به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
خبردنا : با شروع تعطیلات تابستانی و ورود گردشگران به یاسوج ، تعداد زیادی از متکدیان نیز به این شهر سرازیر شده و با مستقر شدن در سطح خیابان ها و چهار راه ها چهره این شهر را نازیبا کرده اند .

به گزارش"خبردنا" تکدی‌گری در شهر یاسوج همچون بسیاری از شهرهای کشور یکی از پدیده‌های است که منظر شهری را تخریب کرده و آسیب‌های فراوانی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که ریشه‌کن کردن این معضل اجتماعی نیازمند هماهنگی نهادهای متولی و فرهنگی‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه است.

طی روزهای اخیر و پس از پایان یافتن ماه مبارک رمضان شمار متکدیان حرفه ای در شهر یاسوج به شدت افزایش یافته و این افراد در پمپ بنزین، داروخانه ها، بیمارستان، آرامستان، مقابل عابر بانک ها و مراکز درمانی اقدام به تکدی گری می کنند.

اکثر این متکدیان از اتباع خارجی هستند که از احساسات لطیف و عواطف نوع دوستی و مذهبی مردم این شهر و گردشگردان سوء استفاده می کنند .

این افرادکه برخی از آنان بانوان همراه کودک بوده و برخی دیگر هم مردان رنجور سیاه‌پوست را تشکیل می‌دهد در بیشتر معابر عمومی شهر یاسوج از جمله سر چهار راه‌ها و در مسیر تردد خودرو‌ها، میادین اصلی شهر، رو به روی مراکز خرید و پاساژ‌ها ، ورودی پارک ها و مکان های تفریحی و... قرار گرفته و از رهگذران طلب کمک می‌کنند.

ضمن اينكه حضور متكديان در شهر چهره جامعه را كريه و زشت مي كند ، وجود اين افراد در اجتماع آسيب هاي فراواني متوجه جامعه مي سازد چرا كه حضور اينها به صورت يك آموزش غيرمستقيم مي تواند عده اي ديگر را به گدايي سوق دهد.

مسئولان استانی تا کنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرده اند ولی خروجی این جلسات باید چیزی باشد که در اجتماع دیده شود .

با اين حال براي رفع مشكل تكدي گري در این شهر و دیگر شهرهای استان ، راه هاي متعددي وجود دارد كه بي شك در وهله اول از بين بردن ريشه هاي اجتماعي اين آسيب مهلك و مخرب می تواند کار ساز باشد .
 
نیاز است تا مسئولین ذی ربط برای حل این معضل خصوصاً در فصولی که موج عظیم گردشگران به شهرهای استان هجوم می آورند چاره هایی را بجویند تا دیگر شاهد چهره ی زشت و کدر از این نوع قضایا در سطح هیچ کدام از شهرهای استان بویژه مرکز آن نباشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: