به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
استاندار:‌
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح جامع کارخانجات تولید شن و ماسه استان مطالعه و تهیه شود.
به گزارش خبردنا، " علی محمد احمدی " در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، موضوع کارخانجات شن و ماسه را یکی از مشکلات جدی و همیشگی این استان بخصوص در شهرستان های بویراحمد و دنا برشمرد و افزود: طرح جامع  راهبردی استقرار کارخانجات شن و ماسه استان موضوعات آن مطالعه، بازنگری و تدوین شود.

وی اظهار داشت: در این طرح موضوع ایجاد یک ناحیه صنعتی ویژه و یا متمرکز برای کارخانجات شن و ماسه و یا اینکه به صورت پراکنده باشند مورد مطالعه دقیق قرار گیرد و برای تصمیم نهای به شورای برنامه ریزی استان ارائه شود.

 استاندار با بیان اینکه، پرتوکل این طرح برای استقرار کارخانجات به گونه ای باشد که فرصت برابر را برای همه کارخانجات ایجاد کند، تاکید کرد: این طرح تا نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 97 آماده شود.

**طرح جامع شهر قلعه رئیسی مورد بررسی قرار گرفت

با حضور استاندار طرح جامعه شهر قلعه رئیسی از سوی مشاور طرح مطرح شد و در جلسه شورای برنامه ریزی مورد بررسی قرار گرفت.

احمدی گفت: در این طرح باید رشد شاخص ها، جمعیت و مطالعات اجتماعی به صورت منطقی دیده و پیش بینی می شد.

استاندار با بیان اینکه، باید آمار کشوری مبنای این طرح قرار بگیرد، تاکید کرد: با توجه به اینکه، محدوده شهر اغلب منتهی به منابع طبیعی و جنگل می شود باید در طراحی و تدوین آن تغییر کاربری ها، حریم جنگل و منابع طبیعی به خوبی دیده شود.

** طرح های گردشگری مهم اند اما نباید دستاویزی برای تغییر کاربری ها شوند

استاندار گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری استان به طرح های توسعه گردشگری در استان اهمیت می دهم اما این طرح ها نباید دستاویزی برای تغییر کاربری ها و سوء استفاده از منابع ملی شود.

احمدی با بیان اینکه، به شدت با زمین خواری مخالفم و به سرعت واکنش نشان می‌دهم، تصریح کرد: اینطور نباشد متقاضی طرح هدفش صرفا مالکیت منابع طبیعی باشد. 

در این نشست تعداد 11 طرح گردشگری، صنعتی، آموزشی و بهداشتی که در کارگروه امور زیربنائی مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شده بود در این شورا مورد بررسی نهائی قرار گرفت که با تعدادی موافقت شد و تعدادی به بازبینی و بررسی بیشتر نیاز داشت و با تعدادی هم مخالفت شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: