به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
رئیس سازمان امور اقتصادی استان خبر داد :
در قانون برنامه توزیع 495 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه در کشور پیش بینی شده که دستگاه‌های اجرایی فعال می‌توانند نهایت استفاده را از آن داشه باشند.
خبردنا : رئیس سازمان امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد از بدهی یک هزار و ۵۸۱ میلیارد تومانی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی در این استان خبر داد.

به گزارش"خبردنا"، سید ابراهیم کشاورز اظهار داشت: میزان بدهی دولت در استان کهگیلویه وبویراحمد براساس آنچه در سامانه بدهی‌های دولتی  ثبت شده یک هزار و 581 میلیارد تومان  بوده که 397 میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به پیمانکاران، 29 میلیارد تومان اشخاص حقیقی، 68 میلیارد بدهی  دستگاه‌ها  اجرایی به شهرداری‌ها و مابقی موارد مربوط به دیون پرسنلی است.

وی با بیان اینکه قانونگذار ظرفیت‌های خوبی در اختیار استان‌ها قرار داد، عنوان کرد:  در چند سال گذشته در شرایط بحرانی تعادلی بین منابع و مصارف وجود نداشته است.

کشاورزی ابراز کرد: در قانون برنامه توزیع 495 هزار میلیارد  تومان اسناد خزانه در کشور پیش بینی شده که دستگاه‌های اجرایی فعال می‌توانند نهایت استفاده را  از آن داشه باشند.

رئیس سازمان امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه‌های اجرایی دقت نظر داشته باشند اگر ایجاد بدهی کرده و نتوانند منابع را پرداخت کنند محکوم به پرداخت بدهی با سود بانکی هستند باید دقت نظر شود که بدهی آنچنانی بدون حساب کتاب به وجود نیاید.

کشاورز با بیان اینکه اوراق مشارکت و اسناد خزانه از ظرفیت قانون برای پرداخت بدهی پیمانکاران است ادامه داد: اوراق مشارکت ظرفیت خوبی برای پرداخت بدهی‌ها بوده و انتظار می‌رود ادارات برای پرداخت بدهی پیمانکاران از این طریق همکایر کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: