به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
در اظهار نظری عجیب ابقاء وزیر راه را به نفع استان دانسته اید در حالیکه تجربه نمایندگی مجلس را دارید!!! و گفته اید پس از سانحه هوایی دوبار به استان آمد، بهتر است بگویید چند ساعت در استان حضور داشت و اصلا آمدنش چه خروجی داشت و چرا حتی شب را در پا دنا نماند؟آیا سوال کردید، چرا حداقل اخطار هواشناسی را جدی نگرفت؟
 خبردنا : روزی که نماینده کهگیلویه بزرگ در پیامی بالا بلند از انتصاب " علی احمدی " استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد سرمست شادی بود فکر نمی کرد کمتر از 6 ماه از گذشت دوران استانداری او در نامه ای به احمدی او را به خوبی نوازش داد تا بداند که آن حمایت دائمی نبوده !

به گزارش " خبردنا "  ، سردار " عدل هاشمی پور " نماینده کهگیلویه بزرگ در روز انتصاب احمدی بعنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد پیامی صادر و این انتصاب را به وی تبریک گفتند .

در بخشهایی از پیام  رئیس کمیته گاز و انرژی مجلس شورای اسلامی به استاندار جدید استان آمده :

جای بسی خوشحالی و امیدواری است که جنابعالی انسانی شایسته ٬ توانمند ٬ متعهد و دارای تجارب گران سنگِ تحصیلی ٬ عمومی ٬ تخصصی و مدیریتی هستید.

اینجانب به عنوان وکیل و خادم مردم در خانه ملت و سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ٬ نظر به شناخت و سابقه‌ی کاری طولانی ٬ خود را یار ٬ همیار و همکار شما در خدمت به مردم و تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانم و در این راه از هیچ کوشش و حمایتی دریغ نخواهم کرد.
جا دارد فضای سیاسی حاکم بر استان را متذکر شوم و امیدوار باشم تمام سعی خویش را بر رعایت انصاف و عدالت در برنامه ریزی مالی با رعایت اولویت‌ها و نیز واگذاری مسئولیت‌ها و مناصب بر اساس اصل شایسته سالاری و انقلابی بودن در سرلوحه کارتان باشد.


پس از این نامه دوران زعامت  احمدی در  استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شد اما این احمدی  استاندار آن احمدی نماینده ای نبود که برای گاز دهلران به خدمت سردار هاشمی مدیرعامل وقت شرکت نیرو گستر قرارگاه می رسید !

نحوه مدیریت احمدی استاندار چه در توزیع مناصب مدیریتی و چه در رفع مشکلات کهگیلویه بزرگ سبب شد تا سردار هاشمی در چند اخطار شفاهی به وی گوشزد کند از مسیر متعهد شده منحرف می شود  اما استاندار بی توجه به درخواست های نماینده کهگیلویه بزرگ همجنان مسیر خود را ادامه می دهد .

کار بالا می گیرد و حتی سردار هاشمی به همراه جمعی از نمایندگان استیضاح وزیر کشور را در دستور کار قرار می دهند ، تعدادی امضا جمع آوری شده اما رئیس مجلس همچنان از وزیر کشور که یار غار وی است دفاع می کند تا استیضاح مطرح نشود .

معاونت پارلمانی وزارت کشور تذکرات لازم را به استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای همراهی بیشتر با نمایندگان استان می دهد و  نماینده کهگیلویه بزرگ که پس از شش ماه از تعریف و تمجید از استاندار دست به قلم برده و نامه ای سراسر نقد خطاب به احمدی را در رسانه ها منتشر می کند .


نماینده کهگیلویه بزرگ در ابتدای نامه اش خطاب به احمدی یادآوری می کند که "جنابعالی نیز در ابتدای پذیرش مسئولیت دنبال رضایت خالق و مردم بودید و در موارد متعدد توسعه استان را بر محور عدالت و انصاف ترسیم و نوید دادید  اما عملکردتان در 6 ماه گذشته در راستای آن شعارهای آرمانی نبوده است.

 بنابراین مواردی را در چند بند عرض می نمایم.

1_ در اظهار نظری عجیب ابقاء وزیر راه را به نفع استان دانسته اید در حالیکه تجربه نمایندگی مجلس را دارید!!! و گفته اید پس از سانحه هوایی دوبار به استان آمد، بهتر است بگویید چند ساعت در استان حضور داشت و اصلا آمدنش چه خروجی داشت و چرا حتی شب را در پا دنا نماند؟آیا سوال کردید، چرا حداقل اخطار هواشناسی را جدی نگرفت؟

اگرچه استیضاح ناموفق بود اما این حسن را داشت که ابعاد مختلف سانحه هوایی تهران یاسوج برای ملت شریف ایران محرز گردید و این استیضاح در نزد افکار عمومی و وجدان های بیدار موفق بود.بعنوان استاندار استان، چرا همراه مردم استان و همدرد خانواده های جانباختگان نیستید؟

2_  صحبت های زیادی از تعالی استان اظهار میدارید که صرفا محدود به برگزاری جلسات متعدد و غیر ضرور است که در این شش ماهه برگزار شده و البته تاکید داشته اید که مدیران کل شخصا حضور یابند که متاسفانه حرمت، شان و شخصیت حقیقی مدیران در آن جلسات نیز رعایت نمیشد که موارد لازم را خدمتتان عرض می نمودم و رسانه ها و افکار عمومی نیز تذکرات دلسوزانه را ارائه می دادند.

حال خروجی جلسات را بفرمایید؟
 
3_  شهرستانهای چهارگانه حوزه انتخابیه اینجانب علیرغم خدمات متعدد نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان در محرومیت بسر می برند و با وجود نیروهای نخبه، متخصص، توانمند و متعهد که خوشبختانه در سطح ملی از آنان بهره می جویند اما متاسفانه به دلیل معاملات سیاسی در مدیریت استان جایگاهی ندارند و حتی آنانکه در دولت یازدهم به خدمت گرفته شدند یا عزل شده و تعدادی نیز در آستانه عزل قرار دارند، چرا؟   

واگذاری مسئولیت ها و مناصب را بر اساس دو اصل شایسته سالاری و انقلابی بودن با لحاظ جامعیت را بعنوان مطالبه مردمی و در راستای حقوق شهروندی، مطالبه می نمایم.

اکنون و با استناد به آنچه که در این ایام اتفاق افتاد و تصمیماتی که برای ادامه مدیریت استان در دستور کار دارید، صرفا بر اساس فرمایشات و رهنمودهای  رهبر معظم انقلاب در خصوص تعامل قوا برای تسهیل امور مردم، خدمتگزاری و جلب رضایت آنان و در راستای چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشفقانه و قاطعانه میگویم؛ عدالت و انصاف را سرلوحه کارتان قرار دهید و نسبت به مطالبات به حق مردم همیشه در صحنه شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خصوصا جوانان و نیروهای متخصص، با مشخصه دانایی، توانایی و تعهد در مدیریت کلان استان بی تفاوت و بی توجه نباشید .چراکه هم نسبت به آنان و هم آینده و توسعه استان مسئول هستید.

 بدانید که بنده در جهت ایجاد حقوق مردم حوزه انتخابیه ام و در دستیابی آنان به فرصت های ممکن و موجود، هرگونه مصلحت و مسامحه کاری را کنار گذاشته و  ملاحظه هیچ مسئولی را نخواهم داشت.


فراز و فرود سردار هاشمی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشان می دهد که وی همجنان که در نامه تبریک خود به استاندار در آغاز دوران استانداری احمدی به وی نگاشته با آخرین نامه که بخشهایی از  آن در این متن  آمده یکی است . یعنی توجه به رفع مشکلات و  انتصاب شایسته ها بخصوص نیروهای کهگیلویه بزرگ در مناصب استانی .

هاشمی همانگونه که تاکید کرده  و البته در استیضاح هم نشان داد اهل معامله گری بر روی منافع مردم حوزه انتخابیه اش نیست هر چند که دوست دیرینه اش استاندار باشد و هر چند 6 ماه پیش به وی تبریک گفته باشد .

این برخلاف تبلیغات بسیاری که این خصوصیت را نقطه ضعف سیاسیون می پندارند یک نقطه مثبت  و بسیار قابل تقدیر است که نمایندگان مردم هرجا به اشتباه خود یا رفیق خود پی ببرند صادفانه و سرگشاده آن را با مردم در میان بگذارند ، کاری که سردار هاشمی کرد و صادقانه پذیرفت .

هاشمی زنگ خطر ناکارآمدی استان را تنها 6 ماه پس از انتصاب ایشان به صدا درآورد ، زنگ خطری که همان روز انتصاب وی " خبردنا " در مطلبی با عنوان " "کهگیلویه و بویراحمد"آزمایشگاه مدیریتی استاندار جدید / نمایندگان استان مسئول این اشتباه بزرگ هستند "   هشدار آن را داده بود .

خبرهای رسیده به " خبردنا " حاکی از آن است که  داستان ادامه دارد .


نام:
ایمیل:
* نظر: