به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۴۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
عطایان تصریح کرد: بقاع متبرکه ای که در نزدیکی شهرستان ها واقع هستند همه دارای متولی بوده و از سیستم های امنیتی لازم برخوردارند.
خبردنا: مدیر حراست اداره اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 50 درصدی سرقت از بقاع متبرکه این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

"عبدالصمد عطایان" در گفت و شنود اختصاصی با "خبردنا" با بیان اینکه بیشتر سرقت های انجام گرفته در روستاهای خالی از سکنه و دور افتاده استان رخ می دهد، افزود: این مکانها به دلیل نداشتن تجهیزات امنیتی مناسب مورد توجه سارقان قرار می گیرد .

وی با اشاره به اینکه بیشتر افرادی که به سرقت از بقاع متبرکه این استان اقدام میکنند افراد غیر بومی هستند، اظهار داشت: این افراد به بهانه استراحت در محل بقعه متبرکه اقدام به برپایی چادر کرده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت می کنند .

مدیر حراست اوقاف کهگیلویه و بویراحمد مهمترین دلایل سرقت را عدم پایبندی به اصول دینی و مذهبی عنوان کرد و گفت: در بین دستگیرشدگان افرادی با تمکن مالی نیز وجود دارد که این خود جای تاسف و تامل دارد.

عطایان با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد شهرستانی که دارای بیشترین رتبه سرقت باشد وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: سرقت در همه شهرستان های استان یک الی دو مورد بوده است .

وی با بیان اینکه در بین سارقین دستگیر شده زن هم وجود داشته است ، گفت: کسانی که به این عمل ناشایست دست میزنند اکثرا جوان بوده و اغلب آنها به مواد مخدر اعتیاد دارند .

این مسئول تصریح کرد: پرونده های سرقت از بقاع متبرکه استان از 10 پرونده در سال گذشته به 5 پرونده در سالجاری رسیده است که کاهش 50 درصدی را نشان می دهد .

وی اذعان کرد: سارقین دستگیر شده از بقاع متبرکه استان پس از تشکیل پروند در محاکم قضایی به پرداخت خسارت ،جزای نقدی و زندان محکوم شدند.

عطایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با این پروندها رضایت دارید یا خیر؟ گفت: وقتی فیلم و مستندات لازم در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرید باید با جدیت بیشتری با مسببین این کار برخورد شود .

مدیر حراست اوقاف استان با بیان اینکه جلسات متعددی با دستگاه های اجرایی مربوطه برای ایجاد امنیت این اماکن متبرکه برگزار شده است ، افزود: در این جلسات تمهیداتی برای پیشگیری از این سرقت ها اتخاذ شده است .

وی کمبود اعتبار را مشکل اصلی ایجاد امنیت در بقاع متبرکه استان بخصوص در مناطق دورافتاده استان عنوان کرد و گفت: برای استقرار خادم و نصب سیستم های امنیتی بوِیژه در روستاهای دور افتاده استان با کمبود اعتبار مواجهیم .

عطایان تصریح کرد: بقاع متبرکه ای که در نزدیکی شهرستان ها واقع هستند همه دارای متولی بوده و  از سیستم های امنیتی لازم برخوردارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: