به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۸۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
وی تصریح کرد : در صورت امکان مراحل ثبت انجمن شاهنامه خوانی دراستان صورت گیرد تا این انجمن رونق بگیرد و فعال شود .
خبردنا - امین روانان : اولین نشست شاهنامه خوانی باحضور مدیرعامل خانه هنرمندان استان برگزارشد .

به گزارش "خبردنا" از شهرستان بهمئی اولین نشست شاهنامه خوانی باحضور حسنی مدیرعامل خانه هنرمندان استان برگزارشد.

علیدادخوبی زاده ضمن خیرمقدم به مدیرعامل خانه هنرمندان استان ،فرماندارشهرستان،رئیس اداره آموزش وپرورش و همه میهمانان و شاهنامه خوانان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد فردوسی و شاهنامه خوانی گفت:مقام معظم رهبری دربهمن 81در دیدار جمعی ازاعضای انجمن اهل قلم می فرمایند:من موافقم که از فردوسی تجلیل شود،شاهنامه تحلیل شود و حکمت فردوسی استخراج گردد تا همه بدانند که این حکمت اسلامی است یاغیراسلامی ؟

و این بزرگداشتی که هم برگزارشد به دستوروخواست من بودمنتها چون اواخرریاست جمهوریم بودبه آقای مهندس حجت گفتم که دنبال نمایندوفردوسی رابزرگ کنید،فردوسی هم باید بزرگ شود.لذا ماهم وظیفه داریم بااکتفا به فرمایش مقام معظم رهبری شاهنامه خوانی رادرشهرستان نهادینه کنیم وبه مقام شامخ فردوسی ارج نهیم.

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی بهمئی افزود : شاهنامه خوانی یکی از هنرهای گذشتگان بوده که مدت زیادی هست در این شهرستان به فراموشی سپرده شد.

وی اظهار داشت : لذا بنده به خواست خود و تقاضای هنرمندان  و هنردوستان تشکیل انجمن شاهنامه خوانی را در اولویت برنامه های فرهنگی،هنری خویش قرارداده و از این تاریخ به بعد در این شهرستان به صورت مداوم و مستمر یک روز درهفته محفل شاهنامه خوانی برگزار خواهد شد .

وی تصریح کرد : در صورت امکان مراحل ثبت انجمن شاهنامه خوانی دراستان صورت گیرد تا این انجمن رونق بگیرد و فعال شود .

خوبی زاده گفت : از همه کسانی که حضور داشتند و به نحوی دراین برنامه همکاری داشتند تا این نشست صورت پذیرد صمیمانه تشکر میکنم .
نام:
ایمیل:
* نظر: