلامی علیه دشمن چند بعدی است و هرکجا ببیند که دشمنی علیه ما تحرکی دارد در همه جا و همه مکانها وارد خواهد شد ولو با سخن موشکهای ذوالفقار.

وی ادامه داد: آن دوران به سر آمده است که اینان به خودشان جرات دهند و هواپیماهای ما را مورد اصابت موشک قرار دهند امروز غرش موشکهای ما بر سرآنان  لرزه ایجاد می کند.

************************************************************

امام جمعه چرام گفت:راهکار این است که دولت در اقدامی انقلابی جواب تحریم ها و نقص عهدهای مکرر برجام را بدهند و تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی به کند ؛همه بدانیم فیروزه الهی قطعی استرس نداشته باشیم و ناامید نشویم .

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز قدس بیان کرد:روز قدس است روزی که از ابتکارات امام رحمت الله علیه است.

 وی افزود:امام مسئله فلسطین را از حالت غربی بودن به حالت حیثیتی  برای جهان اسلام در آورد .

امام جمعه چرام اضافه کرد:اگر امام با این ابتکار چنین نمیکرد، خائنین در دنیای اسلام مثل  بن سلمان ها و عرفات ها بر سر چنین مسئله ای معامله کردند .

دکتر افشار در ادامه گفت:فلسطین از حیث حقوقی منطقه ای اشغال  شده است چون همه یهودیانی که در فلسطین اشغالی ساکن هستند، سابقه سکونت آنها به ۷۰ سال نمی رسد.
 
 وی افزود:قطعنامه های سازمان ملل همه خواهان عقب‌نشینی و خروج نیروهای غاصب صهیونیستی از اراضی اشغالی  از جمله قدس هستند .

خطیب جمعه چرام گفت:قدس شریف متعلق به جهان اسلام است و برای مسلمین اهمیت مذهبی و استراتژیکی دارد .

دکتر افشار افزود:چون تنها محور اتحاد دنیای اسلام فلسطین است و توطئه های مثل داعش از منطقه به خاطر به حاشیه بران مسئله اول جهان اسلام است.

وی اضافه کرد:اگر مسلمین نسبت به مسئله فلسطین کوتاه بیایند،صهیونیست‌ها قدم‌های بعدی را برمیدارند .

خطیب جمعه چرام اظهار کرد:رهبر عزیز حدود ۲ ساعت قبل از اقدام انقلابی سپاه پاسداران در شلیک موشک‌های ذوالفقار فرمودند که (ملت به دشمن سیلی خواهد شد) .

وی افزود:اقدام به موقع هوافضای سپاه پاسداران از امید در میان مردم پدید آورد.همه موشک ها به هدف اصابت کرد و اگر یک موشک اصابت نمی کرد هم رادیوهای بیگانه آن را بیان می کردند.

دکتر افشار اضافه کرد:این اتفاق از اتاق فرمان نیروهای تروریستی نه تنها داعش را منهدم ساخت بلکه در واقع قلب حامیان زورگویشان یعنی اسرائیل،آمریکا و عربستان سعودی را نیز هدف قرار داد .
خطیب جمعه چرام گفت:آنچه بر عظمت این حرکت افزود،اشراف اطلاعاتی سربازهای ایرانی در این عملیات بود .

وی افزود:داعش که نفسهای آخر را در عراق و سوریه می کشد و دشمن اصلی ,آمریکا در واقع ضربه خورده به دنبال بزرگ نمایی موضوعات کوچک و حاشیه ای در ایران است .

امام جمعه چرام اظهار کرد:دومین سال ثبات زدایی از جامعه انقلابی اسلامی ایران با فشار تحریم ها  و بی اعتمادی مردم نسبت به حوزه اقتصادی،ارزی و بانکی با ایجاد شایعات است.
 
وی افزود:راهکار این است که دولت در اقدامی انقلابی جواب تحریم ها و نقص عهدهای مکرر برجام را بدهند و تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی به کند ؛همه بدانیم فیروزه الهی قطعی استرس نداشته باشیم و ناامید نشویم .

********************************************************

امام جمعه گچساران گفت:امکان ندارد دشمنان بتوانند اسرائیل را حفظ کنند/امروز اهداف امام راحل مورد هجمه دشمنان است

سید امین الله حجازی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به روز جهانی قدس گفت:حضرت امام (ره) برای آزادی قدس شریف دستور دادند که در سراسر عالم همه متحد و منسجم در روز قدس به صحنه بیایند و قدرت اسلام و مسلمین را به رخ دشمنان بکشانند.

وی افزود:امکان ندارد دشمنان بتوانند اسرائیل را حفظ کنند چرا که حضرت امام(ره)اطلاعاتی داشتند و اخباری را داشتند ،مقام معظم رهبری نیز اسراری دارند و ارتباطاتی دارند و فرمودند خودتان را بی خودی اذیت نکنید که حفظ اسرائیل امکان ندارد.

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها، اظهارکرد:رهبری فرمودند:" اساتید دانشگاه ها نقش خود را در بالندگی دانشگاه ها و حراست از ارزشهای انقلاب پیدا کنند".

حجازی تصریح کرد:با توجه به این فرمایشات مقام معظم رهبری دانشگاه بایدبالنده و زنده باشد،دشمن از برون کشور تلاش می کند تا استاد و  دانشجوی ما بی رمق و بی تفاوت باشد و آقا فرمودندبالندگی و حراست از ارزش های انقلاب که خود معانی بسیار دارند.

وی گفت:دشمن تلاش دارد اصل ، اهداف انقلاب و اهداف امام(ره)و ارزش های انقلاب را بین ببرد که نخواهند توانست،دشمن تلاش دارد با انقلاب مخملی ، جنگ نرم  ،نفوذ در دانشگاه ها و حتی اگر بتواند بحث نفوذ در حوزه های علمیه را در سر می پروراند.

حجازی تصریح کرد:ملت بیدار است و خواص باید هم بیدار باشند که اگر دشمنان اسلام و انقلاب خدای ناکرده روزی بر این کشور سلطه پیدا کنند به عده ای که امروز چراغ سبز نشان می دهند و آب به آسیاب دشمن می ریزند به این ها هم رحم نخواهند کردکه باید توجه داشت از دشمن هیچ انتظاری غیر از دشمنی نباید داشت.

خطیب جمعه گچساران گفت:امروز اهداف امام راحل مورد هجمه دشمنان است و امروز عده ای متاسفانه از مسیر تضعیف اصل نظام و انقلاب عبور کرده اند و برخی خواص نیز به این حد بسنده نکرده و به سراغ ائمه اطهار علیهم اسلام رفته اند که باید به آنها گفت اگراطلاعی از تاریخ اسلام ندارید و تاریخ اسلام را بلند نیستید لااقل یه کم مطالعه داشته باشید.

حجازی گفت:اولا این بنده خدا باید از ملت ایران عذرخواهی کند چون به ملت توهین کرد و ملت ایران را با افرادی که همراه امام حسن (ع) بودند و سجاده از زیرپای امام(ع) بیرون کشیدند و مقایسه کرد ملتی را که شبانه مطیع سکه های معاویه شدندو یاران امام(ع) دور ایشان را خالی کردند.

وی افزود:این بحث ها نوعی توهین به ملت ایران است،این ملت خون دادند و جان ها دادند برخی هنوز ملت ایران را نشناخته اند،باید بدانند که امام حسن(ع) دست به دست دشمن نداد و نکته این است که اطرافیان امام حسن بی عرضه بودند و ملت ایران در عالم نظیر ندارد.

امام جمعه گچساران گفت:امام حسن(ع) برای حفظ اسلام مصالحه کرد درحالی که بین صلح و مصالحه زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد،امام(ع) فرمود برای اسلام مصالحه می کنم برای اینکه اسلام را از خطر نجات دهم، امام حسن (ع)ملتی مانند ملت ایران نداشت.

حجازی اظهارکرد:رئیس دولت اصلاحات متاسفانه در دوره ای که پست و منصبی داشت در منطقه ای سنی نشین می گوید این جمله "من کنت مولاه فهذه علی مولا" کلمه مولا به معنای صلح و دوستی است و به معنای حکومت و حاکمیت نیست، که عده ای آنجا گفتند ما 1400سال پیش این موضوع را گفتیم و شماها قبول نمی کردید!.

وی افزود:اخیرا هم یکی از این به اصطلاع مفتی ها به این آقا گفتند ما 1400سال قبل گفتیم و شما ها قبول نکردید، دیگر بیدار شوید و آنچه را که ما گفتیم درست است،پس بنابراین امام علی (ع) و حضرت زهرسلام الله به قول این ها معصوم نبودند؟!.

امام جمعه گچساران گفت:باز هم باید از ملت عذرخواهی کنید چرا اعتقادات شیعه را زیر سئوال می برید، اصلا ما شک داریم خود شما شیعه هستید یا سنی؟بحث پست است که جای خوددارد، بحث دین است بحث امیرالمومنین (ع) است ،خون ها داده شد سرها برید شد و حسین ها به شهادت رسیدند برای امیرالمومنین، الان چه وضعی است دیگر.

حجازی افزود:چند صباحی برای پست ومنصب انسان مقابل امیر المومنین(ع) قرار بگیرد آیات و روایات ما بسیار اظهر من الشمس واضع و روشن است و علت اینکه درب خانه زهرای مرضیه(س) را آتش زدند غیر از بحث بیعت و حکومت بود؟.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:کی امیرالمونین (ع)گفت بروید هر فردی که شما به آن رای داده اید همان درست است، که باید گفته نه خیر خیلی از جاها رای ها غلط هستند چرا گاهی فرد آنچنان که هست خودش را به مردم معرفی نمی کند و جور دیگری خود را معرفی می کند و مردم را فریب می دهد.

وی اظهارکرد: درایران حکومت الهی است با اذن باید باشد و اذن هم باید از ناحیه امام معصوم (ع)باشد و فقهایی هم امام معصوم(ع)انتخاب می کند اما تعیین کار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است که باید دانست نمایندگان مجلس خبرگان که فقیه هستند حق انتخاب ندارند و حق تعیین دارند.

حجازی تصریح کرد:حکومت یک بحث است و اجراییات بحث دیگری است مقامی که شما دارید مقام اجراست یعنی شما باید فرمان حاکم را اطاعت و اجرا کنید و جایگاه شما جایگاه اجرایی است و نه رهبری و نه حاکمیت.

**********************************************
امام جمعه شهرستان لنده گفت: روز قدس یادگار ماندگار و ارزشمند امام راحل است که این روز نماد حضور آگاهانه ملت ها در مبارزه عملی با استکبار جهانی به خصوص رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهارکرد: روز قدس نماد همبستگی ملت های جهان با مردم مظلوم فلسطین است.

وی افزود: امروز همه جهانیان با مشت های گره کرده فریاد و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا را سرداده و خواستار رهایی قدس شریف شدند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: مکتب اسلام یک مکتب کفر ستیز است که همیشه به دنبال مبارزه با استکبار و کفر در تمام جهان و میان همه ملت ها بوده است.

وی تاکیدکرد: روز قدس یادگار ماندگار و ارزشمند امام راحل است که این روز نماد حضور آگاهانه ملت ها در مبارزه عملی با استکبار جهانی به خصوص رژیم صهیونیستی است.

محمودی اصل در ادامه گفت: تنها هدف سران استکبار جهانی تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی است که در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه گفت: ملت مومن و اگاه ایران اسلامی در کنار سایر ملت های آزادی خواه جهان همواره از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و این را نیز با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز قدس به تصویر کشانیده است.

خطیب جمعه شهرستان لنده به خیانت برخی کشورهای عربی به فلسطینان و تن دادن آنان به سیاست های رژیم غاصب صهیونیستی نیز انتقاد کرد.

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهارکرد: مردم ایران به قوه قضائیه به دلیل استقلال عملی خود و  دفاع از حقوق مظلومان و محرومان اعتماد دارند که این قوه نیز باید در مطالبه گری و برخورد با مفسدان جامعه نیز قاطع عمل کند.

وی تصریح کرد: برخورد با نجومی بگیران و مفسدان اقتصادی مهمترین مطالبه مردم از مسئولان قوه قضائیه است.

خطیب جمعه لنده در ادامه با قدردانی از اقدام هوشمندانه سپاه پاسداران با تبعیت از اوامر حکیمانه مقام معظم رهبری در حمله موشکی خود به مواضع داعش گفت: بدون شک صفرتا صد این حمله موشکی با تائید مقام معظم رهبری و اجرای یگان موشکی سپاه صورت گرفت و هیچکس دیگری در این عملیات نقش نداشته است .

وی گفت: این اقدام قاطع سپاه پاسداران نشان داد که ما در حوزه تهدیدات امنیتی با هیچ کس تعارف نداریم و پاسخ ما کوبنده و آنی خواهد بود.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: رژیم صهیونیستی خوب بداند که هدف ما داعش نبوده است و بلکه این اخطاری به سران رژیم صهوینیستی است که برد تنها یک نمونه از موشک های ما 650کلیومتر است که تا اسرائیل قطعا نابود کننده تر خواهند بود.

************************************************
امام جمعه باشت گفت: ایران اسلامی قبل از اینکه از شیعیان بحرین حمایت کند از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده است و هیچگاه دست از حمایت از مظلوم بر نمی داردو به هرکشوری که ظلم شود ملت ما جلوی زورگویان می ایستد.

حجت السلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تشکر از ملت ایران،مردم شهرستان و مسئولان در شرکت از راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد:روز قدس یادگار امام است.امام با تیزبینی و هوشیاری که یک سال از عمر انقلاب نگذشته بود که همه امت اسلامی را در جهان برای حمایت از فلسطین فراخواندند.امام مبانی قرآنی داشتند و در آیات قرآن اسرائیل و یهود را دشمن اسلام و مسلمین معرفی می کند و امام خمینی (ره)نیز در جمعه اخر ماه مبارک رمضان برای وحدت امت اسلامی روز قدس را بنا نهاد و در در خیلی از کشورهای مسلمان در این روز مردم حمایت هود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام میکنند.

وی افزود:در روز جهانی قدس هدف تنها این نیست که از کشور فلسطین حمایت کنیم بلکه همه مردم و کشورهایی که مورد ظلم واقع شده اند را حمایت می کنیم و هدف بسیار وسیع تر است.

عبودی عنوان کرد:ایران اسلامی قبل از اینکه از شیعیان بحرین حمایت کند از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده است و هیچگاه دست از حمایت از مظلوم بر نمی داردو به هرکشوری که ظلم شود ملت ما جلوی زورگویان می ایستد.

این خطیب جمعه تصریح کرد:هیچگاه این اصل از محتوای جمهوری اسلامی پاک نخواهد شد و این شعار های مرگ بر آمریکا و اسرائیل تا ظهور امام عصر(عج) زنده و پابرجا و روز به روز مستحکم تر خواهد بود.

عبودی افزود:حمله موشکی ایران به تروریست ها در سوریه پیام های زیادی داشته است.جواب ترقه بازی های دشمنان موشک است و دشمنان بدانند جمهوری اسلامی تحمل ترقه بازی را هم ندارد و جواب آن را با موشک خواهد داد.

وی ادامه داد:پیام دیگر این حمله ،توان موشکی و نظامی ما را نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد و تنها از موشک میان برد استفاده کرد و اگر لازم باشد از موشک های بلند برد هم استفاده خواهد کرد.توان موشکی ما بسیار دقیق بوده که از ایران ارسال و مستقیم به مقر داعشی ها اثابت کرد.این یک پیغام به اربابان داعش بود که امسال عربستان و امریکا بدانند جمهوری اسلامی ایران آماده است و شعار نمی دهد.

حجت السلام عبدالرحیم عبودی اظهار کرد:این مسئله ملی است و باید همه جناح ها اتحاد خود را حفظ کنند.و دشمنان اگر دست برندارند جمهوری اسلامی ایران ، سپاه و نیروهای انتظامی پای کار هستند و انتقام خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به هفته قوه قضائیه اشاره و گفت:ضمن تبریک به این نهاد از آنها میخواهیم جوری عمل کنند که مردم آنها را پشتوانه و تکه گاه خود بدانند.گاهی هم قوه قضائیه مظلوم واقع می شود و هرگاه قضاوتی کند یکی از طرفین ناراحت خواهد بود.خواهش دیگر ما در مبارزه با مفاسد اقتصادی کوتاهی نکنند و با آنها مبارزه کنند که تاکنون برنامه های خوبی صورت گرفته و امید است ریشه فساد از کشور ما برداشته شود.باید عوامل فساد در مله عام رسوا شوند که درس عبرتی شود.

وی تصریح کرد:تاسیس اداره تبلیغات به دستور امام صورت گرفت که یک نهاد فرهنگی است.تشکر از اداره تبیغات اسلامی در شهرستان که با وجود کمبودها همیشه کار های خوبی انجام داده اند و فرماندار محترم هم از برنامه های فرهنگی حمایت کرده که از ایشان تشکر می کنیم.

عبودی گفت:دیروز از بکارگیری چند نفر در شبکه بهداشت خبر داده شد که این کار غیرقانونی است.و الحمدالله با پیگیری های نماینده محترم شهرستان باشت و گچساران،فرماندار و دفتر امام جمعه کارکردن این افراد در شبکه بهداشت منحل  شد،و اگر استخدامی قرار است صورت بگیرد باید با آزمون برگزار شده و حقی از کسی ضایع نشود.

***************************************
امام  جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز به اقتدار موشکی ایران و حرکت تحسین برانگیز سپاه پاسدارن در حمله به مواضع داعش پرداخهت.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی ابتدا با تقدیر از حضور مردم مومن و روزه دار بهمئی در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت:حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزاد سازی قدس وظیفه همه مسلمانان است و باید همه مسلمانان با وحدت و یکپارچگی برای تحقق این آرزوها، تلاش کنند.

وی با اشاره به اقتدار موشکی ایران و اقدام تحسین برانگیز سپاه پاسداران، تصریح کرد:مردم ایران از حمله موشکی به مواضع داعش از خوشحالی بال در آوردند.

افزوغی افزود:در این اقدام به جا نکاتی بود که باید یاد آوردی شود ؛اول اینکه در شرایط کنونی در جهان، اشراف اطلاعاتی حرف اول را در دنیا می زند و اشراف اطلاعاتی سپاه قدس ایران در اعلام مواضع دقیق دشمن در این عملیات مشخص بود.

وی گفت:همان اندازه که مردم ایران از این حرکت احساس غرور کردند، دشمنان ما به خصوص اسرائیل را ، به لرزه انداخت.

امام جمعه بهمئی در ادامه افزود:این تنها بخشی از اقتدار موشکی ایران در پاسخ به یک حرکت کوچک و به فرمایش مقام معظم رهبری، یک ترقه بازی بود و مردم ایران بدانند که با داشتن این اقتدار موشکی ایران، گنبد آهنینی نخواهد ماند.

افروغی تصریح کرد:در تایید اشراف دقیق اطلاعاتی و موفق بودن حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش، باید گفت که اگر ذره ای در محاسبات اشتباه می شد و موشکی به جای دیگر برخورد می کرد و به خطا میرفت، دشمن چه کار می کرد؟

وی افزود: دشمن فهمید چه شد و بد نیست مسئولان ما هم به خود بیایند و بفهمند که چه شد.

خطیب جمعه بهمئی ادامه داد:مسئولان ما باید از خواب بیدار شوند و بدانند که مشکل اصلی مردم ما در حال حاضر برگزاری کنسرت و رفتن خانم ها به استادیوم و سوء استفاده از واژه آزادی نیست.

افروغی گفت: در حال حاضر جوانان بیکار ما کار می خواهند و مسئولان ما به جای توهین به سپاه و تهمت زدن به افرادی که منافقین را در دهه شصت به دار آویختند، باید برای جوانان کار و اشتغال فراهم کنند.

امام جمعه شهر لیکک گفت:باید در کشور فرصتی فراهم شود که از هر نقطه کشور بتوان موشک شلیک کرد و تهرانی مقدم ها تربیت شود.

افروغی در پایان با گرامیداشت آغاز هفته قوه قضائیه، از اقتدار مراجع قضایی شهرستان به خصوص دادستان و ریاست دادگستری و پاسخگویی سریع و مسئولانه آنها در برخورد با جرائم تقدیر و تشکر کرد .

**********************************

 امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت:بنی‌صدر هم برداشت‌های غلطی از قرآن و اسلام داشت.

 حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم اشاره و در ادامه به روز جهانی قدس اشاره و با بیان اینکه روز قدس روز مقابله با استکبار و یاری مظلومان است افزود: امروز تکلیف امت اسلام آزادی قدس است و ما نباید بی‌تفاوت باشیم و روز قدس برای امت اسلام به منزله لیله‌‌القدر است و سرنوشت امت اسلام به قدس بستگی دارد.

صلواتی به روز مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: عواملی هستند که باید هم مواظب و هم در جهت مبارزه با مواد مخدر تلاش کرد که اول باید خانواده مواظب باشد، آموزش و پرورش در این عرصه جهادی وارد میدان شود، نیروهای نظامی و انتظامی قاطعانه برخورد کند، نهادهای فرهنگی فضای عمومی شهر را تبدیل به مبارزه با مواد مخدر کند و مردم باید تلاش کنند تا ریشه قلیان و سیگار را از جامعه بردارند که در اینجا از تمامی نیروهای نظامی و قضایی می خواهم که نسبت به جمع‌آوری و مبارزه با مواد مخدر اقدامات جهادی انجام دهند.

وی به شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل و هفته قوه قضائیه اشاره و ادامه داد: مطالبه اسلام از ما عدالت اجتماعی و حمایت از محرومین و مظلومین است و اسلام از ما می خواهد که زیر بار ظلم نرویم و با ظالم مقابله کنیم و امروز وظیفه همه مسوولان احیای عدالت است و شرط استقرار عدالت فسادستیزی است که ضامن عدل و عدالت قوه قضائیه است و نبض دستگاه اداری وضعیت عمومی کشور قوه قضائیه است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی تاکید کرد: زیر سوال بردن قوه قضائیه شروع فساد است و در مقابل حکم دادگاه باید همه تسلیم باشند در استان از زحمات و تلاش مدیرکل، دادستان و مجموعه قوه قضائیه در شهرستان و بخش در جهت احقاق حق مردم صمیمانه تشکر می‌کنم.

صلواتی درخواستی از مدیرکل دادگستری استان نسبت به تخلفات انتخاباتی داشت و یادآور شد: اعتماد عمومی مردم در انتخابات و در بعضی مناطق استان با عملکرد بعضی مسوولان خدشه دار شد و مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کردند که انتظار است با برخورد قاطع و سریع با متخلفان انتخابات اعتماد مردم را برگردانند و اگر مردم ببینند متخلفین انتخابات به سزای عمل خویش می رسند هم به نظام هم به انقلاب و هم به قوه قضائیه اعتماد می کنند.

وی به اقدامات غرورآفرین سپاه در هفته گذشته هم اشاره و بیان کرد: در پی اقدام غرورآفرین بچه‌های سپاه مردم بدانید موشک‌های سپاه برای تخریب برجام نبود این تهمت به سپاه بود و موشک‌های سپاه برای امنیت و آرامش امت و نظام بود و خط و نشان برای ریاش و تل آویو و کاخ سفید بود و امروز باید قدردان سپاه باشیم.

امام جمعه قلعه رئیسی به صحبت‌های رئیس جمهور در جمع پزشکان هم واکنش نشان داد و اضافه کرد: رئیس جمهور این هفته در جمع پزشکان می‌گوید حکومت علی(ع) با خواست و اصرار مردم تشکیل شد و اگر شما مردم فرد دیگری را انتخاب کنید من در اطاعت از او که شما مردم برگزیدید اولین نفر خواهم بود و مبنای حکومت و ولایت از دیدگاه امام علی(ع) انتخاب و نظر مردم بود.

صلواتی ادامه داد: البته این حرفها که کربلا را در درس مذاکره و از صلح تحمیلی امام حسن(ع) درس ایثار و از خودگذشتگی گرفته و خیانت یاران امام حسین(ع) را تقدیس می‌کند بعید نیست.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: مساله اعتقادی است نه سیاسی امروز اعتقاد هجمه می‌شود که این عقیده مورد هجمه قرار گرفته و این حرف ها پوچ و اوج بی سوادی و سطحی نگر بود و سخیف و نسنجیده بود و تحریف دین خدا و آیات قرآن بود.

وی با بیان اینکه این صحبت‌ها جفا در حق امیرالمومنین و ظلم به حضرت زهرا(س) بود اضافه کرد: این جفا در حق مولا علی(ع) و تحریف نهضت امام بود و وظیفه رئیس جمهور پاسداشت مذهب شیعه است این حرف‌ها شبهه‌افکنی و هجمه به ولایت بود و تایید سقیفه و از روی غفلت و ناآگاهی بود و این حرفها با مبانی جمهوری اسلامی و قانون اساسی منافات دارد.

صلواتی خاطرنشان کرد: این حرفها عامل فتنه و موجب انحراف مردم از نهضت امام و مسیر انقلاب می شود و ولایت فقیه مشروعیتش را از خدای متعال و امامان معصوم گرفته و منشا مشروعیت خدای متعال است و ولایت رهبر معظم انقلاب هم الهی است و این برداشت‌ها انحرافی و این خط فکر توسط برخی افراد شروع شد و کسی که بعد از امام گفت دیگر نمی‌گویم امام می‌گویم رهبر و به امت می‌گویم ملت و سخنان آقای رئیس‌جمهور در امتداد همان برداشت‌های غلط است و مسوولان ما از حوادث انقلاب درس عبرت بگیرند بنی‌صدر هم برداشت‌های غلطی از قرآن و اسلام داشت.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان از حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد.

****************************


نام:
ایمیل:
* نظر: