به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۴۱۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
گفت: ما همچنان حق پیگرد قانونی خود را در رابطه با این پرونده و سایر حفاری های غیر مجاز، محفوظ می دانیم.
خبردنا: رئیس اداره میراث فرهنگی بهمئی به تشریح حادثه حفاری غیر مجاز در مسیر پروژه احداث جاده لیکک به جایزان پرداخت.

به گزارش"خبردنا"، از لیکک ، مجتبی صلاحی نژاد گفت:پروژه احداث جاده لیکک به جایزان بیستم شهریورماه امسال آغاز بکار کرد و با توجه به لزوم استعلام از میراث فرهنگی برای خاکبرداری مسیر، بنده به همراه کارشناسان اداره راه و شهرسازی به صورت میدانی از مسیر پروژه بازدید کردیم.

وی افزود:بعد از بازدید قرار بود که اداره راه و شهرسازی نقشه مسیر پروژه را جهت استعلام سازمان میراث فرهنگی برای ما ارسال کند اما قبل از استعلام عده ای از کارگران پروژه در یک روز تعطیل اقدام به حفاری غیر مجاز در بخشی از مسیر پروژه کردند.

صلاحی نژاد خاطرنشان کرد:این حفاری با بیل مکانیکی و در خارج از مسیرقانونی پروژه اتفاق افتاد که بنده با همکاری سایر نهادهای نظامی و امنیتی شهرستان به محل حفاری مراجعه کردیم.

وی گفت:سه نفر از کارگران به اتهام حفاری غیر مجاز شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند که پرونده تخلف آنها در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی بهمئی تصریح کرد: بعد از این اتفاق دو اکیپ از کارشناسان باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی از مرکز استان به محل حفاری های غیر مجاز اعزام شدند ؛نتیجه استعلام آنها این بود که در منطقه حفاری شده هیچگونه آثار و علائمی مبنی بر وجود آثار باستانی و تاریخی وجود ندارد.

صلاحی نژاد با تاکید بر اینکه طبق قانون هر گونه حفاری غیر مجاز به قصد یافتن اشیاء باستانی جرم محسوب می شود، افزود : ما همچنان حق پیگرد قانونی خود را در رابطه با این پرونده و سایر حفاری های غیر مجاز، محفوظ می دانیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی بهمئی در پایان با توصیه به شهروندان بهمئی نسبت به لزوم پاسداشت آثار باستانی و تاریخی شهرستان، گفت: شهرستان بهمئی آثار باستانی شناسنامه دار و ثبت شده ای دارد که برای نگهداری و حراست از آنها نیازمند حمایت مردمی هستیم اما وجود گنج و زیرخاکی یک توهم و افسانه بیش نیست که انتظار داریم مردم فهیم بهمئی از اقدام به حفاری های غیر مجاز در این رابطه خودداری فرمایند.وی هم چنین گفت افکارعمومی و مردم به شایعات فضای مجازی اعتنایی نکند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق حق طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
2
0
باسلام و تشکر از برادر صلاحی نژاد،انشاالله که اداره میراث فرهنگی به‍مئی جهت نصب تابلو و امکانات رفاهی نگهداری و اهمیت دادن به مکانهای مقدس از جمله امامزاده ها پیگیری و تلاش بیشتری گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر: