به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
معاون اقتصادی استاندار:
از این میزان تسهیلات 45 درصد به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 15 درصد به فعالیت های خدماتی و فناوری اطلاعات، 10 درصد به صنایع و معادن کوچک، 10 درصد به گردشگری، 10 درصد به صنایع دستی و فعالیت های فرش دستباف و 10 درصد به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستائی و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص می یابد.
خبردنا: معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بخش غیردولتی از تسهیلات ویژه و مناسب صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری استفاده نماید.

مجید محنائی افزود: از محل صندوق توسعه ملی یک هزار و 500 میلیارد دلار تسهیلات برای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری کشور اختصاص یافت که 2.55 درصد این منابع براساس شاخص هائی نظیر جمعیت روستائی، نرخ بیکاری و درآمد سرانه به استان اختصاص یافت که حدو 38.25 میلیون دلار برآورد می گردد.

وی اظهار داشت: از این میزان تسهیلات 45 درصد به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 15 درصد به فعالیت های خدماتی و فناوری اطلاعات، 10 درصد به صنایع و معادن کوچک، 10 درصد به گردشگری، 10 درصد به صنایع دستی و فعالیت های فرش دستباف و 10 درصد به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستائی و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص می یابد.

به گفته وی، مناطق هدف اجرای طرح روستاها با اولویت مناطق عشایری و محروم و سرمایه در گردش برای نواحی صنعتی روستائی و شهرهای زیر 10 هزار نفر می باشد.

محنائی ابراز داشت: این تسهیلات با نرخ سود صفر درصد (به صورت سپرده گذاری قرض الحسنه) از طرف صندوق توسعه ملی در بانک های عامل سپرده گذاری می شود و البته میانگین نرخ سود مقرری شش درصد خواهد بود. 
نام:
ایمیل:
* نظر: