به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
مسئول خدمات شهرداری لیکک:
مسئول خدمات شهرداری لیکک گفت: و ما از اهالی روستای قبرقیصر خواهانیم که تا زمان اجرای طرح پسماند شهرلیکک سعه صدر داشته باشند.
خبردنا: مسئول خدمات شهرداری لیکک با تاکید بر اینکه برای امحای زباله با کمبود اعتبار مواجه هستیم گفت: از اهالی روستای قبرقیصر می خواهیم تا آماده شدن جایگاه جدید دفع زباله سعه صدر داشته باشند.

"هوشنگ مقدم" در گفت و شنود اختصاصی با "سیروس کریمی" خبرنگار "خبردنا" ،با بیان این مطلب افزود: جایگاه فعلی دفع زباله مرتب ساماندهی می شود، و در حال حاضر دو کارگر بصورت شبانه روزی در این مکان مستقر هستند که کسی زباله آتش نزند و دفع بصورت بهداشتی انجام شود.

مقدم با بیان اینکه امحای زباله در سراسر کشور مشاهده می شود و شهرستان بهمئی مستثنی نیست افزود: طرح جامع مدیریت پسماند شهر لیکک با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مرحله تکمیل نهایی است و تمام جوانب آن سنجیده شد.

وی تصریح کرد: روزانه درشهر لیکک حدود 15تن زباله جمع آوری می شود که هزینه سنگینی شهرداری برای این حجم از زباله متحمل می شود ما برای دفع زباله درآمد پایداری نداریم این در حالی است که مبلغ دریافتی ما از همه مردم شهر برای جمع آوری زباله در سال حدود پنج میلیون تومان است.

مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اهالی این روستا به مکان جدید اعتراض دارند اظهار داشت: مکان جدید با هماهنگی کارگروه پسماند استانی مصوب شد ، در این محل امحای زباله از شکل سنتی خارج می شود و آسیبی به میحط زیست و مردم این روستا وارد نمی شود.

مسئول خدمات شهرداری لیکک گفت: و ما از اهالی روستای قبرقیصر می خواهیم که تا زمان اجرای طرح پسماند شهرلیکک سعه صدر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تفکیک از مبدا در شهر لیکک باید بصورت اصولی باشد ، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تفکیک از مبدأصورت نگیرد زباله ها به صورت سنتی جمع آوری می شود و این خود نیاز به آموزش دارد.

مسئول خدمات شهرداری لیکک برای کاهش زباله ها پیشنهاد داد: مردم باید الگوی مناسب تغذیه را رعایت کنند و تفکیک زباله ها صورت گیرد با مدیریت صحیح مردم می توان این حجم را به نصف رساند با این کار کمک بزرگی به مجموعه شهرداری می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: