به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۸۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد :
بر اساس اعلام اوقاف و امورخیریه حدود 280 امامزاده در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.
خبردنا : مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمامی امام زاده های قلابی و جعلی که توسط عده ای سودجو در برخی مناطق این استان بناه شده تخریب می شوند.

به گزارش"خبردنا" ،
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور اظهار داشت که برخی از این افراد که با سوء استفاده از اعتقادات پاک مردم در مبانی دینی برای خود بازار و دکانی باز کرده بودند، دستگیر و با آنها نیز برخورد شد.

وی تصریح کرد که این افراد سحار و سودجو با تعبیر و تعریف خواب هایی از معجزات و مشکل گشایی این امام زادگان دروغین، اعتقادات دینی مردم به ویژه در روستاها را هدف قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه متخلفان در این راستا شناسایی و با آنها برخورد و تعهدات لازم نیز گرفته شده ،گفت: مردم مراقب این افرادی که می خواهند با عوام فریبی در جامعه و سخره گرفتن اعتقادات دینی مردم برای خود بازار و دکانی باز کنند، باشند.

وی از مردم متدین و خداجوی کهگیلویه وبویراحمد در مناطق مختلف خواست تا هرگونه اقدام مشکوک در این راستا را به اطلاع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سایر دستگاه های ذیربط اطلاع دهند.

حجت السلام جنتی با تاکید بر اینکه با هرگونه خرافه پرستی و ایجاد وهن و عوام فریبی از ساحت دین و مقدسات مخالف هستم، ابراز داشت که البته این موضوع نباید بهانه و دستمایه ای برای کمرنگ کردن جایگاه والای امام زادگان وبقاع متبرکه شود بلکه باید جایگاه والای نوادگانی که جلوی ظلم ایستادند و مظلومانه شهید شدند را همواره حفظ و تکریم کرد.

وی با اشاره به برنامه های متنوع و فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه در دهه کرامت نیز گفت که همایش بزرگداشت امامزادگان در روز هشتم مرداد در حرم امامزاده شاه قاسم (ع) یاسوج با حضور مسئولان اجرایی استان برگزار و در آن از خادمان و هیأت امنای فعال بقاع متبرکه تجلیل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت که این استان سه ماهه سال جاری بر اساس ارزیابی سازمان اوقاف کشور در زمینه خدمت به بقاع متبرکه و انجام فعالیت های فرهنگی در آنها 2 برابر تعهد خود عمل کرده و 200 درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت که استان در این مدت به لحاظ کمک به ساخت و ساز حرم امامزادگان و ارائه خدمات رفاهی به زائران بقاع متبرکه نیز 150 درصد رشد داشته و حدود یک و نیم برابر تعهد خود عمل کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: